  • 31. Data: 2018-09-27 21:57:27
    Temat: Re: Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-09-26 o 06:19, Pszemol pisze:

    > Tesla jeszcze nie zaczęła w ogóle sprzedawać Modelu 3 w Europie.
    > Oj, będzie się działo...

    Jasne, już podnoszą ceny energii by się nie opłacało w EU :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 32. Data: 2018-09-28 09:57:27
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-09-26 o 12:10, T. pisze:

    > W lutym 2017 roku samochody elektryczne i zelektryfikowanych stanowiły 37,5 proc.
    wszystkich nowych samochodów kupionych w Norwegii.
    > T.

    A ile proc stanowiły elektryczne?

  • 33. Data: 2018-09-28 10:21:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nawet gdyby ulga podatkowa była dobrą motywacją
    >to Norwegowie nie kupowaliby auta niedostosowanego
    >do używania w zimie wiedząc że u nich są tylko dwa
    >sezony w całym roku: zima i lipiec :-)

    Zawsze sie znajdzie paru pasjonatow, ktorzy zaryzykuja.
    Ewentualnie maja te gniazdka na parkingach, to mozna i farelke
    wstawic.

    Ile Tesla w Norwegii sprzedala ? Ostatnio czytalem cos 3000 tys, ale
    to juz dosc dawno temu bylo ...

    J.

  • 34. Data: 2018-09-28 10:28:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zdecydowanie bardziej pragmatyczni.
    >Typowo letnie opony lepiej się prowadzą na suchym.

    Watpie, aby przecietny Amerykanin zwrocil na to uwage.

    >Typowo zimowe opony są zdecydowanie lepsze w zimie.
    >Ale przyrosty "performance" w lecie i zimie są pewnie w ocenie
    >przeciętnego kierowcy nieadekwatne to zawracania dupy ze
    >zmianą opon zimowych na letnie i spowrotem, z kłopotem
    >przewidzenia zmian temperatury i sezonów i dodatkowym
    >kosztem związanym z przekładaniem opon czy ich składowaniem.

    Ale w Europie jest to samo :-)

    >Z drugiej strony nigdy nie jeździłem na typowo letnich oponach,
    >czy w ogóle poczułbym różnicę w stosunku do uniwersalnych M+S?

    To zalezy. Niektore letnie przyzwoicie sobie radza na sniegu, a inne
    wcale ... wystarczy jeden dzien sniegu, aby pobiec po zimowki :-)

    >W Chicago zima długa i śniegu mamy w ch^j i trochę.
    >Zapytaj byle kogo kto odśnieżać musi codziennie wjazd do garażu
    >albo użerać się z pługiem przy głównej drodze zasupującym mu
    >wjazd do garażu zbrylonym lodem z solą dwa-trzy razy dziennie.

    >I chyba dobrze?

    Nie narzekam.
    Tylko po prostu znow mnie ciekawi marketing - kiedys byly uniwersalne,
    potem tylko letnie i zimowe, teraz znow sie pojawily uniwersalne.

    Konkurencja producentow chinskich i koreanskich ?
    Kryzys roku 2008 i kazdy klient dobry ?

    J.

  • 35. Data: 2018-09-28 10:44:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tam piszą o liczbach sprzedanych aut NA RYNKU USA.
    >Tam, gdzie w chwili obecnej Tesla konkuruje z niemieckimi koncernami
    >samochodów luksusowych/drogich. To jest sektor w którym nie ma
    >Golfa ani Fabii. To jest sektor w którym są Audi, Mercedesy, Porsche.

    Ale artykul dotyczy VW, wiec mowimy o passacie :-)

    >W tym sektorze liczbę sprzedanych aut liczy się w tysiącach, nie
    >milionach.
    >Np. Acura sprzedała w sierpniu tylko 2100 samochodów TLX i RLX.
    >Audi tylko 8724 w sumie A3 + A4 + A5 + A6. Tesla Model 3: 17000.

    P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ?

    No ale ten sam problem maja i inne koncerny, w tym amerykanskie.

    W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia
    dla VW.
    Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby.

    Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka
    w nocniku.

    >Metoda tej syntezy jest już opanowana.

    Widac jakas za droga.
    I choc silnik spalinowy ma mierna sprawnosc, to moze mu zapewnic
    przyszlosc na dlugie lata.

    No chyba, ze wreszcie rusza d* i zrobia wymienne akumulatory ...

    J.

  • 36. Data: 2018-09-28 14:37:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Sep 2018 11:54:53 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Inna rzecz że drogi są szybko odśnieżane do gołego asfaltu i solone
    > tak, że lód się zdarza sporadycznie, więc inwestycja w zimówki jeśli
    > większość jazdy robisz wewnątrz metropolii jest nietrafiona i
    > kłopotliwa.

    Dobre. Przepis jak zniszczyć rynek zimówek: wystarczy porządnie
    odśnieżać....

    --
    Marek

  • 37. Data: 2018-09-28 14:39:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Sep 2018 15:45:29 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Amerykanie jakos bardziej odporni na reklame ?

    Przecież napisał - po prostu porządnie odśnieżają więc nie ma sensu
    kupować zimówki.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2018-09-28 14:51:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dawno temu już było 50 tysięcy - parę lat temu.
    >Nie zdziwiłbym się gdyby liczba sięgnęła 100k.

    Poszukalem sam ...
    http://teslastats.no/

    faktycznie - kupuja masowo ... ale ciekawy ten spadek w styczniu i
    lutym 2018.
    Tez maja na swieta "zastaw sie, a postaw sie" ?
    A moze nie byli pewni co do jazdy w zimie ?
    Czy fabryka nie wyrabiala ?

    https://nordic.businessinsider.com/tesla-is-the-most
    -popular-carmaker-in-norway-this-month--/
    no ale to juz przestarzale

    https://pushevs.com/2018/06/20/nissan-leaf-and-volks
    wagen-e-golf-head-to-head-in-norway/
    VW moze spac spokojnie :-)
    BMW chyba tez

    Tylko ... But the government's generous subsidies will not last
    forever.

    J.

    > A bariery ceny tam nie ma :-)

    Jak to nie ma?

  • 39. Data: 2018-09-29 15:56:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale artykul dotyczy VW, wiec mowimy o passacie :-)

    Mowa pewnie o koncernie VAG, czyli Audi VW Porsche.

    > P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ?

    W porównaniu do Golfa i Fabii? Jak najbardziej!

    > No ale ten sam problem maja i inne koncerny, w tym amerykanskie.

    Dokładnie. Były tam na liście Lexusy, Acury, Volvo, Jaguary...

    > W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dla
    > VW.

    A mają coś co może konkurować z Tesla Model3?

    > Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby.

    Skąd wątpliwości że nie są prawdziwe?

    > Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka w
    > nocniku.

    Argument brzmi, że nie mają niczego aby konkurować z obecną
    wersją aut robionych przez Teslę. Więc jak wypuszczą coś w 2020
    czy 2022 konkurencyjnego z obecnymi modelami Tesli to i tak
    będą do tyłu, bo Tesla nie stoi w miejscu. No i jeszcze jest problem
    braku sieci szybkich ładowarek- tu też Tesla jest wiele do przodu.

    > Widac jakas za droga.
    > I choc silnik spalinowy ma mierna sprawnosc, to moze mu zapewnic
    > przyszlosc na dlugie lata.

    Fuzja nuklearna jest tak wyceniona. I byłaby alternatywą gdyby ostatnio
    nie powstała zupełnie inna opcja w postaci samochodów elektrycznych.

    > No chyba, ze wreszcie rusza d* i zrobia wymienne akumulatory ...

    Zawsze to będzie problematyczne ze względu na to, że jako
    właściciel nowego auta nie chcę wymienić aku na 3 letnie.
    No chyba że auto będę kupował bez aku i za aku płacił tylko dzierżawę.

  • 40. Data: 2018-09-29 15:58:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Dobre. Przepis jak zniszczyć rynek zimówek: wystarczy porządnie
    > odśnieżać....

    No tak mi to wygląda.
    Co innego jak mieszkasz na wsi, daleko od trasy pługów śnieżnych,
    wtedy jesteś zdany na siebie - ale wtedy pewnie jeździsz dużym pickupem
    z napędem na 4 koła i śnieg wywołuje u Ciebie tylko uśmiech pod nosem.