-
41. Data: 2013-07-23 10:48:11
Temat: Re: Tesla
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Myjk wrote:
> Elektrownie mają dużą nadprodukcje w pewnych godzinach stąd powstały
> dwie strefy aby zmusić ludzi do wykorzystywania prądu gdy jest go
> nadto. Co to za problem podłączyć auto do kontaktu, a elektrownia
> sama da prąd jak będzie go wystarczająco dużo i to jeszcze po niższej
> cenie.
>
>> I ile czasu potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje?
>
> Z pewnością szybciej jak się zacznie teraz niż jak się zacznie za lat
> 20.
KOSZTY...
prądu sie nie przewiezie w cysternach...
trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,
docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%
-
42. Data: 2013-07-23 10:49:05
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 23 Jul 2013 10:48:11 +0200, Marek Dyjor
> prądu sie nie przewiezie w cysternach...
Ale naładowane akumulatory już dowieźć się da.
--
Pozdor Myjk
-
43. Data: 2013-07-23 10:59:53
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 23 Jul 2013 11:04:48 +0200, RoMan Mandziejewicz
>>> prądu sie nie przewiezie w cysternach...
>> Ale naładowane akumulatory już dowieźć się da.
> Koszmarny stosunek masy do energii :(
Owszem, ale to przecież w sytuacjach awaryjnych, bo taka stacja będzie
miała AFAIR 10 baterii a zużyte będą ładowane -- to po pierwsze. Po drugie
ew. magazyny baterii gdzie równocześnie będzie następować ich ładowanie
(większym prądem), nie muszą być tak daleko położone jak rafinerie.
Docelowo wyjdzie na jedno, choć oczywiście podniesie to znowu koszty.
--
Pozdor Myjk
-
44. Data: 2013-07-23 11:01:23
Temat: Re: Tesla
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Marek,
Tuesday, July 23, 2013, 10:48:11 AM, you wrote:
>> Elektrownie mają dużą nadprodukcje w pewnych godzinach stąd powstały
>> dwie strefy aby zmusić ludzi do wykorzystywania prądu gdy jest go
>> nadto. Co to za problem podłączyć auto do kontaktu, a elektrownia
>> sama da prąd jak będzie go wystarczająco dużo i to jeszcze po niższej
>> cenie.
>>> I ile czasu potrwa zanim sie te infrastrukture zbuduje?
>> Z pewnością szybciej jak się zacznie teraz niż jak się zacznie za lat
>> 20.
> KOSZTY...
I to wielkie.
> prądu sie nie przewiezie w cysternach...
> trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,
Trzeba produkować na miejscu.
> docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
> wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%
Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.
Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
45. Data: 2013-07-23 11:01:56
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 23 Jul 2013 10:59:53 +0200, Myjk
> AFAIR 10 baterii a zużyte będą ładowane
...a jednak 50 baterii na każdej stacji.
--
Pozdor Myjk
-
46. Data: 2013-07-23 11:03:06
Temat: Re: Tesla
Od: z <...@...pl>
W dniu 2013-07-23 10:48, Marek Dyjor pisze:
> trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,
>
> docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
> wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%
Nie jestem fachowcem (terminologia) ale zwiększone zapotrzebowanie na
energię elektryczną w godzinach nocnych nie musiało by być złe ani drogie.
z
-
47. Data: 2013-07-23 11:04:48
Temat: Re: Tesla
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Myjk,
Tuesday, July 23, 2013, 10:49:05 AM, you wrote:
>> prądu sie nie przewiezie w cysternach...
> Ale naładowane akumulatory już dowieźć się da.
Koszmarny stosunek masy do energii :(
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
48. Data: 2013-07-23 12:48:58
Temat: Re: Tesla
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-07-23 11:01, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
>> prądu sie nie przewiezie w cysternach...
>> trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,
>
> Trzeba produkować na miejscu.
Nie bardzo się da.
>> docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
>> wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%
>
> Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
(szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
przez 20 do 30 gospodarstwa.
> akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
> bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.
I ekologię szlak trafił bo na część pojazdów potrzeba po
kilka zestawów akumulatorów.
> Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.
>
Tak, z punktu widzenia ich producenta, ostatnio ktoś się
doliczył że w naszych warunkach wyprodukują tyle energii
ile włożono w ich produkcję.
Pozdrawiam
-
49. Data: 2013-07-23 13:37:48
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 23 Jul 2013 12:48:58 +0200, RadoslawF
>> Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
> Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
> (szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
> przez 20 do 30 gospodarstwa.
Nie musi być szybkie, a do tego może być tylko wspomagane tą formą.
>> akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
>> bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.
> I ekologię szlak trafił bo na część pojazdów
> potrzeba po kilka zestawów akumulatorów.
Ale ich zużycie będzie rozłożone w czasie,
więc nie będzie do końca tak jak sugerujesz.
Poza tym, co Wy ludzie z tą ekologią... To pojęcie szerokie jak Rów
Mariański. Każdy mówi "ekologia" a często myśli o skrajnie różnych
rzeczach. Samochody nie były, nie są i nigdy nie będą ekologiczne tak
jakbyśmy sobie tego życzyli.
Ale, mogą być cichsze i nie smrodzić PROSTO w nos. W końcu łatwiej jest
założyć filtr (dużo bardziej efektywny -- że tak odniosę się do naszych
warunków kotłowania węglem) na komin elektrowni położonej za miastem i w
jednym miejscu utylizować syfy, niż pakować kosztowne rozwiązania do
każdego pojazdu (typu DPF). To dla mnie wystarczająca "ekologiczność" by
promować samochody elektryczne.
--
Pozdor Myjk
-
50. Data: 2013-07-23 13:39:09
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 23 Jul 2013 10:13:58 +0200, Myjk
> Nie wpadłem żeby poszukać w tak prosty sposób. ;)
Borze. Nawet na domowej stoi jak wół. :P
http://www.teslamotors.com/batteryswap
--
Pozdor Myjk