  • 41. Data: 2013-07-23 10:48:11
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Elektrownie mają dużą nadprodukcje w pewnych godzinach stąd powstały
    > dwie strefy aby zmusić ludzi do wykorzystywania prądu gdy jest go
    > nadto. Co to za problem podłączyć auto do kontaktu, a elektrownia
    > sama da prąd jak będzie go wystarczająco dużo i to jeszcze po niższej
    > cenie.

    > Z pewnością szybciej jak się zacznie teraz niż jak się zacznie za lat
    > 20.

    KOSZTY...

    prądu sie nie przewiezie w cysternach...

    trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,

    docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
    wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%

  • 42. Data: 2013-07-23 10:49:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Jul 2013 10:48:11 +0200, Marek Dyjor

    > prądu sie nie przewiezie w cysternach...

    Ale naładowane akumulatory już dowieźć się da.

    --
    Pozdor Myjk

  • 43. Data: 2013-07-23 10:59:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Jul 2013 11:04:48 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Koszmarny stosunek masy do energii :(

    Owszem, ale to przecież w sytuacjach awaryjnych, bo taka stacja będzie
    miała AFAIR 10 baterii a zużyte będą ładowane -- to po pierwsze. Po drugie
    ew. magazyny baterii gdzie równocześnie będzie następować ich ładowanie
    (większym prądem), nie muszą być tak daleko położone jak rafinerie.
    Docelowo wyjdzie na jedno, choć oczywiście podniesie to znowu koszty.

    --
    Pozdor Myjk

  • 44. Data: 2013-07-23 11:01:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Tuesday, July 23, 2013, 10:48:11 AM, you wrote:

    > KOSZTY...

    I to wielkie.

    > prądu sie nie przewiezie w cysternach...
    > trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,

    Trzeba produkować na miejscu.

    > docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
    > wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%

    Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
    akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
    bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.

    Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2013-07-23 11:01:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Jul 2013 10:59:53 +0200, Myjk

    > AFAIR 10 baterii a zużyte będą ładowane

    ...a jednak 50 baterii na każdej stacji.

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2013-07-23 11:03:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-23 10:48, Marek Dyjor pisze:

    > trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,
    >
    > docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
    > wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%

    Nie jestem fachowcem (terminologia) ale zwiększone zapotrzebowanie na
    energię elektryczną w godzinach nocnych nie musiało by być złe ani drogie.

  • 47. Data: 2013-07-23 11:04:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Myjk,

  • 48. Data: 2013-07-23 12:48:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-23 11:01, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Trzeba produkować na miejscu.

    Nie bardzo się da.

    > Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne

    Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
    (szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
    przez 20 do 30 gospodarstwa.

    > akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
    > bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.

    I ekologię szlak trafił bo na część pojazdów potrzeba po
    kilka zestawów akumulatorów.

    > Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.

    Tak, z punktu widzenia ich producenta, ostatnio ktoś się
    doliczył że w naszych warunkach wyprodukują tyle energii
    ile włożono w ich produkcję.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2013-07-23 13:37:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Jul 2013 12:48:58 +0200, RadoslawF

    > Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
    > (szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
    > przez 20 do 30 gospodarstwa.

    Nie musi być szybkie, a do tego może być tylko wspomagane tą formą.

    > I ekologię szlak trafił bo na część pojazdów
    > potrzeba po kilka zestawów akumulatorów.

    Ale ich zużycie będzie rozłożone w czasie,
    więc nie będzie do końca tak jak sugerujesz.

    Poza tym, co Wy ludzie z tą ekologią... To pojęcie szerokie jak Rów
    Mariański. Każdy mówi "ekologia" a często myśli o skrajnie różnych
    rzeczach. Samochody nie były, nie są i nigdy nie będą ekologiczne tak
    jakbyśmy sobie tego życzyli.

    Ale, mogą być cichsze i nie smrodzić PROSTO w nos. W końcu łatwiej jest
    założyć filtr (dużo bardziej efektywny -- że tak odniosę się do naszych
    warunków kotłowania węglem) na komin elektrowni położonej za miastem i w
    jednym miejscu utylizować syfy, niż pakować kosztowne rozwiązania do
    każdego pojazdu (typu DPF). To dla mnie wystarczająca "ekologiczność" by
    promować samochody elektryczne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 50. Data: 2013-07-23 13:39:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Jul 2013 10:13:58 +0200, Myjk

    > Nie wpadłem żeby poszukać w tak prosty sposób. ;)

    Borze. Nawet na domowej stoi jak wół. :P
    http://www.teslamotors.com/batteryswap

    --
    Pozdor Myjk