  • 21. Data: 2018-09-27 15:45:29
    Temat: Re: Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pohl84$3b5$...@d...me...

    >Typowe opony uniwersalne które ja kupuję mają oznaczenie M+S
    >(mud+snow).

    I o to zjawisko marketingowe mi chodzi.

    Z 10 lat temu, europejskie firmy oferowaly nam opony letnie lub
    zimowe,
    a w USA - glownie uniwersalne.

    Amerykanie jakos bardziej odporni na reklame ?
    Bardziej pragmatyczni ? (cale zycie jezdzilem na zwyklych oponach, a
    teraz zimowki potrzebuje ?)

    A moze zima w USA krotka i nie oplaca sie opon zmieniac na te dwa dni
    sniegu ... co drugi rok :-)

    W Europie tez cos drgnelo, i coraz wiecej uniwersalnych na rynku ...

    J.

  • 22. Data: 2018-09-27 16:26:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tadeusz" napisał w wiadomości grup
    >Za to stosuje się powszechnie całoroczne które w EU robią za zimówki
    >jak np. niektóre Nokiany

    Tylko pytanie, czy taki Nokian WR sprzedawany w USA, jest taki sam jak
    Nokian WR sprzedawany w Europie.

    Bo moze ma np inna gume, dzieki czemu wytrzymuje amerykanskie lato ...

    J.

  • 23. Data: 2018-09-27 16:39:21
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 26 września 2018 11:31:51 UTC+2 użytkownik Tadeusz napisał:
> [...]
    ortable-wake-up-call-for-germany-all-hands-on-deck/

    > Zwłaszcza na Alasce gdzie jest nawet 71 st N ;-)
    Chyba powinno być "w" bo to nie wyspa.

    A wracając do tematu.
    W chicago jest wiecej polaków niż na/w Alasce

  • 24. Data: 2018-09-27 18:13:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-09-27 o 15:45, J.F. pisze:

> [...]
    > sniegu ... co drugi rok :-)
    >
    > W Europie tez cos drgnelo, i coraz wiecej uniwersalnych na rynku ...

    Ludzie się powili orientują że są niepotrzebnie narażani na koszty.
    A w USA przepis nakazuje sprzedaż nowych aut na oponach do jazdy
    niezależnie od pory roku.
    Jak się zużyją to kupujesz też całoroczne.
    U nas auto odbierasz na sezonowych i lecisz do sklepu żeby
    dokupić te na druga porę roku.
    A u wielu oponiarzy na pytanie o całoroczne usłyszysz że nie
    oferują.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2018-09-27 18:52:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No i ile tam pisza - Tesla 100 tys. VW 10 mln.

    Tam piszą o liczbach sprzedanych aut NA RYNKU USA.
    Tam, gdzie w chwili obecnej Tesla konkuruje z niemieckimi koncernami
    samochodów luksusowych/drogich. To jest sektor w którym nie ma
    Golfa ani Fabii. To jest sektor w którym są Audi, Mercedesy, Porsche.
    W tym sektorze liczbę sprzedanych aut liczy się w tysiącach, nie milionach.
    Np. Acura sprzedała w sierpniu tylko 2100 samochodów TLX i RLX.
    Audi tylko 8724 w sumie A3 + A4 + A5 + A6. Tesla Model 3: 17000.

    > Nawet jak Tesla zacznie dostarczac pol mln, to VW bedzie nadal sprzedawal
    > 9.6mln.
    >
    > Wiec to jeszcze nie jest powod do paniki ... ale czas pracowac nad nowym
    > modelem.
    > Szybko pracowac, ale pare lat jeszcze mamy.
    >
    > Dalej patrzac - Tesla droga. Jesli nie potanieje - to to ciagle bedzie
    > jakas nisza na rynku.
    > Wiec te swoje 10 mln VW gdzies upchnie.

    Nie chodzi o dolne półki, na których firmy robią mikroskopijne profity.

    > Bardziej mu moga zaszkodzic europejskie regulacje, zrobi sie troche
    > zakazow, troche mody, i elektrykow bedzie przybywac szybciej.
    >
    > Ale do tego nie trzeba auta az porownywalnego z Tesla, tylko malego
    > europejskiego econoboxa :-)
    >
    > I tu trudno mi powiedziec - e-golf jest gotowy, czy nawet w tej
    > konkurencji ustepuje.

    W tej konkurencji się nie klasyfikuje wcale.
    W tej konkurencji masz auta takiej jak Alfa Romeo Giulia i Jaguar XE i XF.

    > A jak opanujesz metode taniej syntezy ?

    Metoda tej syntezy jest już opanowana.

    > I sie okaze, ze jest e-golf w sredniej cenie, z licznymi ograniczeniami,
    > Tesla z pewnymi ograniczeniami, ale droga, i zwykle auta spalinowe, ktorym
    > juz nie grozi brak paliwa, ani jego wysoka cena ...
    >
    > Niedawno byl taki news
    > https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
    c-jet-fuel-seawater-0423432/

    > 6$ za galon ... troche drogo, ale jak bede mogl wstawic do garazu, to mi
    > Arabowie i podatki nie straszne :-)

    :-)

  • 26. Data: 2018-09-27 18:54:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    ortable-wake-up-call-for-germany-all-hands-on-deck/

    > Chyba powinno być "w" bo to nie wyspa.

    W pewnym sensie jest wyspą... :-)

    > A wracając do tematu.
    > W chicago jest wiecej polaków niż na/w Alasce

    Zarówno w Chicago jak i w NY jest sporo Polaków i nawet oni
    nie zmieniają opon dwa razy w roku tylko jeżdzą na wielosezonówkach.

    Inna rzecz że drogi są szybko odśnieżane do gołego asfaltu i solone
    tak, że lód się zdarza sporadycznie, więc inwestycja w zimówki jeśli
    większość jazdy robisz wewnątrz metropolii jest nietrafiona i kłopotliwa.

  • 27. Data: 2018-09-27 19:01:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Amerykanie jakos bardziej odporni na reklame ?
    > Bardziej pragmatyczni ? (cale zycie jezdzilem na zwyklych oponach, a teraz

    Zdecydowanie bardziej pragmatyczni.
    Typowo letnie opony lepiej się prowadzą na suchym.
    Typowo zimowe opony są zdecydowanie lepsze w zimie.
    Ale przyrosty "performance" w lecie i zimie są pewnie w ocenie
    przeciętnego kierowcy nieadekwatne to zawracania dupy ze
    zmianą opon zimowych na letnie i spowrotem, z kłopotem
    przewidzenia zmian temperatury i sezonów i dodatkowym
    kosztem związanym z przekładaniem opon czy ich składowaniem.

    Z drugiej strony nigdy nie jeździłem na typowo letnich oponach,
    czy w ogóle poczułbym różnicę w stosunku do uniwersalnych M+S?

    > A moze zima w USA krotka i nie oplaca sie opon zmieniac na te dwa dni
    > sniegu ... co drugi rok :-)

    W Chicago zima długa i śniegu mamy w ch^j i trochę.
    Zapytaj byle kogo kto odśnieżać musi codziennie wjazd do garażu
    albo użerać się z pługiem przy głównej drodze zasupującym mu
    wjazd do garażu zbrylonym lodem z solą dwa-trzy razy dziennie.

    > W Europie tez cos drgnelo, i coraz wiecej uniwersalnych na rynku ...

    I chyba dobrze?

  • 28. Data: 2018-09-27 19:06:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bolko" <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    ps.com...
    ortable-wake-up-call-for-germany-all-hands-on-deck/

    > Byłem 2 lata i 3 miesiące
    > Nadal obowiązuje prawo że jak spadnie śniegu powyżej 2 cali
    > to samochody mają zniknąć z publicznych ulic?

    ... to samochody zaparkowane przy brzegu ulicy mają zniknąć,
    aby udostępnić ulice dla pługów.
    Nie mieszkam w samym Chicago tylko na zachodnich przedmieściach
    więc w moim rejonie są inne reguły niż w Chicago.

    > Wiem że czasami spada tam śnieg nawet są miejsca w ilinois gdzie
    > w ciągu roku spada 7 stóp śniegu ale nie w samym chicago

    Chicago dostaje DODATKOWY śnieg w porównaniu do reszty
    Illinois ze względu na bliskość do jeziora Michigan. To jest tzw.
    "Lake Effect Snow"

    > Z drugiej strony walą tam tyle soli na drogi że na następny dzień
    > drogi są czarne

    Otóż to - lepsze utrzymanie dróg w należytym porządku z pewnością
    przyczynia się do mniejszego parcia tutaj na zimowe opony u kierowców.

    > Z trzeciej jak długo jest ten śnieg ?

    Tak długo jak i w Polsce. Czasem nawet dłużej i jest go więcej.
    Jak mieszkałem w Krakowie to śniegu mieliśmy raczej mniej
    niż jest go w Chicago i leżał na ziemi krócej bo temperatura
    częsciej wahała się w okolicy zera w Krakowie a w Chicago
    dłużej siedzi grubo poniżej zera.

  • 29. Data: 2018-09-27 19:07:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Podoba im sie dlatego, ze podatku nie ma.
    > A podatki u nich rzedu 200%.
    >
    > Poszukaj zreszta ile tych Tesli w Norwegii sprzedalo.
    > Ostatnio to bylo raptem kilka tysiecy, ale teraz moze juz wiecej.

    Dawno temu już było 50 tysięcy - parę lat temu.
    Nie zdziwiłbym się gdyby liczba sięgnęła 100k.

    > A bariery ceny tam nie ma :-)

    Jak to nie ma?

  • 30. Data: 2018-09-27 19:09:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Podoba im sie dlatego, ze podatku nie ma.
    > A podatki u nich rzedu 200%.

    Nawet gdyby ulga podatkowa była dobrą motywacją
    to Norwegowie nie kupowaliby auta niedostosowanego
    do używania w zimie wiedząc że u nich są tylko dwa
    sezony w całym roku: zima i lipiec :-)