  • Data: 2011-01-13 09:21:58
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciej Sobczak"
    >Z tego co wiem, to we francuskich pociągach TGV maszynista wsiada do
    >pociągu tylko i wyłącznie po to, żeby pasażerom poprawić samopoczucie.
    >Przy prędkości 300 km/h i wynikającej z tego drodze hamowania liczonej
    >w bardzo dużych kilometrach nie ma żadnego znaczenia, co ten
    >maszynista zrobi. Kierownicy i tak nie ma, więc nawet gdyby na torach
    >zobaczył krowę albo czołg, to nawet nie ma po co gwizdać.

    Wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz gdzie. Przy dużych prędkościach,
    właśnie ze względu na energię składu, po prostu nie dopuszcza się do
    jakichkolwiek przejazdów w poziomie torów (nota bene to jest jedna
    z bolączek przy modernizacji szlaków w Polsce do wyższych prędkości).
    Natomiast prędkość z jaką porusza się TGV (i nie tylko) jest zbyt
    wysoka, żeby maszynista był w stanie zobaczyć klasyczne znaki ustawione
    przy torach. Dlatego na linii TGV-only stosuje się elektroniczną
    sygnalizację TVM, oraz - na nowszych liniach ERTMS.
    Dodatkowo, IIRC, są automatyczne zabezpieczenia.

    >Spokojnie można by było puścić ten pociąg na automacie i technologia
    >do tego istnieje już od dawna,

    Aaaargh. Jaka znowu "technologia"?

    >ale z badań wynika, że społeczeństwo
    >nie zaakceptowałoby tego pomysłu. I właśnie psychologia jest jedynym
    >powodem, dla którego w TGV jest z przodu krzesło. Myślę, że z tymi
    >lekarzami było podobnie.

    Nie do końca. Jeśli chodzi o lekarzy, to - podobnie jak w przypadku
    pilotów, kluczowe jest to, że trzeba podejmować decyzje także w
    przypadkach niestandardowych (mimo, że w standardowych faktycznie
    automat może się okazać skuteczniejszy!). Co do kolei, po prostu nie
    wiem, a nie chcę zmyślać na poczekaniu, na ile akurat ta zdolność jest
    istotna.

    --