    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla: nieprzyjemne wybudzenie ze snu dla Niemców
    Date: Sat, 29 Sep 2018 08:56:40 -0500

    news:5badea21$0$489$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale artykul dotyczy VW, wiec mowimy o passacie :-)

    Mowa pewnie o koncernie VAG, czyli Audi VW Porsche.

    > P.S. A3 i A4 chyba nie zaliczasz do luksusowych ?

    W porównaniu do Golfa i Fabii? Jak najbardziej!

    > No ale ten sam problem maja i inne koncerny, w tym amerykanskie.

    Dokładnie. Były tam na liście Lexusy, Acury, Volvo, Jaguary...

    > W kazdym badz razie jeszcze przez pare lat nie widzialbym zagrozenia dla
    > VW.

    A mają coś co może konkurować z Tesla Model3?

    > Mercedes, Audi ... kto wie, o ile masz prawdziwe liczby.

    Skąd wątpliwości że nie są prawdziwe?

    > Ale trzeba juz cos robic, zeby za tych pare lat nie obudzic sie z reka w
    > nocniku.

    Argument brzmi, że nie mają niczego aby konkurować z obecną
    wersją aut robionych przez Teslę. Więc jak wypuszczą coś w 2020
    czy 2022 konkurencyjnego z obecnymi modelami Tesli to i tak
    będą do tyłu, bo Tesla nie stoi w miejscu. No i jeszcze jest problem
    braku sieci szybkich ładowarek- tu też Tesla jest wiele do przodu.

    > Widac jakas za droga.
    > I choc silnik spalinowy ma mierna sprawnosc, to moze mu zapewnic
    > przyszlosc na dlugie lata.

    Fuzja nuklearna jest tak wyceniona. I byłaby alternatywą gdyby ostatnio
    nie powstała zupełnie inna opcja w postaci samochodów elektrycznych.

    > No chyba, ze wreszcie rusza d* i zrobia wymienne akumulatory ...

    Zawsze to będzie problematyczne ze względu na to, że jako
    właściciel nowego auta nie chcę wymienić aku na 3 letnie.
    No chyba że auto będę kupował bez aku i za aku płacił tylko dzierżawę.