  • 1. Data: 2011-04-14 21:26:28
    Temat: Testy opon - kto robi oprócz ADAC?
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Witam,
    Czy robi ktoś sensowne testy opon oprócz ADAC. Opinie z netu mnie nie
    interesują. Potrzebuję opon letnich w popularnym rozmiarze 205/55 R16 91V.
    ADAC robiło testy w 2009 i w dodatku o inny ideksie prędkości. Teraz już sa
    nowe modele i ten stary test nie bardzo pasuje. Można co prawda podejrzeć
    testy z innych rozmiarów ale wyniki bywaja różne. Interesuje mnie opona
    zwłaszcza cicha.
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2011-04-14 23:17:42
    Temat: Re: Testy opon - kto robi oprócz ADAC?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sa nowe modele i ten stary test nie bardzo pasuje. Można co prawda
    > podejrzeć testy z innych rozmiarów ale wyniki bywaja różne. Interesuje

    Nie spotkalem sie z takowymi testami czegos poza ADAC.
    Ale ja przed wyborem czytam opinie stad www.testopon.com bo mnie znowu te z
    naszego kraju malo przekonuja.

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-14 23:29:58
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > sa nowe modele i ten stary test nie bardzo pasuje. Można co prawda
    > podejrzeć testy z innych rozmiarów ale wyniki bywaja różne. Interesuje

    Z mojego doświadczenia wynika, że jakosc opon jest dość mocno skorelowana z
    ceną i to w taki sposób, że drogie niekoniecznie oznacza dobre, ale tanie
    raczej z pewnością to kicha. W przedziale średnim zdarzaja sie dobre i
    gorsze, dlatego po zasięgnieciu opinii w internecie lub korzystajac z
    doświadczeń swoich (najczęściej), znajomych, rodziny czy kumpli z pracy
    kupuję coś ze tej półki i jak dotąd nie zawiodłem się. Ale chińszczyznę
    omijam szeroki łukiem z definicji. Oczywiście miałem parę rozczarowań w
    wypadku opon z którymi kupoiłem samochód - np. goodyeary, ale micheliny były
    bardzo na plus. Teraz mam fabryczne dunlopy i trzymają bardzo dobrze, choć
    zużywają się ze dwa razy szybciej niż np. pirelli czy inne dunlopy
    (zimówki), które miałem przez szesć czy siedme sezonów.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 4. Data: 2011-04-15 07:46:00
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > choć zużywają się ze dwa razy szybciej niż np. pirelli czy inne dunlopy
    > (zimówki), które miałem przez szesć czy siedme sezonów.

    Chińczykom dziękujemy. Myślę o Pirelli Cinturato P7 albo Continental
    ContiPremium Contact 2. Generalnie chodzi mi najbardziej o takie parametry
    (w kolejności wg wagi) jak:
    1) cicha
    2) przyczepna
    3) przystępna cena

  • 5. Data: 2011-04-15 07:47:27
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-04-14 21:26, *Agent* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    > Teraz już sa nowe modele i ten stary test nie bardzo pasuje. Można co
    > prawda podejrzeć testy z innych rozmiarów ale wyniki bywaja różne.

    Gazety.
    Ale pamiętaj, że w zależności od rozmiaru i indeksów parametry opon mogą
    się znacznie różnić, dlatego szukaj testów opon w rozmiarze jak
    najbardziej zbliżonym do tego jaki potrzebujesz.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 6. Data: 2011-04-15 07:55:47
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On Apr 15, 7:46 am, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > U ytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisa w wiadomo
    cinews:4da76759$0$2452$65785112@news.neostrada.pl...

    > Chi czykom dzi kujemy. My l o Pirelli Cinturato P7 albo Continental
    > ContiPremium Contact 2. Generalnie chodzi mi najbardziej o takie parametry
    > (w kolejno ci wg wagi) jak:
    > 1) cicha
    > 2) przyczepna
    > 3) przyst pna cena

    Stary ale nie ADAC:
    http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/somme
    rreifentest-2009-zwoelf-reifen-der-groesse-205-55-r1
    6-v-im-vergleich-1043399.html

    Nowy ale gazeta szmaciana i chyba tylko tabelka na dole za free:
    http://www.autobild.de/artikel/sommerreifen-205-55-r
    -16-test-1577288.html

  • 7. Data: 2011-04-15 08:01:14
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 15 Kwi, 07:46, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > Chi czykom dzi kujemy. My l o Pirelli Cinturato P7 albo Continental
    > ContiPremium Contact 2. Generalnie chodzi mi najbardziej o takie parametry
> [...]

    Mam Pirelki, dokladnie w tym samym rozmiarze. Sa cichutkie, dobrze
    kleja na suchym/mokrym, kosztowaly 293/sztuka.

    pozdr
    AA

  • 8. Data: 2011-04-15 09:42:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w
    > Użytkownik "Agent" <w...@o...pl> napisał w
    > wiadomości

    Wszyscy robia, ale czy sensowne ?

    I slusznie, bo wykazuja zadziwiajaco duza rozbieznosc.

    > Z mojego doświadczenia wynika, że jakosc opon jest dość mocno
    > skorelowana z ceną i to w taki sposób, że drogie niekoniecznie
    > oznacza dobre, ale tanie raczej z pewnością to kicha.

    No nie wiem, Daytony nie byly drogie, a byle z nich zadowolony.
    Teraz jestem dosc zadowolony z Debic.

    J.

  • 9. Data: 2011-04-15 11:16:26
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Adam Adamaszek <c...@g...com> wrote:
    > Mam Pirelki, dokladnie w tym samym rozmiarze. Sa cichutkie, dobrze
    > kleja na suchym/mokrym, kosztowaly 293/sztuka.

    P7? Właśnie założyłem nówki P7 i rzekłbym, że raczej hałasują...

    wit

  • 10. Data: 2011-04-15 11:38:33
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 15 Apr 2011 09:16:26 +0000 (UTC), wit na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > P7? Właśnie założyłem nówki P7 i rzekłbym, że raczej hałasują...

    P7 Cinturato ? Rozmiar 225/45/17 jest cichutki, i zarazem o niebo cichszy
    od CSC 2 ...

    "Stracony dzień - bez uśmiechu. Voltaire"