eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 65

  • 51. Data: 2013-07-23 13:53:55
    Temat: Re: Tesla
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.07.2013 12:48, RadoslawF pisze:

    >> Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
    >
    > Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie

    Może na oświetlenie i jeden mały laptop...

    [ciach]

    >> Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.
    >>
    > Tak, z punktu widzenia ich producenta, ostatnio ktoś się
    > doliczył że w naszych warunkach wyprodukują tyle energii
    > ile włożono w ich produkcję.

    Jak dobrze pójdzie.

    --
    Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!


  • 52. Data: 2013-07-23 14:40:37
    Temat: Re: Tesla
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-23 13:37, Użytkownik Myjk napisał:

    >>> Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
    >> Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
    >> (szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
    >> przez 20 do 30 gospodarstwa.
    >
    > Nie musi być szybkie, a do tego może być tylko wspomagane tą formą.

    Przy stacjach raczej musi być szybkie. W garażu może być wolne
    bo właściciel wstawia wieczorem na 10 do 12 godzin.

    >>> akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
    >>> bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.
    >> I ekologię szlak trafił bo na część pojazdów
    >> potrzeba po kilka zestawów akumulatorów.
    >
    > Ale ich zużycie będzie rozłożone w czasie,
    > więc nie będzie do końca tak jak sugerujesz.

    Z tym rozłożeniem to do końca nie wiadomo. Będzie rozłożone
    w czasie będzie potrzebne więcej zmagazynowanych zestawów
    akumulatorów.

    > Poza tym, co Wy ludzie z tą ekologią... To pojęcie szerokie jak Rów
    > Mariański. Każdy mówi "ekologia" a często myśli o skrajnie różnych
    > rzeczach. Samochody nie były, nie są i nigdy nie będą ekologiczne tak
    > jakbyśmy sobie tego życzyli.

    A to już zależy czyje życzenia masz na myśli, większość zielonych
    sikała w majtki przy pierwszej hybrydzie która paliła na setkę
    więcej niż moje auto.

    > Ale, mogą być cichsze i nie smrodzić PROSTO w nos. W końcu łatwiej jest
    > założyć filtr (dużo bardziej efektywny -- że tak odniosę się do naszych
    > warunków kotłowania węglem) na komin elektrowni położonej za miastem i w
    > jednym miejscu utylizować syfy, niż pakować kosztowne rozwiązania do
    > każdego pojazdu (typu DPF). To dla mnie wystarczająca "ekologiczność" by
    > promować samochody elektryczne.
    >
    Z tym smrodzeniem to taka urban legend. Bardziej przydatna będzie
    redukcja hałasu.


    Pozdrawiam


  • 53. Data: 2013-07-23 15:00:02
    Temat: Re: Tesla
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Jul 2013 14:40:37 +0200, RadoslawF

    > Przy stacjach raczej musi być szybkie. W garażu może być wolne
    > bo właściciel wstawia wieczorem na 10 do 12 godzin.

    Wszsytko zależy ile będzie stacji i ile będzie pojazdów.

    > Z tym rozłożeniem to do końca nie wiadomo. Będzie rozłożone
    > w czasie będzie potrzebne więcej zmagazynowanych zestawów
    > akumulatorów.

    ZTCW akumulator najbardziej niszczy się przez cykle, a najbardziej przez
    niewłaściwe składowanie i ładowanie. Stąd w stacjach akumulatory będą
    utrzymywać stosunkowo wysoką trwałość.

    > Z tym smrodzeniem to taka urban legend.

    Ja tam nie lubię wąchać spalin, zwłaszcza np. diesla bez DPFu.
    Smog w centrach miast to też nie jest coś abstrakcyjnego.

    > Bardziej przydatna będzie redukcja hałasu.

    Już sobie wyobrażam Marszałkowską gdzie drogą śmigają auta a jednak można
    normalnie porozmawiać nie podnosząc głosu. ;) Oby tylko tego dożyć. :P

    --
    Pozdor Myjk


  • 54. Data: 2013-07-23 20:34:39
    Temat: Re: Tesla
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-23 15:00, Użytkownik Myjk napisał:

    >> Z tym smrodzeniem to taka urban legend.
    >
    > Ja tam nie lubię wąchać spalin, zwłaszcza np. diesla bez DPFu.

    A to już twój problem.

    > Smog w centrach miast to też nie jest coś abstrakcyjnego.

    U nas jeszcze jest.


    Pozdrawiam


  • 55. Data: 2013-07-23 22:54:06
    Temat: Re: Tesla
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>

    W artykule <ksln2r$2uf$1@node1.news.atman.pl>
    RadoslawF napisał(a):

    > Dnia 2013-07-23 11:01, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    >
    >>> prądu sie nie przewiezie w cysternach...
    >>> trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,
    >>
    >> Trzeba produkować na miejscu.
    >
    > Nie bardzo się da.
    >
    >>> docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
    >>> wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%
    >>
    >> Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
    >
    > Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
    > (szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
    > przez 20 do 30 gospodarstwa.

    Że się wtrącę... Typowa turbina wiatrowa ma moc od 500 KW do 2 MW.
    Oczywiście, mówię o prawdziwych turbinach, a nie wiatraczkach do
    zabawy. Gospodarstwo domowe (typowe) pobiera moc 3-5 KW (oddzielny
    dom, a nie mieszkanie w bloku). Więc jakby nie w tym problem.

    Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza
    zabudowaniami i nie widzę problemu, żeby przy nich postawić nawet
    100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem. Mocy byłoby raczej za dużo,
    niż za mało. Oczywiście, o ile w ogóle będzie wiatr. :>

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.


  • 56. Data: 2013-07-23 22:57:12
    Temat: Re: Tesla
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.07.2013 11:01, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >
    > Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
    > akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
    > bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.

    Nie można - stacje benzynowe mają zazwyczaj "trochę" więcej niż 10
    klientów/3 godziny a ładowanie 10 akumulatorów prądem 3 godzinnym to
    nadal duże obciążenie.

    >
    > Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.
    >
    Chyba w kalifornii.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 57. Data: 2013-07-24 09:43:10
    Temat: Re: Tesla
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 23 Jul 2013 20:54:06 +0000 (UTC), Marek Włodarz

    > Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza
    > zabudowaniami i nie widzę problemu, żeby przy nich postawić nawet
    > 100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem.

    Oj. Nie wziąłeś pod uwagę wpływu wiatraka na życie ptaka. :>

    BTW http://pl.wikipedia.org/wiki/Toshiba_4S

    --
    Pozdor Myjk


  • 58. Data: 2013-07-24 17:20:56
    Temat: Re: Tesla
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2013 09:43:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 23 Jul 2013 20:54:06 +0000 (UTC), Marek Włodarz
    >
    >
    >
    > > Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza
    >
    > > zabudowaniami i nie widzę problemu, żeby przy nich postawić nawet
    >
    > > 100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem.
    >
    >
    >
    > Oj. Nie wziąłeś pod uwagę wpływu wiatraka na życie ptaka. :>
    >
    >
    >
    > BTW http://pl.wikipedia.org/wiki/Toshiba_4S
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdor Myjk

    Pomysł nie jest nowy i były praktyczne próby zrealizowania go a ZSRR. paliwo nie
    nadające się do pracy w elektrowni posiada spory potencjał energetyczny. Chciano go
    użyć do stworzenia jądrowych pieców do centralnego ogrzewania osiedli na zimnych
    terenach ZSRR. Zbudowali kilka ale potem był Czernobyl i sprawę wyciszono. Nie jest
    wykluczone że za jakiś czas tego typu systemy bedą instalowane. To proste konstrukcje
    wymagające moze i drogich materiałów ale w małych ilościach. Typowy reaktor jądrowy
    napędzający łódź podwodną ma wielkość lodówki.


  • 59. Data: 2013-07-24 22:54:06
    Temat: Re: Tesla
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>

    W artykule <1...@g...c
    om>
    k...@g...com napisał(a):

    [...]
    > Typowy reaktor jądrowy napędzający łódź podwodną ma
    > wielkość lodówki.

    No, nieco przesadziłeś. Chłodni na trailerze do tira - zgoda, choć nie
    jestem pewien, czy ta "lodówka" nie jest jeszcze większa...

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.


  • 60. Data: 2013-07-24 23:06:21
    Temat: Re: Tesla
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2013 22:54:06 UTC+2 użytkownik Marek Włodarz napisał:
    > W artykule <1...@g...c
    om>
    >
    > k...@g...com napisał(a):
    >
    >
    >
    > [...]
    >
    > > Typowy reaktor jądrowy napędzający łódź podwodną ma
    >
    > > wielkość lodówki.
    >
    >
    >
    > No, nieco przesadziłeś. Chłodni na trailerze do tira - zgoda, choć nie
    >
    > jestem pewien, czy ta "lodówka" nie jest jeszcze większa...
    >
    >
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Marek W.
    >
    > --
    >
    > Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

    Na Discovery kiedyś był program o łodziach podwodnych. Sam byłem zdziwiony że taki
    nieduży. Pokazywali sztukę nówkę przed wmontowaniem. Oczywiście z całą infrastrukturą
    zajmowało sporo większą przestrzeń, ale bez szaleństw. Amerykanie chcieli zrobić
    samolot z napędem jądrowym. Zainstalowali reaktor na pokładzie samolotu. I z tym
    latali. Wózkiem widłowym go wyciągali z samolotu. Nigdy go nie wykorzystali do
    napędu. Sprawdzali czy się da. Wyszło że się da pod warunkiem że obsługa będzie
    jednorazowa. Najlepsze jest to że oni puszczali ten reaktor na jakimś jałowym biegu w
    czasie lotu. Barierą nie byłą wielkość reaktora a grubość osłon pilotów i obsługi.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: