    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Test porównawczy języków programowania
    Date: Fri, 07 Jan 2011 09:18:16 -0600

    On Fri, 7 Jan 2011 13:55:36 +0000 (UTC), " "
    <k...@g...pl> wrote:

    >Wielu programistow uwaza, ze tylko absolwent Computer Science powinien miec
    >prawo poslugiwania sie kompilatorem, a reszcie ludzkosci nalezy dac prawny
    >zakaz programowania (i tu padaja porownania z zawodami inzyniera budownictwa
    >albo lekarza). Ale jednak tak nie jest, i nie zanosi sie zeby bylo.

    Tez tak uwazam. To znaczy ze programowac powinni tylko ci ktorzy maja
    odpowiednie kwalifikacje poswiadczone dyplomem i licencja. Nie widzie
    powodow dla ktorych wymaga sie wyzszych studiow od faceta
    obliczajacego wytrzynalosc mostu, a oprogramwoanie ktore moza zabic
    czlowieka moze robic byle polglowek bez kwalifikacji.

    Co wiecej, do projektowania mostow same studia nei wystarcza.
    Potzrebna sa tak zwane "uprawnienia" ktorych zrobienie trwa pare lat.
    Podobnie, skonczenie studiow nie powinno byc wystarczajace do
    programowania profesjonalnego; powinna byc potrzebna "licencja" czy
    tez owe "uprawnienia".

    Oczywiscie, ograniczenia w sprawie budowy mostu nie dotycza faceta
    ktory projektuje sobie kladke na dzialce, i nie powinny dotyczyc
    programowania hobbystycznego. Ale powinny dotyczyc programwoania
    przemyslowego.

    Podsumowujac: uwazam ze wszyscy programisci pracujacy w zastosowanaich
    przemyslowych powinni miec wyzsze studia l licencje. Z grubsza rzecz
    biorac, bo poslugujac sie moja ulubiona analogia mechaniczna, jest
    roznica miedzy inzynierem i spawaczem. Ale jeden i drugi musi miec
    "papier". Ale spawac z nei musi meic studiow wyzszych. Nei bede sie
    wdawal w szczegoly.

    Proponuje Koledze postudiowac przykald

    http://courses.cs.vt.edu/cs3604/lib/Therac_25/Therac
    _1.html

    gdzie software napisany przez Wybitnego Specjaliste ktory jak sie
    okazalo byl "high school dropout" zabilo pare osob.

    Sluze licznymi innymi przykladami gdyby Kolega byl zainteresowany

    A.L.