eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming[newbie] Test porównawczy języków programowaniaRe: Test porównawczy języków programowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!epsilon.rdc.pl!not-for-mail
    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Test porównawczy języków programowania
    Date: Thu, 13 Jan 2011 10:21:58 +0100
    Organization: Denied!
    Lines: 40
    Message-ID: <s...@e...rdc.pl>
    References: <1...@3...googlegroups.com>
    <ighr4r$4q6$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@l...googlegroups.com>
    <ighu3b$db9$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@p...googlegroups.com>
    <igi33n$s0u$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@f...googlegroups.com>
    <igiamc$jl3$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@j...googlegroups.com>
    <6...@g...googlegroups.com>
    <5...@e...googlegroups.com>
    <5...@l...googlegroups.com>
    <s...@e...rdc.pl> <igkuf9$sv8$1@news.onet.pl>
    <a...@s...googlegroups.com>
    <a...@f...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: epsilon.rdc.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1294910532 4731 77.252.106.53 (13 Jan 2011 09:22:12 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Jan 2011 09:22:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:188203
    [ ukryj nagłówki ]

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciej Sobczak"
    >Z tego co wiem, to we francuskich pociągach TGV maszynista wsiada do
    >pociągu tylko i wyłącznie po to, żeby pasażerom poprawić samopoczucie.
    >Przy prędkości 300 km/h i wynikającej z tego drodze hamowania liczonej
    >w bardzo dużych kilometrach nie ma żadnego znaczenia, co ten
    >maszynista zrobi. Kierownicy i tak nie ma, więc nawet gdyby na torach
    >zobaczył krowę albo czołg, to nawet nie ma po co gwizdać.

    Wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz gdzie. Przy dużych prędkościach,
    właśnie ze względu na energię składu, po prostu nie dopuszcza się do
    jakichkolwiek przejazdów w poziomie torów (nota bene to jest jedna
    z bolączek przy modernizacji szlaków w Polsce do wyższych prędkości).
    Natomiast prędkość z jaką porusza się TGV (i nie tylko) jest zbyt
    wysoka, żeby maszynista był w stanie zobaczyć klasyczne znaki ustawione
    przy torach. Dlatego na linii TGV-only stosuje się elektroniczną
    sygnalizację TVM, oraz - na nowszych liniach ERTMS.
    Dodatkowo, IIRC, są automatyczne zabezpieczenia.

    >Spokojnie można by było puścić ten pociąg na automacie i technologia
    >do tego istnieje już od dawna,

    Aaaargh. Jaka znowu "technologia"?

    >ale z badań wynika, że społeczeństwo
    >nie zaakceptowałoby tego pomysłu. I właśnie psychologia jest jedynym
    >powodem, dla którego w TGV jest z przodu krzesło. Myślę, że z tymi
    >lekarzami było podobnie.

    Nie do końca. Jeśli chodzi o lekarzy, to - podobnie jak w przypadku
    pilotów, kluczowe jest to, że trzeba podejmować decyzje także w
    przypadkach niestandardowych (mimo, że w standardowych faktycznie
    automat może się okazać skuteczniejszy!). Co do kolei, po prostu nie
    wiem, a nie chcę zmyślać na poczekaniu, na ile akurat ta zdolność jest
    istotna.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.
    \.http://epsilon.eu.org/\.\
    .\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: