  • Data: 2011-01-11 09:35:55
    Temat: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.01.2011 09:52, Wit Jakuczun pisze:
> [...]
    msg/c4116dd834c7e975?hl=pl

    > A można Twoje rozwiązanie automatycznie sprawdzić pod kątem
    > zakleszczenia czy zagłodzenia?

    > No bo jeśli formalnie dowieść nie można
    > to należy zawierzyć empirii. Czyli albo się wywali albo nie :).
    Można go dowieść jeżeli chodzi o zakleszczenie, metod na zagłodzenie nie
    znam, mogę pokazać, że go nie będzie, ale nie potrafię tego ubrać w
    formę matematyczną.

    Nie chciało mi się tego kończyć, ale na podstawie twierdzenia jakiegoś
    tam jeżeli graf uszeregowalności konfliktowej dla dowolnych zestawów
    transakcji nie będzie miał sprzeczności (traktujemy dostęp do sekcji
    krytycznej jako transakcję sekwencyjną operującą na kolejnych zasobach -
    stąd ustalony porządek pobierania blokad) to nie będzie zakleszczenia.
    Powinno dać się to przetestować automatycznie, bo algorytm wyciągnałem z
    dziedziny baz danych.

    > Kto to jest wg Ciebie "klepacz"?
    Osoba, której zadaniem jest wyprodukować produkt programistyczny dający
    się sprzedać. Nie musi być bezpieczny, nie musi być bezawaryjny, nie
    musi mieć dobrej jakości - ma dać się sprzedać. Zero złożonych
    algorytmów, zero głębokiej analizy, dużo googlania i pozszywanie tego
    tak aby dało się uruchomić.

    Michoo