  • 341. Data: 2011-01-17 22:25:06
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-01-17, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Maszyna zgłaszała _jakieś_ _nieznane_ _błędy_ i nikt nie sprawdzał
    > dlaczego, tylko uznano to za "stan normalny" co jest imo w sprzęcie
    > medycznym niedopuszczalne.

    Podejrzewam że rzutujesz swoje wiedzę i podejście na operatorów. A może
    operatorzy pierwsze fafset wystąpień zgłaszali, technicy dostawcy
    przyjeżdżali, pracowicie sprawdzali, a potem odpowiadali "nic poważnego,
    można kontynuować"? Wprawdzie to też jest naganna sytuacja, ale w inny
    sposób niż właśnie obsmarowujesz.

    Nie masz pełnej wiedzy o sytuacji i jej źródłach, nie masz więc podstaw
    do tak kategorycznej krytyki.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 342. Data: 2011-01-17 23:21:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 17.01.2011 23:25, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

> [...]
    > przyjeżdżali, pracowicie sprawdzali, a potem odpowiadali "nic poważnego,
    > można kontynuować"? Wprawdzie to też jest naganna sytuacja, ale w inny
    Chodzi mi o producenta a nie operatorów - jest nawet wypowiedź jednej z
    nich, że uczono ich, że sprzęt ma tyle zabezpieczeń, że nie ma szans na
    przedawkowanie.

    > Nie masz pełnej wiedzy o sytuacji i jej źródłach, nie masz więc podstaw
    > do tak kategorycznej krytyki.
    Mam informacje wskazujące na to, że producent ignorował zgłoszenia o
    nieprawidłowym działaniu. Mam informacje o tym, że błędy wykryli lekarze
    eksperymentujący ze sprzętem. W takiej sytuacji jedyne co mi zostaje dla
    producenta to kategoryczna krytyka.

    Michoo

  • 343. Data: 2011-01-17 23:31:03
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 14/01/2011 02:55, Mariusz Marszałkowski wrote:

    > Nie potrzeba pomysłów, w niektórych krajach funkcjonuje to znacznie
    > lepiej niż w innych, wystarczy podpatrzyć.

    No jasne. Jak się jest biednym, wystarczy podpatrzyć tego, co ma dużo
    pieniędzy i robić tak jak on. Profit!

    A alkoholik może podpatrzyć abstynenta i w ten sposób się dowie, co
    zrobić, żeby nie pić.

    Nie mówiąc już o podpatrywaniu tego państwa, w którym rozwiązano problem
    chciwości. Zaraz, zaraz, gdzie to dokładnie jest? Trzecia gwiazda na
    prawo i prosto aż do rana?

  • 344. Data: 2011-01-18 09:15:59
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sebastian Kaliszewski"

    >A dlaczego nieby nie masz woływu?

    A jaki mam? Certyfikowany jest? Jest. Znaczy - dobry.

    >Udowodnij.
    >
    >Uwaga: Podanie tego jako korwinistycznego dogmatu nie jest dowodem.

    Ile razy mam powtarzać? Sama w sobie certyfikacja nie powoduje ciągłego
    aktualizowania wiedzy/umiejętności, zaangażowania w pracę, nieomylności.
    To po prostu zupełnie różne rzeczy.
    Na dobrego lekarza składa się dużo więcej czynników niż tylko to, że
    kiedyś skończył szkołę/odbył praktykę.

    >A co w tym takiego żartobliwego?

    "Trochę rażąco sprzecznie" może być?
    Wiesz, może ja idealistą jestem, ale chciałbym być leczony możliwie
    najlepiej, a nie "niezbyt rażąco sprzecznie ze sztuką".

    >Ale co to ma do rzeczy?

    To, że certyfikacja bądź nie nie ma wpływu na to, czego oczekuje klient,
    ani na to co klient jest w stanie ocenić.
    Podobnie jak - jak widać - certyfikacja nie zapobiega leczeniu rażąco
    jednak sprzecznie ze sztuką.
    Może, gdyby był sensowny system kontroli... Ale tu z kolei dochodzi
    kwestia wszelkich możliwych nadużyć, oraz oczywiście kosztów.

    >Ale ilość pacjentów, którzy nie czują się leczeni jeśli nie zostanie im
    >przepisany antybiotyk jest wystarczająco duża by utrzymywać lekarz
    >przepisujących im te antybiotyki.

    Co znowu nie ma nic wspólnego z certyfikatem. Równie dobrze można
    zatrudnić małpę z bloczkiem recept.

    >Acha, ty wiesz lepiej od lekarza.

    Nie. Po prostu wzruszyła mnie Twoja opowieść.

    >Każdy Polak zna się na medycynie, ekonomii i architekturze...

    A to zupełnie z czapki tu wsadziłeś.

    >Nie. Jeśli zaprzeczasz porządkowi rzeczy to potrzeba czegoś więcej niż
    >korwinistycznych dogmatów.

    Wiesz, "porządek rzeczy" to inaczej "siła przesądów".

    >I co te certyfikaty dają?

    Zapytaj wszystkich, którzy takie certyfikaty uznają.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 345. Data: 2011-01-18 09:37:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Sebastian Kaliszewski pisze:

    > A co ci zapewni brak certyfikatu?

    niższe koszty.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 346. Data: 2011-01-18 09:45:19
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Mariusz Kruk wrote:
    > No, ja też. I certyfikat mi tego nie zapewni. Niestety.

    A co ci zapewni brak certyfikatu?

    \SK

  • 347. Data: 2011-01-18 09:57:15
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >
    > Pewien jesteś, że to chciałeś napisać? ;-)

    > Oczywiście. Zgadnięcie.
    > Wiesz, wolałbym nie trafić do lekarza zgadującego. Życie to nie House,
    > gdzie skaczesz od jednej losowej diagnozy do następnej testując jej
    > prawdziwość na pacjencie.

    Życie to nie program komputerowy (a człowiek to nie maszyna cyfrowa)
    gdzie albo bug jest albo go nie ma.

    > Wiesz, wiedza tak ma, że się ją zapomina, jeśli się jej nie stosuje.

    Dlatego lekarz traci certyfikat jeśli nie praktykuje.

    > I tego nie przeskoczysz.

    O tym już pomyślano.

    > Przecież podobno certyfikacja ma zapewniać wysoki poziom usług.

    Zapewnia -- wyższy niż gdyby jej nie było.

    > Nie. Natomiast Ty głosisz pogląd analogiczny do "zabrońmy zabijać, to
    > ludzie przestaną".

    Bzdura. Zademonstrowałeś co najwyżej, że nie rozumiesz słowa pisanego.

    > Aaaaa... czyli prawo jazdy jest dla picu i PoRD jest dla picu, tak?

    Popełniasz podstawoy błąd logiczny -- zwie się fałszywa alternatywa.

    > I pewien jesteś, że jest?

    Ja jestem pewien.

    > Bo pewne podstawowe zasady "wszyscy" znają. A resztę i tak większość
    > ignoruje. Mimo tak wychwalanej przez Ciebie certyfikacji.
    > BTW: Ignorowanie S-2 jest mocno niebezpieczne. Dla pieszych.

    > Albo jest, a nie wie.

    No i co z tego? Większa szansa, że jak jest to wie niż jak nie jest to wie.

    > Tia, trzy tygodnie.

    Acha -- ty rozmawiasz o poziomie życia w dżungli amazońskiej. Rozumiem...

    > Nie wiem. Ty zacząłeś jakieś wioski z szamanami przywoływać.

    Nie odwracaj kot ogonem.

    > No właśnie to Twoje "znacznie zwiększy" jest wyciągnięte z kapelusza.

    Nie -- jest wyciągnięte z paru tysięcy lat rozwoju cywilizacji.

    > Ekstremalny korwinista wyskoczyłby Ci z argumentem, że rynek zweryfikuje
    > kwalifikacje. Ja nie podpisuję się do końca pod żadną z tych opinii.

    > Tak, tak. Tupnij nogą jeszcze.
    > Jakie gwarancje? Tego, że dawno temu ktoś kiedyś przez chwilę coś umiał?
    > Owszem.
    > Tyle, że od tego czasu wiele zapomniał, ogólny stan wiedzy w dziedzinie
    > się zmienił, a w ogóle to mu się nie chce.

    Jakbyś się trochę przyjżał, to byś zauważył, że lekarz ma dalej się
    uczyć (specjalizacje) i ma na to określony czas. Jak tego nie będzie
    robił to certyfikat straci.

    \SK

  • 348. Data: 2011-01-18 10:17:43
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jan 18, 9:15 am, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
> [...]
    >
    > Ile razy mam powtarzać? Sama w sobie certyfikacja nie powoduje ciągłego
    > aktualizowania wiedzy/umiejętności, zaangażowania w pracę, nieomylności.

    Sama nie powoduje. Ale powoduje certyfikacja z odnawianiem, której nie
    możesz mieć, jeśli nie masz certyfikacji w ogóle. I przy tym (co było
    podnoszone jako kolejny argument przeciwko certyfikacji) kosztuje,
    podwyższa koszta usług i obniża ich dostępność - jeszcze bardziej niż
    certyfikacja bez odnawiania.

    > To po prostu zupełnie różne rzeczy.
    > Na dobrego lekarza składa się dużo więcej czynników niż tylko to, że
    > kiedyś skończył szkołę/odbył praktykę.

    I co z tego? Taki, który nigdy nie skończył szkoły i/lub nie
    praktykował na pewno nie będzie dobry.

    > "Trochę rażąco sprzecznie" może być?

    Ale ja tak nie napisałem.

    > Wiesz, może ja idealistą jestem, ale chciałbym być leczony możliwie
    > najlepiej, a nie "niezbyt rażąco sprzecznie ze sztuką".

    A ja bym chciał, żeby w ogóle ludzie nie chorowali.

    > To, że certyfikacja bądź nie nie ma wpływu na to, czego oczekuje klient,
    > ani na to co klient jest w stanie ocenić.

    Ma wpływ na to, jak skutecznie klient będzie leczony.

    > Podobnie jak - jak widać - certyfikacja nie zapobiega leczeniu rażąco
    > jednak sprzecznie ze sztuką.

    Nic nie widać. Przepisanie środka homeopatycznego nie jest samo w
    sobie rażąco sprzeczne ze sztuką.

    Rażąco sprzeczne ze sztuką byłoby zapisywanie środka homeopatycznego
    wtedy, kiedy zgodnie ze sztuką lekarz powinien był przepisać prawdziwe
    leki. Jeśli twierdzisz, że coś takiego powszechnie ma miejsce, to
    pokaż dowody.

    Oczywiście w sytuacji, kiedy lekarz ma upierdliwego pacjanta, który
    będzie się domagać antybiotyku na grypę, a jak go nie dostanie, to
    będzie się źle czuł, albo pójdzie do magików, którzy nie wiadomo co
    zrobią, albo sobie te antybiotyki "załatwi", przepisanie środka
    homeopatycznego może być najlepszym rozwiązaniem.

    > Może, gdyby był sensowny system kontroli... Ale tu z kolei dochodzi
    > kwestia wszelkich możliwych nadużyć, oraz oczywiście kosztów.

    Tyle że im surowsze wymagania i im bardziej kosztowne kontrole, tym
    gorzej z dostępnością. Masz po prostu funkcję, gdzie przy jednej
    skrajności wielu ludzi umiera lub cierpi, bo są leczeni przez
    niekompetentnych medyków i szarlatanów, a z drugiej strony wielu ludzi
    umiera lub cierpi bo nie mozna się zapisac do lekarza, jako że ostatni
    lekarz w kraju właśnie stracił licencję za postawienie błędnej
    diagnozy. Kwestia znalezienia optimum - nie mówię, że akurat w nim
    jesteśmy, ale też nie bardzo rozumiem, dlaczego uważasz, że leży ono w
    skrajnościach.

    > Co znowu nie ma nic wspólnego z certyfikatem. Równie dobrze można
    > zatrudnić małpę z bloczkiem recept.

    Nie równie dobrze. Jednak nie każdy, kto przychodzi do lekarza i chce
    antybiotyku, go dostaje.

    > Nie. Po prostu wzruszyła mnie Twoja opowieść.

    To była akurat moja opowieść. W związku z tym, co napisałeś, mam
    nadzieję, że oprócz wzruszenia Ciebie, spełniła również swój cel i
    rozumiesz teraz bezcelowość argumentowania anegdotami typu "a ja/mój
    znajomy poszedł(em) do lekarza i..."

    > Wiesz, "porządek rzeczy" to inaczej "siła przesądów".

    Oczywiście, cała wiedza ludzkości to przesądy, tylko Ty znasz prawdę.
    Certyfikowany lekarz by Ci może nawet potrafił powiedzieć, co to za
    jednostka chorobowa.

    > Zapytaj wszystkich, którzy takie certyfikaty uznają.

    W językowych odpowiednikach mission-critical, np. przy tłumaczeniu
    dokumentów prawnych, można zastosować taki certyfikat w czasie przerwy
    na wyjście do toalety na ten przykład.

  • 349. Data: 2011-01-18 11:06:11
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sebastian Kaliszewski"

    > A jaki mam? Certyfikowany jest? Jest. Znaczy - dobry.

    To nie jest odpowiedź na zadane pytanie.
    Zadałem wyraźnie pytanie: a jaki wpływ zyskałbyś gdy certyfikacji nie było.

> [...]
    > To po prostu zupełnie różne rzeczy.
    > Na dobrego lekarza składa się dużo więcej czynników niż tylko to, że

    No i dobrze. Tylko co to ma do rzeczy? Stworzyłes sobie chochoła i do
    niego strzelasz...

    BTW. możliwość utraty certyfikatu (również gdy się przerwie praktykę na
    zbyt długi czas, nie przejdzie kolejnych stopni w określonym czasie,
    itd.) jest motywacją do "pilnowania się".

    > "Trochę rażąco sprzecznie" może być?
    > Wiesz, może ja idealistą jestem, ale chciałbym być leczony możliwie
    > najlepiej, a nie "niezbyt rażąco sprzecznie ze sztuką".

    A w czym ci zniesienie certyfikacji pomoże?

    > To, że certyfikacja bądź nie nie ma wpływu na to, czego oczekuje klient,
    > ani na to co klient jest w stanie ocenić.

    To nie klienci są certyfikowani.

    > Podobnie jak - jak widać - certyfikacja nie zapobiega leczeniu rażąco
    > jednak sprzecznie ze sztuką.

    Zmniejsza prawdopodobieństwo. 100% gwarancji nigdy nie będzie.

> [...]
    > kwestia wszelkich możliwych nadużyć, oraz oczywiście kosztów.

    > Co znowu nie ma nic wspólnego z certyfikatem. Równie dobrze można

    Nie równie dobrze. Bo jak małpa przepisze środek dla danego pacjenta
    wyraźnie szkodliwy i to małpie nic nie zrobisz nic kompletnie.

    > Nie. Po prostu wzruszyła mnie Twoja opowieść.

    Nie moja. To ty tu cytujesz zapisywanie "na kaszel".

    > A to zupełnie z czapki tu wsadziłeś.

    No ale dyskutujesz na temat procedur medycznych (zapisywanie
    antybiotyków "na kaszel").

    > Wiesz, "porządek rzeczy" to inaczej "siła przesądów".

    Nie. Równie dobrze to efekt doboru naturalnego. Żeby mu zaprzeczyć
    potrzeba dowodu a nie gadania "nie bo nie". Zwłaszcza gdy wszelkie
    poszlaki wskazują, że porządek rzeczy ma sens.

    Do tej pory nie pokazałeś żadnego dowodu że bez certyfikatów jest lepiej.

    pzdr
    \SK

  • 350. Data: 2011-01-18 19:03:15
    Od: joahim <w...@g...com>

    On 18 Sty, 11:17, Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > W językowych odpowiednikach mission-critical, np. przy tłumaczeniu
    > dokumentów prawnych, można zastosować taki certyfikat w czasie przerwy
    > na wyjście do toalety na ten przykład.

    Akurat nie ma w językowych odpowiednikach takich zadań żadnego
    certyfikatu, który dawałby gwarancję, że dana osoba nie spieprzy
    tłumaczenia - znam np. paru przysięgłych tłumaczy, którym nigdy nie
    powierzyłbym tłumaczenia własnego testamentu, że o poważniejszych
    dokumentach typu fuzja dużej spółki czy raport z wypadku lotniczego
    nie wspomnę.

    joahim