  • 1. Data: 2010-08-03 12:36:06
    Temat: Tloczek do pompy hamulca tylnego Brembo
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Hellosz

    Tak mnie podkusiło przy okazji zmiany klocków, coby rozkręcić i
    wyczyścić tylny układ hamulcowy, bo nikt tam jeszcze nigdy nie zaglądał
    no i przydarzył się mały klops. Te włoskie popier...paprańce zrobili na
    krawędzi pompy w którą wchodzi tłoczek małe podtoczenie, o które bardzo
    skutecznie zapiera się stożkowa górna uszczelka i za chińskiego boga
    nie chce wleźć dalej. Ponad godzinę się chrzaniłem bez efektów z
    wsadzeniem tego, aż mnie w końcu podkusiło, coby użyć siły... no i
    dupa. Został mały pierścionek z gumy, pompa skutecznie zaciągą
    powietrze, a płynu ze zbiorniczka nie.
    Największa paranoja polega na tym, że u dystrybutora nie ma takiej
    części w systemie, pewnie delikatnie dają do zrozumienia, co by zakupić
    całą pompę. W Larssonie nie mają takich gadżetów skatalogowanych do
    europejskich motocykli i mówią że z dobraniem będzie raczej cieńko, bo
    do Brembo mało co pasuje.

    Pompa wygląda mniej więcej tak:

    http://img801.imageshack.us/img801/6810/husqvarnaet2
    007tetcsmr2.jpg

    Pacjent to Husqa TE450 2007. Ktoś może walczył z czymś podobnym lub wie
    w jakim motocyklu innej marki jest montowana taka sama pompa hamulcowa
    (pewnie siakiś KTM, ino który model/roczniki)?
    Jak by ktoś miał patent na upchnięcie tego ścierwa bez uszkodzenia, to
    też byłbym dźwięczny. Jak na razie wykoncypowałem sobie dorobienie
    szpesjal tulsa pod postacią cieńkościennej tulejki o średnicy dokładnie
    tłoczka, coby ścisnąć szerszą stronę stożka, ale jeszcze nie mam
    pomysła z czego i jak ją wydziergać dość ograniczonymi zasobami
    garażowymi...
    Do Brembo już napisałem, ale mają tam chyba wakacje, bo odpowiedzieć
    jeszcze nie raczyli...

    de Fresz

  • 2. Data: 2010-08-04 06:29:58
    Temat: Re: Tloczek do pompy hamulca tylnego Brembo
    Od: "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl" <r...@g...com>

    On 3 Sie, 14:36, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > pomysła z czego i jak ją wydziergać dość ograniczonymi zasobami
    > garażowymi...
    Rurka tudzież blacha miedziana - całkiem łatwe do dostania, przycięcia
    i obróbki.

    Co do naprawy elementu gumowego, napisz który nr na rysunku to jest. W
    mojej maszynie zaciski Brembo, pompy Magura... Poleciały uszczelniacze
    na pompie. Zestaw naprawczy >200pln :/. Zamówienie wykonania
    uszczelniaczy w firmie zajmującej się hydrauliką 15 pln :D.
    Tak więc jeśli nie znajdziesz zestawy naprawczego to poszukaj firmy z
    branży u siebie. Jeśli to zawiedzie to skontaktuj się z firmą Promasz
    w Wrocławiu.

    Pozdrawiam,
    Rafik aka DeLeTe + BMW K1100 RS

  • 3. Data: 2010-08-04 10:37:56
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-04 08:29:58 +0200, "Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl"
    <r...@g...com> said:

    > Rurka tudzież blacha miedziana - całkiem łatwe do dostania, przycięcia
    > i obróbki.

    Dzięki, rozejrzę się.

    > Co do naprawy elementu gumowego, napisz który nr na rysunku to jest.

    Sama guma nie ma numeru, cały tłoczek to nr 18 (to na dole to osłona
    przeciwkurzowa, nieistotna dla sedna problemu).

    Tu mała sesja pompy oraz tłoczka, może ktoś rozpozna w jakich jeszcze
    sprzętach jest to to montowane:

    http://picasaweb.google.com/deFresz/Brembo#

    > W mojej maszynie zaciski Brembo, pompy Magura... Poleciały uszczelniacze
    > na pompie. Zestaw naprawczy >200pln :/. Zamówienie wykonania
    > uszczelniaczy w firmie zajmującej się hydrauliką 15 pln :D.

    Ta uszczelka wygląda na raczej trudno demontowalną. Zestawy naprawcze
    do dżapsów zwykle kosztują ze 60 zł i to jest kwota do przeżycia.

    > Tak więc jeśli nie znajdziesz zestawy naprawczego to poszukaj firmy z
    > branży u siebie. Jeśli to zawiedzie to skontaktuj się z firmą Promasz
    > w Wrocławiu.

    Dzięki. Już mam namiary na jedną taką firmę, ale kto wie co powiedzą
    jak zobaczą. W każdym razie najchętniej jednak bym kupił kompletny
    tłoczek.

    de Fresz

  • 4. Data: 2010-08-04 10:52:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-08-04, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > przeciwkurzowa, nieistotna dla sedna problemu).
    >
    > Tu mała sesja pompy oraz tłoczka, może ktoś rozpozna w jakich jeszcze

    A nie mozesz po prostu zmierzyc jaka jest srednica cylinderka i tloczka
    w miejscu gdzie owa uszczelka siedzi? No i wymienic samej gumki z innego
    zestawu naprawczego?

    > Ta uszczelka wygląda na raczej trudno demontowalną. Zestawy naprawcze
    > do dżapsów zwykle kosztują ze 60 zł i to jest kwota do przeżycia.

    Uwierz, jest demontowalna. Zestawy naprawcze w Larssonie sa sprzedawane
    wlasnie ze zdemontowana ta uszczelka... Ile sie natrudzilem by to gowno
    zalozyc, nie wspominajac o mysleniu gdzie jest haczyk. Jak chcesz to mam
    gdzies w smieciach stary tloczek jeszcze w dobrym stanie wiec moglbys
    sprobowac czy to dobra droga - tzn. kupienie tanszego zestawu naprawczego
    i przeszczepienie samej uszczelki, tymbardziej ze sa one i tak
    zdemontowane.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2010-08-04 11:11:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-04 12:52:30 +0200, AZ <a...@g...com> said:

    > A nie mozesz po prostu zmierzyc jaka jest srednica cylinderka i tloczka
    > w miejscu gdzie owa uszczelka siedzi? No i wymienic samej gumki z innego
    > zestawu naprawczego?

    Na oko, bo nie mam pod ręką suwmiarki, jakieś 12,2 mm. W dość podobnej
    (a może i nawet takiej samej) pompie z KTMa nazywa się to "piston 13
    mm".

    > Uwierz, jest demontowalna. Zestawy naprawcze w Larssonie sa sprzedawane
    > wlasnie ze zdemontowana ta uszczelka... Ile sie natrudzilem by to gowno
    > zalozyc, nie wspominajac o mysleniu gdzie jest haczyk.

    A żeś mnie pocieszył... ;-) Nic to, dziś podskoczę do Larssona i
    zobaczę czy coś z tego co mają na półce podpasi. Jak nie, to może
    zaryzykuję tą od KTMa, ponoć kosztuję powalające 8 juro.

    de Fresz

  • 6. Data: 2010-08-04 11:19:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-08-04, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > A żeś mnie pocieszył... ;-) Nic to, dziś podskoczę do Larssona i
    > zobaczę czy coś z tego co mają na półce podpasi. Jak nie, to może
    > zaryzykuję tą od KTMa, ponoć kosztuję powalające 8 juro.

    Jak chcesz moge poszukac ten stary tloczek i bys zobaczyl czy zmiana
    samych uszczelnien ma jakikolwiek sens.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2010-08-04 11:38:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-04 13:19:49 +0200, AZ <a...@g...com> said:

    > Jak chcesz moge poszukac ten stary tloczek i bys zobaczyl czy zmiana
    > samych uszczelnien ma jakikolwiek sens.

    A dasz radę cyknąc mu fotki? Jakbyco zapraszam na priv.

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-08-04 12:21:45
    Temat: Re: Tloczek do pompy hamulca tylnego Brembo OT
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    de Fresz pisze:

    > A dasz radę cyknąc mu fotki? Jakbyco zapraszam na priv.

    przeczytałem; wyślij mi zdjęcie swojego tłoka.

    I od razu mi sie tak jakoś różowo przed oczami zrobiło.

    Ale Wy na pewno nie jeździcie czoperami, co ?

    KJ i ukryte skłonności czy ki tłok ?

  • 9. Data: 2010-08-04 12:28:10
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-08-04 14:21:45 +0200, KJ Siła Słów <K...@n...com> said:

    > przeczytałem; wyślij mi zdjęcie swojego tłoka.

    No bo nie wiem czy moja pompa nie jest za ciasna...

    > I od razu mi sie tak jakoś różowo przed oczami zrobiło.

    Różowo? Płyny Ci się pomyliły, to nie o chłodnicę tu biega.

    > Ale Wy na pewno nie jeździcie czoperami, co ?

    Ja mam tylko plakaty. I skórę z ćwiekami.

    de Fresz

  • 10. Data: 2010-08-04 12:34:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-08-04, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Różowo? Płyny Ci się pomyliły, to nie o chłodnicę tu biega.

    To do Suzuki leje sie plyn w takim pedalskim kolorze??

    > Ja mam tylko plakaty. I skórę z ćwiekami.

    Ja jezdze ale dla niepoznaki jest ubrany w owiewki.

    --
    Artur
    ZZR 1200