  • Data: 2011-01-07 17:22:16
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: " " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > Ludzie od modelowania niekoniecznie maja pojecie o programowaniu. Znow

    Zgoda, choć w bankach quanci na ogół przynajmniej znają C++ na przyzwoitym
    poziomie. Często też w danej grupie jest jakaś osoba po Computer Science,
    która robi za guru.

    > wracajac do mojej analogii mechanicznej: iznynier projektuje most i
    > musi meic do tego umiejetnosci uprawnienia. Spawacz spawa most i musi
    > miec do tego umiejetnosci uprawnienia. Edukacja i uprawnienia obu sa
    > inne. Spawacz nei zaprojektuje mostu, a inzynier na ogol kiepsko
    > pospawa.

    Problem polega na tym, że przy pisaniu takiego oprogramowania o jakim
    wspomniałem, żeby programista był w stanie zaimplementować model poprawnie,
    musi (z uwagi na stopień skomplikowania materii poza-CS) dostać tak dokładną
    specyfikację, że w praktyce będzie ona implementacją modelu w pseudokodzie. To
    już łatwiej wszystkim nauczyć tego modelarza C++ czy Javy. Ewentualne problemy
    z designem systemu można rozwiązać w ramach konsultacji z profesjonalnym
    programistą. Gdyby ten system działał źle, to nie stosowałyby go tak
    profesjonalne firmy jak Goldman Sachs (który NB stworzył swój własny język
    programowania, żeby ułatwić nie-programistom pisanie kodu modelującego).

    > Problem polega na tym ze w dziedzinie mostow jest jasny i klarowny
    > podzial rol, obowiazkow i wymaganego wuksztalcenia. W dziedzinei
    > software engineering inzynierowie czesto probja spawac, a spawacze
    > projektowac. Z fatalnym na ogol skutkiem.

    W ten sposób to oczywiście nie ma prawa działać. Ale można zrobić podział na
    część kodu która jest bardzo "informatyczna" (ściąganie danych rynkowych od
    brokerów, komunikacja z bazą danych, GUI..) i za nia odpowiadaja profesjonalni
    programiści, i na część "matematyczną", która często jest mniej skomplikowana
    programistycznie (celowo) a za to na zbyt wysokim poziomie matematycznym, zeby
    mogl nad nia pracowac samodzielnie "czysty" programista. Tak to często działa.
    Dodatkowo, jednak łatwiej kogoś kto zna rachunek stochastyczny nauczyć zasad
    przyzwoitego programowania, niż w drugą stronę.

    > No to fime moze robic sobei co chce, przynajmniej w teorii, bo w
    > praktyce mimo ze software jest "in house", to obraca czyimis
    > pieiedzmi. I o ile w takiej firmie badziewny nikogo nie zabije, to ja
    > nie chcialbym byc klientem takiej firmy

    Dla jasnosci: nie mowilem o kodzie, ktorzy obsluguje przelewy bankowe, tylko o
    np. skomputeryzowanych strategiach algotrading.

    KK