  • 1. Data: 2024-07-30 11:05:10
    Temat: Timer
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Szukam timera LED/duży, żeby miał możliwość sterowania za pomocą
    przycisków (bez pilota IR) czyli: Start, Stop, Reset (mogę sobie
    wyprowadzić sam przewody, jeśli nie będzie miał fabrycznie). Timer
    powinien posiadać odliczanie setek i dziesiątek sekundy i jego cena
    zawierać się do +/- 500zł. No dobra, wystarczą nawet dziesiątki sekund.

    To co oferują na Allegro czy gdzieś na Ali najczęściej odlicza sekundy i
    nie znalazłem takiego z dziesiątkami sekund w tej cenie.

    Przykład czego szukam:

    https://comerzled.pl/przemysl/172-stoper-led-95-x-22
    -cm-pilot.html ale
    cena mi nie odpowiada.

    Może być mniejszy, np taki
    https://allegro.pl/oferta/zegar-sportowy-timer-alarm
    -duzy-wyswietlacz-stoper-6678920784.
    Ten odlicza tylko sekundy.

    Ktoś/coś?
    --
    Pixel(R)??

  • 2. Data: 2024-07-30 12:24:59
    Temat: Re: Timer
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jul 2024 11:05:10 +0200,
    Pixel(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > https://comerzled.pl/przemysl/172-stoper-led-95-x-22
    -cm-pilot.html ale
    > cena mi nie odpowiada.

    Szukaj na Ali pod hasłem laser timer sport.
    Najtańszy zestaw jest za 524 PLN

    https://pl.aliexpress.com/item/1005006841832306.html

    --
    Marek

  • 3. Data: 2024-07-30 13:38:40
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.07.2024 o 12:24, Marek pisze:

    -cm-pilot.html

    > Szukaj na Ali pod hasłem laser timer sport.
    > Najtańszy zestaw jest za 524 PLN
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005006841832306.html

    Laser odpada. Problem polega na tym, że musi być to sterowane ręcznie
    (pedał + osobno przycisk "reset"). W oryginale mam działający timer ale
    choćby z powodu braku schematu (urządzenie amerykańskie) to tego nie
    przerobię i w oryginale też są tylko sekundy. Czasy się zmieniły i
    wymagania...więc dlatego szukam czegoś, co mi odliczy dziesiątki sekund.

    Timer jest częścią urządzenia do testów prędkości narzędzi
    pneumatycznych na stoisku wystawowym.
    --
    Pixel(R)??

  • 4. Data: 2024-07-30 16:03:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jul 2024 13:38:40 +0200,
    Pixel(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Laser odpada. Problem polega na tym, że musi być to sterowane
    > ręcznie
    > (pedał + osobno przycisk "reset").

    Laser wyrzucisz do kosza jak nie potrzebny, tam jest sterowanie z
    pilota możesz dorobić "kabelkowe".
    Timer z setkami sekund i nie kieszonkowy to widać nisza, trudno
    będzie znaleźć gotowca. Ale to grupa elektronika, przecież zrobienie
    takiego timera to banał w kosztach grubo poniżej 500 PLN.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2024-07-30 17:27:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/07/2024 11:05, Pixel(R)?? wrote:
    > Szukam timera LED/duży, żeby miał możliwość sterowania za pomocą
    > przycisków (bez pilota IR) czyli: Start, Stop, Reset (mogę sobie
    > wyprowadzić sam przewody, jeśli nie będzie miał fabrycznie).

    Monitor + komputer (może być miniaturowy pi, albo terminal).

    Do tego tani gamepad na usb z wlutowanymi kablami do czujnika.

    Koszt napisania softu zerowy lub studencki.

    Nie wiem czy da się taniej znaleźć wyświetlacz w takich rozmiarach, jak
    monitory za 50zł których w tysiącach na olxie (a pełno też za friko).
    Oprogramowanie, jak bardzo potrzebujesz to wyświetli Ci te segmenty jak
    w wyświetlaczu, wliczajac nawet emulację ich faktycznego wyglądu.

    Całość projektu (monitor+terminal) mozna zmieścić w 100zł, Gamepady
    widziałem ostatnio po 15 w jakimś hipermarkecie, jako OS spokojnie
    pójdzie lubuntu, nawet na terminalu za prawie nic z giga ramu i dyskiem
    8GB (ostatnio kupowałem po 25zł). Student na zaliczenie soft napisze za
    friko ;)

    I myślę, że efekt końcowy będzie lepszy niż 7seg led za dowolne pieniądze.

    Że nie wspomnę, że można to na projektor dać i wyświetlać na ścianie.
    Uzywany projektor (uszkodzony, dioda w zasilaczu) ostatnio kupiłem za
    20zł (tanie barachło na LED, ale działa na 2-3 metrach i do tego by się
    nadało).

  • 6. Data: 2024-07-30 20:58:38
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.07.2024 o 16:03, Marek pisze:

    > Laser wyrzucisz do kosza jak nie potrzebny, tam jest sterowanie z pilota
    > możesz dorobić "kabelkowe".

    Problem właśnie z tym "kabelkowym" bo nie ma się gdzie wpiąć. W pilota?
    Obsługa z pilota w pudełku to scalak i koniec, żadnych pinów. Bez sensu.
    To ma być debiloodporne, jak ten z linka za 1,5kzł.

    > Timer z setkami sekund  i nie kieszonkowy to widać nisza, trudno będzie
    > znaleźć gotowca. Ale to grupa elektronika, przecież zrobienie takiego
    > timera to banał w kosztach grubo poniżej 500 PLN.

    Czas mnie goni, mam tydzień do zawodów :)
    --
    Pixel(R)??

  • 7. Data: 2024-07-30 22:09:38
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.07.2024 o 17:27, heby pisze:

> [...]
    > Uzywany projektor (uszkodzony, dioda w zasilaczu) ostatnio kupiłem za
    > 20zł (tanie barachło na LED, ale działa na 2-3 metrach i do tego by się

    Spokojnie bym to odwalił w hardware complex, w sensie zrobienia w
    oparciu o diody LED (praca w słońcu itd wilgotności, deszczu, mrozie...)
    bez udziału softu, ale nie mam tyle czasu, dlatego szukam gotowca. Wiem
    że masz parcie na jakiś soft ale to ma być "mało zniszczalne" dlatego
    podałem linka CO OCZEKUJĘ...bo timer z linka mnie zadowala w 100% ale
    1,5kzł za gotowca to w tym przypadku, za dużo.

    Na dodatek mam (naprawiłem) oryginał, który działa ale jest
    "przestarzały" technologicznie bo liczy tylko sekundy i muszę coś
    zaimplementować do reszty, czyli oryginalnego "pedała" i guzika "reset"
    który jest częścią całości.
    --
    Pixel(R)??

  • 8. Data: 2024-07-30 22:39:27
    Od: Hanss Kloss <n...@a...com.pl>

    W dniu 30.07.2024 o 11:05, Pixel(R)?? pisze:
> [...]
    >
    > To co oferują na Allegro czy gdzieś na Ali najczęściej odlicza sekundy i
    > nie znalazłem takiego z dziesiątkami sekund w tej cenie.

    https://www.e-insportline.pl/50858/zegar-treningowy-
    elektroniczny-insportline-cf20

    Wg instrukcji są setne sekundy:
    Stoper:
    Naciśnij ,, " aby włączyć stoper.
    Naciśnij przycisk ,,OK", aby rozpocząć, zatrzymać lub kontynuować odliczanie.
    Naciśnij ,,Reset", aby zresetować stoper do pierwotnej wartości 00:00.
    Maksymalna wartość to 99 minut (niebieskie cyfry), 59 sekund i 99
    setnych sekundy.

    https://www.e-insportline.pl/upload/file/23518_instr
    ukcja_zegar_interwalometr_stoper_inSPORTline_CF20_PL
    .pdf

    Zadzwonić i dopytać.

    --
    KLoSS

  • 9. Data: 2024-07-30 22:42:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/07/2024 22:09, Pixel(R)?? wrote:
    > Spokojnie bym to odwalił w hardware complex, w sensie zrobienia w
    > oparciu o diody LED (praca w słońcu itd wilgotności, deszczu, mrozie...)

    W słońcu LEDa nie będzie widać. Przydał by się eink lub mechaniczny.

    Ogólnie z takim zestawem środowisk nie ma sensu mieć 1 rozwiązania.

    Może najzwyczajniej podepnij gamepad pod telefon i użyj jednej z miliona
    apliakcji typu "stoper", pewnie jakieś z nich mogę redefiniować
    klawisze. Taniej się nie da... a rozmiar wyświetlacza całkiem spory w
    porównaniu z typowym dużym 7seg.

    Jeszcze jedna opcja: skoro woda robi różnicę, to zakup jakiś używany
    smartfon wodoodporny.

    Są pady na bluetooth wielkości pudełka zapałek, bardzo tanie, więc nawet
    może to działać bezprzewodowo. Co prawda nie wiem jakie to ma lagi, ale
    nie przypuszczam, aby specjalnie duże, gracze tego nie lubią, więc może
    tragicznie nie będzie.

    > Wiem
    > że masz parcie na jakiś soft ale to ma być "mało zniszczalne"

    W przypadku monitora będzie tak samo zniszczalne jak duzy wyświetlacz
    led, ale jednoczesnie błyskawicznie odtwarzalne, wystarczy pogrzebać w
    najbliższym śmietniku za "nowym".

    Terminal się popsuł? To kup od razu 10 w komplecie, beda po 15zł sztuka.

    Pad sie popsuł? W Auchanie pewnie będą, a nie wykluczone, że w tym samym
    śmietniku co monitor, znajdziesz kilka.

    Masz więc "niezniszczalność" przez prawie darmową wymianę komponentów.

> [...]
    > "przestarzały" technologicznie bo liczy tylko sekundy i muszę coś
    > zaimplementować do reszty, czyli oryginalnego "pedała" i guzika "reset"

    Na szybko rozgladałem się za dużymi 7seg, takimi pod dwa cale rozmiaru
    co najmniej i prawde mówiąc nie ma nic taniego, nawet u chińczyków. 6
    sztuk będzie w cenie używanego smarfona/tabletu o większej powierzchni i
    mniejszym wkładzie pracy.

  • 10. Data: 2024-07-30 23:17:48
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.07.2024 o 22:42, heby pisze:

    > W słońcu LEDa nie będzie widać. Przydał by się eink lub mechaniczny.

    Obecny, już działający widać. Na ulicach widać (reklama) na stadionach
    widać :)

> [...]
    > apliakcji typu "stoper", pewnie jakieś z nich mogę redefiniować
    > klawisze. Taniej się nie da... a rozmiar wyświetlacza całkiem spory w

    Nie łapiesz. Obecny 'pedał' czyli start/stop ma obsługiwać ktoś, kto ma
    100kg wagi, rękawice, pół mózgu i ciężką nogę. To on ma wyzwalać
    stoper...czyli osoba używająca np. wkrętarki pneumatycznej i
    przykręca/odkręca śruby do koła samochodowego, na stojaku. Żadne
    delikatne manipuladła nie wchodzą w grę. To ma być toporne z minimum
    komplikacji/awarii, tak, jak jest to teraz złożone (szkoda, że fotki nie
    mam).
    [...]
    > W przypadku monitora będzie tak samo zniszczalne jak duzy wyświetlacz
    > led, ale jednoczesnie błyskawicznie odtwarzalne, wystarczy pogrzebać w
    > najbliższym śmietniku za "nowym".

    Obecny wyświetlacz jest wodoodporny. Nie spotkałem na śmietniku takiego
    monitora...

> [...]
    > co najmniej i prawde mówiąc nie ma nic taniego, nawet u chińczyków. 6
    > sztuk będzie w cenie używanego smarfona/tabletu o większej powierzchni i

    Kupiłem wcześniej z rozpędu, z Allegro ten:
    https://allegro.pl/oferta/zegar-sportowy-timer-alarm
    -duzy-wyswietlacz-stoper-6678920784
    bo taki by wystarczył...ale w opisie nie było, że liczy tylko sekundy,
    więc odjechał do sprzedawcy...liczyłem, że powinien mieć chociaż
    "dziesiątki", skoro sportowy. Są też takie na Allegro co liczą
    dziesiątki i mają przyciski ale...akurat obsługa samego Timera jest
    tylko z pilota. No kurwajak? :) Nic, może coś jeszcze znajdę lub wymyślę...

    --
    Pixel(R)??