  • Data: 2017-10-27 10:32:14
    Temat: Re: Test tesli
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 27 Oct 2017 00:14:00 -0700, CTP wrote:
    > Jakąś emotkę chociaż dałbyś na końcu, bo nie wierzę, że piszesz to na
    > poważnie. Miałem malucha przez 10 lat. Kurczę, ile ja się go napchałem w
    > zimie, to nie zliczę.

    Też miałem malucha. A nawet dwa - pierwszy z 89r, drugi z 1998. Nigdy nie
    zdarzyło mi się żadnego z nich pchać... Może po prostu niestosownie go
    serwisowałeś? :)
    Fakt, że różne rzeczy potrafiły tam brzęknąć i zgrzytnąć, ale nic co
    miałoby unieruchomić pojazd.

    > Permanentnie zacierające się zwrotnice.

    A bo zwrotnice się smaruje raz w miesiącu, taką dużą strzykawą ze smarem.

    > Wiecznie niedoładowany przez prądnicę-zabawkę akumulator, przez co
    > poniżej -5 stopni można było zapomnieć o jeździe.

    Moje oba odpalały nawet przy -30. Wystarczyło akumulator brać na noc do
    domu, pod łóżko (wcale nie by go ładować, po prostu by nie siedział
    samotnie na mrozie przez kilka godzin).

    > Urywające się linki od gazu i rozrusznika.

    Tego nigdy nie miałem. Rozrusznik mi się spsuł w tym nowszym maluchu
    kiedyś, ale dalej działał, wystarczyło przed odpaleniem wrzucić wsteczny,
    pchnąć auto raz do przodu, raz do tyłu, i po tej operacji wesoło odpalał.

    A i na tym roczniku '89 zdarzyło mi się też jeździć kilka miesięcy bez
    akumulatora - z braku funduszy - i nie było żadnego problemu (wystarczyło
    pamiętać by się parkować "z górki").

    > Dopiero chyba w latach 90-tych maluch przeszedł gruntowną modyfikację -
    > dostał alternator, rozrusznik z kluczyka, pojawiły się dodatkowe
    > smarowniczki na zwrotnicach i zębatkową przekładnie kierowniczą.

    O, a to może my po prosty o innych maluchach rozmawiamy, bo moje
    relatywnie młode. Tych starszych kaszlaków z lat '70 (a ty pewnie o nich)
    nie było mi dane poznać.

    Mateusz