-
1. Data: 2010-12-29 14:31:44
Temat: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>
Postawiłem sobie ambitny cel napisania emulatora jakiegoś rzeczywistego
sprzętu (płodziłbym go w C lub C++), a ponieważ nigdy jeszcze tego nie
robiłem, mam do Was kilka pytań/próśb.
1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne (tzn. ma szansę zakończyć
się sukcesem przy założeniu, że pytający podejmie się tego w pojedynkę, nigdy
wcześniej nie pisał żadnego emulatora, ale jest pojętny, ma ogólne pojęcie o
programowaniu i ma na to przedsięwzięcie kilka miesięcy czasu)? Pewnie stopień
trudności jest wprost proporcjonalny do stopnia skomplikowania architektury
samej maszyny. Na szybko wymyśliłem sobie 2 konsole: Gameboy i Nintendo, z
naciskiem na tę pierwszą (intuicja mi podpowiada, że Gameboya łatwiej
zaemulować). Dobrze kombinuję czy może stworzenie emulatora którejkolwiek z
nich jest bardzo trudne i doradzacie coś zupełnie innego?
2. Czy ktoś z Was kiedyś się w coś takiego bawił i umiałby określić ile mniej
więcej zajęło napisanie czegoś takiego od zera?
3. Oczywiście i tak będę szperał w sieci na własną rękę, ale może ktoś z Was
pomógłby mi w namierzeniu KOMPLETNEJ, SPRAWDZONEJ dokumentacji kilku urządzeń
(w szczególności Gameboya i Nintendo gdybym jednak uparł się przy którymś z
nich). Wiem, że od tego jest Google, ale szukanie na ślepo ma to do siebie, że
można nie znaleźć dokładnie tego, czego się szuka. Wolałbym uniknąć sytuacji,
w której coś zostało zaimplementowane i nie działa z powodu błędów/braków w
dokumentacji, a nie moich. Jeśli ktoś z Was kiedyś podjął się czegoś takiego,
mógłby mi podsunąć kilka pomocnych linków-bardzo by mi to pomogło.
Z góry dziękuję za pomoc.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-12-29 15:00:46
Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-prosz? o rady
Od: WoW <n...@m...ru>
Piotrek wrote:
> Postawiłem sobie ambitny cel napisania emulatora jakiegoś rzeczywistego
> sprzętu (płodziłbym go w C lub C++), a ponieważ nigdy jeszcze tego nie
> robiłem, mam do Was kilka pytań/próśb.
>
> 1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne
anduino
--
+++
-
3. Data: 2010-12-29 15:02:54
Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-12-29 15:31, Piotrek wrote:
> 1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne (tzn. ma szansę zakończyć
> się sukcesem przy założeniu, że pytający podejmie się tego w pojedynkę, nigdy
> wcześniej nie pisał żadnego emulatora, ale jest pojętny, ma ogólne pojęcie o
> programowaniu i ma na to przedsięwzięcie kilka miesięcy czasu)?
ZX Spectrum. Rdzeń Z80 + smiesznie proste hardware.
-
4. Data: 2010-12-29 15:05:19
Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sebastian Biały"
>> 1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne (tzn. ma szansę zakończyć
>> się sukcesem przy założeniu, że pytający podejmie się tego w pojedynkę, nigdy
>> wcześniej nie pisał żadnego emulatora, ale jest pojętny, ma ogólne pojęcie o
>> programowaniu i ma na to przedsięwzięcie kilka miesięcy czasu)?
>ZX Spectrum. Rdzeń Z80 + smiesznie proste hardware.
Tyle, że potem okazuje się, że emulacja jest "kompletna", a nie
kompletna. Bo hardware niby śmiesznie proste, ale emulacja taka, żeby
wszystko działało w odpowiednim czasie już nie jest taka trywialna.
--
Kruk@ -\ |
}-> epsilon.eu.org |
http:// -/ |
|
-
5. Data: 2010-12-29 15:45:52
Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-12-29 16:05, Mariusz Kruk wrote:
> Tyle, że potem okazuje się, że emulacja jest "kompletna", a nie
> kompletna. Bo hardware niby śmiesznie proste, ale emulacja taka, żeby
> wszystko działało w odpowiednim czasie już nie jest taka trywialna.
Jesli musisz miec emulator pixel-exact, cycle-exact to nie jest to
robota dla początkującego. Żeby odpalić ZX Spectrum z grubsza wystarczy
kopiować framebuffor gdzieś w okienko i mieć działające Z80. Potem mozna
zastanawiać sie nad ficzerami żeby wypasione programy dzialały. Dla
początkującego jak znalazł.
A przy okazji zawsze warto zerknąc w źrodła M.A.M.E. Choćby żeby
zobaczyć jak to można zrobić.
-
6. Data: 2010-12-29 15:51:00
Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Od: A.L. <l...@a...com>
On Wed, 29 Dec 2010 15:31:44 +0100, "Piotrek" <p...@p...onet.pl>
wrote:
>Postawiłem sobie ambitny cel napisania emulatora jakiegoś rzeczywistego
>sprzętu (płodziłbym go w C lub C++), a ponieważ nigdy jeszcze tego nie
>robiłem, mam do Was kilka pytań/próśb.
>
>1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne (tzn. ma szansę zakończyć
>się sukcesem przy założeniu, że pytający podejmie się tego w pojedynkę, nigdy
>wcześniej nie pisał żadnego emulatora, ale jest pojętny, ma ogólne pojęcie o
>programowaniu i ma na to przedsięwzięcie kilka miesięcy czasu)? Pewnie stopień
>trudności jest wprost proporcjonalny do stopnia skomplikowania architektury
>samej maszyny. Na szybko wymyśliłem sobie 2 konsole: Gameboy i Nintendo, z
>naciskiem na tę pierwszą (intuicja mi podpowiada, że Gameboya łatwiej
>zaemulować). Dobrze kombinuję czy może stworzenie emulatora którejkolwiek z
>nich jest bardzo trudne i doradzacie coś zupełnie innego?
>
Facio zaemulowal komputer nawigacyjny Apollo 11. Komputer prosty jak
konstrukcja cepa. Pelna dokumentacja jest dostepna. Zajelo mu to 4
lata.
Emulacje Gameboy i Nindento wybij sobie z glowy. Nigdy nei medziesz
mial pelneh dokumentacji, a systemy sa cholernei skomplikowane.
Zacznij od emulacji czegos prostego, na przyklad programowalnego
kalkulatora, TI89 lub HP50 czy ktorychs prostszych. Zajrzyj na
hpcalc.org i ticalc.org. Kupa ludzi to robila i sa materialy
A.L.
-
7. Data: 2010-12-29 21:24:46
Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sebastian Biały"
>> Tyle, że potem okazuje się, że emulacja jest "kompletna", a nie
>> kompletna. Bo hardware niby śmiesznie proste, ale emulacja taka, żeby
>> wszystko działało w odpowiednim czasie już nie jest taka trywialna.
>Jesli musisz miec emulator pixel-exact, cycle-exact to nie jest to
>robota dla początkującego.
Po prostu źle trafiłeś. Ja miałem Spectrum i wiem co ono wyrabiało
czasami. I pewnych rzeczy mi we wczesnych emulatorach brakowało. :-)
>Żeby odpalić ZX Spectrum z grubsza wystarczy
>kopiować framebuffor gdzieś w okienko i mieć działające Z80.
"Z grubsza" - owszem. Z dokładnością do portów.
I oczywiście trzeba pamiętać o "oryginalnej" obsłudze adresowania
ekranu.
>A przy okazji zawsze warto zerknąc w źrodła M.A.M.E. Choćby żeby
>zobaczyć jak to można zrobić.
100% racjoza.
--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
`b K...@e...eu.org d'
d' http://epsilon.eu.org/ Yb
`b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'
-
8. Data: 2010-12-30 07:51:18
Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>
You have to focus Sebastian Biały. There is a post :
>
> ZX Spectrum. Rdzeń Z80 + smiesznie proste hardware.
>
Mhm. Zwłaszcza ULA. O której znam jedno w miarę dobre opracowanie
(gość odwalił masę roboty, łącznie z analizą fotek rtg scalaka)
Szkoda że jego ksiązka kosztuje 25 funciaków... :(
Sławek
--
________
_/ __/ __/ Kochaj i czyń co chcesz. -- św. Augustyn
\__ \__ \___________________________________________________
____________
/___/___/ Sławomir Szczyrba steev/AT/hot\dot\pl
-
9. Data: 2010-12-30 07:53:04
Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-prosz? o rady
Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>
(WoW) :
>> Postawiłem sobie ambitny cel napisania emulatora jakiegoś rzeczywistego
>> sprzętu (płodziłbym go w C lub C++), a ponieważ nigdy jeszcze tego nie
>> robiłem, mam do Was kilka pytań/próśb.
>> 1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne
> anduino
>
A po co pisać amulator atmegi? :o
Sławek
--
________ 30 zdań, ktore może powiedzieć kobieta nagiemu mężczyźnie :
_/ __/ __/ 2. Ohhh, jakie to urocze.
\__ \__ \___________________________________________________
____________
/___/___/ Sławomir Szczyrba steev/AT/hot\dot\pl
-
10. Data: 2010-12-30 08:50:02
Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-12-30 08:51, Sławomir Szczyrba wrote:
>> ZX Spectrum. Rdzeń Z80 + smiesznie proste hardware.
> Mhm. Zwłaszcza ULA.
Do *podstawowego* zakresu emulacji ZX wystarczy wiedzieć gdzie jest
framebuffor, atrybuty i dlaczego to jest takie popieprzone. Cała reszta
hardware to w sumie *jeden* port 8 bitów.
Mnogośc emulacji ZX świadczy o tym, że ludzie zamiast umartwiać się nad
RTG scalaków zajmują się istotą rzeczy.