    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Test porównawczy języków programowania
    Date: Fri, 07 Jan 2011 10:28:08 -0600

    On Fri, 7 Jan 2011 15:59:34 +0000 (UTC), " "
    <k...@g...pl> wrote:

    >1. Jaki % oprogramowania moze zabic?
    >2. Co z bibliotekami typu http://eigen.tuxfamily.org/index.php?title=Main_Page
    >albo http://quantlib.org/index.shtml --- powinni je pisac dyplomowani
    >programisci, czy moze jednak specjalisci od tematu? ja sie kwalifikuje do
    >drugiej kategorii (quantitative finance) i z mojego doswiadczenia lepiej
    >posadzic do pisania software'u modelujacego ludzi z doktoratami z nauk
    >scislych niz dyplomowanych programistow; programista po CS moze byc doradca w
    >sprawie architektury co najwyzej, ale nie bedzie w stanie zaimplementowac
> [...]

    Ludzie od modelowania niekoniecznie maja pojecie o programowaniu. Znow
    wracajac do mojej analogii mechanicznej: iznynier projektuje most i
    musi meic do tego umiejetnosci uprawnienia. Spawacz spawa most i musi
    miec do tego umiejetnosci uprawnienia. Edukacja i uprawnienia obu sa
    inne. Spawacz nei zaprojektuje mostu, a inzynier na ogol kiepsko
    pospawa.

    Problem polega na tym ze w dziedzinie mostow jest jasny i klarowny
    podzial rol, obowiazkow i wymaganego wuksztalcenia. W dziedzinei
    software engineering inzynierowie czesto probja spawac, a spawacze
    projektowac. Z fatalnym na ogol skutkiem.

    >Ktorego wiekszosc jest in-house i nie wychodzi poza firme ktora je
    >wyprodukowala, AFAIK.

    No to fime moze robic sobei co chce, przynajmniej w teorii, bo w
    praktyce mimo ze software jest "in house", to obraca czyimis
    pieiedzmi. I o ile w takiej firmie badziewny nikogo nie zabije, to ja
    nie chcialbym byc klientem takiej firmy

    A.L.