eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikomRe: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
    Date: Thu, 3 Aug 2017 19:27:43 -0000 (UTC)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Zobaczymy jak się to skończy.

    No jasne że tak...

    > Średni zarobek producentów samochodów
    > śmierdzących z segmentów
    > a-d to między $1000 a $1500 za sztukę. Tesla DOKŁADA do każdego
    > swojego samochodu ok. $13000.

    Porównujesz stabilne, słabo dziś rosnące firmy które są od stu lat na rynku
    i robiące standardowy produkt w milionowych ilościach prawie niczym
    nieróżniący się od poprzedniego modelu z firmą nową, małą i inwestującą
    wszystkie zarobki w rozwój i skalowanie produkcji? To chyba duży błąd.

    Inwestorzy nie kupują akcji Tesli patrząc na to ile dziś ta firma zarabia
    na samochodach, nie patrzą ile wypłaca firma dywidendy - wszyscy wiedzą, że
    to młoda firma nastawiona na ogromne inwestycje robione z dużym ryzykiem i
    dużym rozmachem. Nie ma sensu wytykać ile centów strat przypada na każdą
    akcję bo jak ktoś inwestuje nie wiedząc takich rzeczy to i tak daleko nie
    zajedzie.

    > Zeszły rok Tesla zakończyła stratą na poziomie $250mln, ten już ponad
    > $300mln. Pieniądze wydaje się łatwo.
    > Na mieście się mówi, że Tesla zbankrutuje gdzieś tak za dwa, góra
    > trzy lata. No chyba, że się wcześniej sprzeda.

    Widzę, że masz kontakt z jasnowidzami...

    Numery totolotka też umieją podać? :-)

    Oczywiście jest to firma dużego ryzyka!
    I tak, owszem, może zbankrutować.
    Zwłaszcza jak coś się nie uda z produkcją Modelu 3 bo sporo jest na ten
    sukces postawione.

    Patrząc na sukces innej firmy Muska, Space X, też sukces nie opierał się na
    sprawdzonych sposobach robienia kasy przy małym ryzyku i prawie pewnym
    sukcesie. Z tego co czytałem pieniędzy mieli na dwie nieudane próby z taką
    rakietą... nie udała się trzecia. Nie poddali się jednak. Jakimś cudem
    jednak ostatkiem sił wyszli z tarapatów - o mały włos mogło się nie udać.
    Bez dużego ryzyka nie ma dużej wygranej.