  • 1. Data: 2010-04-20 19:38:03
    Temat: To sie nazywa dlugi czas ekspozycji !
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Widzialem dzis na stronce Fotomaniak.pl artykul o zdjeciu z czasem ekspozycji
    rownym pol roku ! Poszperalem troche i okazalo sie, ze sa maniacy, ktorym chce
    sie czekac tyle miesiecy na naswietlenie jednego zdjecia ! Mozecie sobie w
    wolnej chwili zerknac na galerie (to sie nazywa cierpliwosc !):

    http://web.mac.com/diegolopezcalvin/solarigrafia.com
    /Galer%C3%ADa.html

    Adameck

  • 2. Data: 2010-04-21 05:57:50
    Temat: Re: To sie nazywa dlugi czas ekspozycji !
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Adameck pisze:
> [...]
    > sie czekac tyle miesiecy na naswietlenie jednego zdjecia ! Mozecie sobie w
    > wolnej chwili zerknac na galerie (to sie nazywa cierpliwosc !):

    Najslynniejsze chyba zdjecie znalazlo sie kilkanascie (kilkadziesiat?)
    lat temu w Nat. Geogr. (nie moge znalezc duzej wersji - to ta 8-emka
    nad dachem domku). Wymurowano specjalny postument pod aparat (na
    klisze), ekspozycja trwala rok, oczywiscie z przerwami. Tlo zostalo
    doswietlone niezaleznie.

    http://www.redrok.com/analemma.htm

    pozdro
    --
    A S

  • 3. Data: 2010-04-21 06:39:41
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

> [...]
    > nad dachem domku). Wymurowano specjalny postument pod aparat (na
    > klisze), ekspozycja trwala rok, oczywiscie z przerwami. Tlo zostalo

    to nie jest zdjęcie wykonane za pomocą długiej ekspozycji, tylko
    wilokrotnie naświetlane tej samej klatki.
    Przez rok, co kilka dni było robione zdjęcie pozycji słońca dokładnie i tej
    samej godzinie.
    Sam kiedy tez coś takiego popełniłem w celach raczej naukowych niz
    fotograficznych :)

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2010-04-21 08:16:56
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    TomekM pisze:

    > to nie jest zdjęcie wykonane za pomocą długiej ekspozycji, tylko
    > wilokrotnie naświetlane tej samej klatki.

    Wiem, wiem. Chodzilo mi o to, ze aparat byl "oddelegowany"
    do tego zdjecia na rok. Migawka oczywiscie nie byla
    przez rok otwarta.

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2010-04-21 08:55:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-04-21, Andrzej S. <A_S@nie_nie.pl> wrote:
> [...]
    > nad dachem domku). Wymurowano specjalny postument pod aparat (na
    > klisze), ekspozycja trwala rok, oczywiscie z przerwami. Tlo zostalo

    Trochę zastanawia, że średnica słońca jest zawsze taka sama, ale może
    bot o góry....

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2010-04-21 09:16:38
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 21/04/2010 10:55, Marcin Debowski wrote:
    > Trochę zastanawia, że średnica słońca jest zawsze taka sama, ale może
    > bot o góry....

    Największa średnica Słońca jest na początku stycznia 0°32'31", a
    najmniejsza na początku lipca 0°31'27". Czy różnica jednej minuty
    kątowej (tzn. 3% średnicy) byłaby na tych zdjęciach zauważalna?

    Ludek

  • 7. Data: 2010-04-21 09:20:56
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Adameck" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > maniacy, ktorym chce sie czekac tyle miesiecy na naswietlenie jednego
    > zdjecia ! Mozecie sobie w wolnej chwili zerknac na galerie (to sie

    To jakas amatorszczyzna - cyfra mozna robic to samo szybciej i taniej!

  • 8. Data: 2010-04-21 18:31:34
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> napisał w wiadomości grup

    > to nie jest zdjęcie wykonane za pomocą długiej ekspozycji, tylko
    > wilokrotnie naświetlane tej samej klatki.
    > Przez rok, co kilka dni było robione zdjęcie pozycji słońca dokładnie i
    > tej samej godzinie.

    Ale zdjęcie pozycji słońca, czy ekspozycja przez cały dzień?
    Bo ja tam wyraźnie widzę ruch słońca na niebie od rana do wieczora.

    > Sam kiedy tez coś takiego popełniłem w celach raczej naukowych niz
    > fotograficznych :)

    Chętnie obejrzę :)

    JD

  • 9. Data: 2010-04-21 18:50:16
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale zdjęcie pozycji słońca, czy ekspozycja przez cały dzień?
    > Bo ja tam wyraźnie widzę ruch słońca na niebie od rana do wieczora.

    Oj sorki, nie zajrzałem do linku, na który odpowiadasz :)
    Masz rację ten ostatni link to pozycja słońca

    Chętnie obejrzę :)

    JD

  • 10. Data: 2010-04-21 20:04:36
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    Andrzej S. pisze:

> [...]
    > nad dachem domku). Wymurowano specjalny postument pod aparat (na
    > klisze), ekspozycja trwala rok, oczywiscie z przerwami. Tlo zostalo

    Chyba to pierwsze zdjęcie widziałem w bardzo starym ;) "Młodym
    Techniku". Pewny jestem na 99%.