-
51. Data: 2013-07-23 13:53:55
Temat: Re: Tesla
Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>
W dniu 23.07.2013 12:48, RadoslawF pisze:
>> Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
>
> Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
Może na oświetlenie i jeden mały laptop...
[ciach]
>> Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.
>>
> Tak, z punktu widzenia ich producenta, ostatnio ktoś się
> doliczył że w naszych warunkach wyprodukują tyle energii
> ile włożono w ich produkcję.
Jak dobrze pójdzie.
--
Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...
PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!
-
52. Data: 2013-07-23 14:40:37
Temat: Re: Tesla
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-07-23 13:37, Użytkownik Myjk napisał:
>>> Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
>> Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
>> (szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
>> przez 20 do 30 gospodarstwa.
>
> Nie musi być szybkie, a do tego może być tylko wspomagane tą formą.
Przy stacjach raczej musi być szybkie. W garażu może być wolne
bo właściciel wstawia wieczorem na 10 do 12 godzin.
>>> akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
>>> bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.
>> I ekologię szlak trafił bo na część pojazdów
>> potrzeba po kilka zestawów akumulatorów.
>
> Ale ich zużycie będzie rozłożone w czasie,
> więc nie będzie do końca tak jak sugerujesz.
Z tym rozłożeniem to do końca nie wiadomo. Będzie rozłożone
w czasie będzie potrzebne więcej zmagazynowanych zestawów
akumulatorów.
> Poza tym, co Wy ludzie z tą ekologią... To pojęcie szerokie jak Rów
> Mariański. Każdy mówi "ekologia" a często myśli o skrajnie różnych
> rzeczach. Samochody nie były, nie są i nigdy nie będą ekologiczne tak
> jakbyśmy sobie tego życzyli.
A to już zależy czyje życzenia masz na myśli, większość zielonych
sikała w majtki przy pierwszej hybrydzie która paliła na setkę
więcej niż moje auto.
> Ale, mogą być cichsze i nie smrodzić PROSTO w nos. W końcu łatwiej jest
> założyć filtr (dużo bardziej efektywny -- że tak odniosę się do naszych
> warunków kotłowania węglem) na komin elektrowni położonej za miastem i w
> jednym miejscu utylizować syfy, niż pakować kosztowne rozwiązania do
> każdego pojazdu (typu DPF). To dla mnie wystarczająca "ekologiczność" by
> promować samochody elektryczne.
>
Z tym smrodzeniem to taka urban legend. Bardziej przydatna będzie
redukcja hałasu.
Pozdrawiam
-
53. Data: 2013-07-23 15:00:02
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 23 Jul 2013 14:40:37 +0200, RadoslawF
> Przy stacjach raczej musi być szybkie. W garażu może być wolne
> bo właściciel wstawia wieczorem na 10 do 12 godzin.
Wszsytko zależy ile będzie stacji i ile będzie pojazdów.
> Z tym rozłożeniem to do końca nie wiadomo. Będzie rozłożone
> w czasie będzie potrzebne więcej zmagazynowanych zestawów
> akumulatorów.
ZTCW akumulator najbardziej niszczy się przez cykle, a najbardziej przez
niewłaściwe składowanie i ładowanie. Stąd w stacjach akumulatory będą
utrzymywać stosunkowo wysoką trwałość.
> Z tym smrodzeniem to taka urban legend.
Ja tam nie lubię wąchać spalin, zwłaszcza np. diesla bez DPFu.
Smog w centrach miast to też nie jest coś abstrakcyjnego.
> Bardziej przydatna będzie redukcja hałasu.
Już sobie wyobrażam Marszałkowską gdzie drogą śmigają auta a jednak można
normalnie porozmawiać nie podnosząc głosu. ;) Oby tylko tego dożyć. :P
--
Pozdor Myjk
-
54. Data: 2013-07-23 20:34:39
Temat: Re: Tesla
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-07-23 15:00, Użytkownik Myjk napisał:
>> Z tym smrodzeniem to taka urban legend.
>
> Ja tam nie lubię wąchać spalin, zwłaszcza np. diesla bez DPFu.
A to już twój problem.
> Smog w centrach miast to też nie jest coś abstrakcyjnego.
U nas jeszcze jest.
Pozdrawiam
-
55. Data: 2013-07-23 22:54:06
Temat: Re: Tesla
Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>
W artykule <ksln2r$2uf$1@node1.news.atman.pl>
RadoslawF napisał(a):
> Dnia 2013-07-23 11:01, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
>
>>> prądu sie nie przewiezie w cysternach...
>>> trzeba budować nowe sieci albo przebudować istniejące,
>>
>> Trzeba produkować na miejscu.
>
> Nie bardzo się da.
>
>>> docelowo trzeba by sie liczyć ze znacznym wzrostem mocy zamówionej
>>> wykorzystywanej ze współczynnikiem jednoczesności bliskim 100%
>>
>> Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
>
> Wiatrak generuje moc do zasilenie gospodarstwa domowego, naładowanie
> (szybkie) akumulatorów jednego pojazdu to ekwiwalent poboru
> przez 20 do 30 gospodarstwa.
Że się wtrącę... Typowa turbina wiatrowa ma moc od 500 KW do 2 MW.
Oczywiście, mówię o prawdziwych turbinach, a nie wiatraczkach do
zabawy. Gospodarstwo domowe (typowe) pobiera moc 3-5 KW (oddzielny
dom, a nie mieszkanie w bloku). Więc jakby nie w tym problem.
Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza
zabudowaniami i nie widzę problemu, żeby przy nich postawić nawet
100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem. Mocy byłoby raczej za dużo,
niż za mało. Oczywiście, o ile w ogóle będzie wiatr. :>
Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.
-
56. Data: 2013-07-23 22:57:12
Temat: Re: Tesla
Od: Michoo <m...@v...pl>
On 23.07.2013 11:01, RoMan Mandziejewicz wrote:
>
> Można postawić wiatraki bezpośrednio przy stacjach. Wymienne
> akumulatory pozwoliłyby na ładowanie z mniejszą mocą i w porach
> bardziej odpowiadających możliwościom dostaw energii.
Nie można - stacje benzynowe mają zazwyczaj "trochę" więcej niż 10
klientów/3 godziny a ładowanie 10 akumulatorów prądem 3 godzinnym to
nadal duże obciążenie.
>
> Baterie słoneczne to również niegłupi pomysł.
>
Chyba w kalifornii.
--
Pozdrawiam
Michoo
-
57. Data: 2013-07-24 09:43:10
Temat: Re: Tesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 23 Jul 2013 20:54:06 +0000 (UTC), Marek Włodarz
> Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza
> zabudowaniami i nie widzę problemu, żeby przy nich postawić nawet
> 100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem.
Oj. Nie wziąłeś pod uwagę wpływu wiatraka na życie ptaka. :>
BTW http://pl.wikipedia.org/wiki/Toshiba_4S
--
Pozdor Myjk
-
58. Data: 2013-07-24 17:20:56
Temat: Re: Tesla
Od: k...@g...com
W dniu środa, 24 lipca 2013 09:43:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> Tue, 23 Jul 2013 20:54:06 +0000 (UTC), Marek Włodarz
>
>
>
> > Stacje przy autostradach czy innych ekspresówkach stoją zwykle poza
>
> > zabudowaniami i nie widzę problemu, żeby przy nich postawić nawet
>
> > 100-metrowy maszt z 50-metrowym śmigłem.
>
>
>
> Oj. Nie wziąłeś pod uwagę wpływu wiatraka na życie ptaka. :>
>
>
>
> BTW http://pl.wikipedia.org/wiki/Toshiba_4S
>
>
>
> --
>
> Pozdor Myjk
Pomysł nie jest nowy i były praktyczne próby zrealizowania go a ZSRR. paliwo nie
nadające się do pracy w elektrowni posiada spory potencjał energetyczny. Chciano go
użyć do stworzenia jądrowych pieców do centralnego ogrzewania osiedli na zimnych
terenach ZSRR. Zbudowali kilka ale potem był Czernobyl i sprawę wyciszono. Nie jest
wykluczone że za jakiś czas tego typu systemy bedą instalowane. To proste konstrukcje
wymagające moze i drogich materiałów ale w małych ilościach. Typowy reaktor jądrowy
napędzający łódź podwodną ma wielkość lodówki.
-
59. Data: 2013-07-24 22:54:06
Temat: Re: Tesla
Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>
W artykule <1...@g...c
om>
k...@g...com napisał(a):
[...]
> Typowy reaktor jądrowy napędzający łódź podwodną ma
> wielkość lodówki.
No, nieco przesadziłeś. Chłodni na trailerze do tira - zgoda, choć nie
jestem pewien, czy ta "lodówka" nie jest jeszcze większa...
Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.
-
60. Data: 2013-07-24 23:06:21
Temat: Re: Tesla
Od: k...@g...com
W dniu środa, 24 lipca 2013 22:54:06 UTC+2 użytkownik Marek Włodarz napisał:
> W artykule <1...@g...c
om>
>
> k...@g...com napisał(a):
>
>
>
> [...]
>
> > Typowy reaktor jądrowy napędzający łódź podwodną ma
>
> > wielkość lodówki.
>
>
>
> No, nieco przesadziłeś. Chłodni na trailerze do tira - zgoda, choć nie
>
> jestem pewien, czy ta "lodówka" nie jest jeszcze większa...
>
>
>
> Pozdrawiam,
>
> Marek W.
>
> --
>
> Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.
Na Discovery kiedyś był program o łodziach podwodnych. Sam byłem zdziwiony że taki
nieduży. Pokazywali sztukę nówkę przed wmontowaniem. Oczywiście z całą infrastrukturą
zajmowało sporo większą przestrzeń, ale bez szaleństw. Amerykanie chcieli zrobić
samolot z napędem jądrowym. Zainstalowali reaktor na pokładzie samolotu. I z tym
latali. Wózkiem widłowym go wyciągali z samolotu. Nigdy go nie wykorzystali do
napędu. Sprawdzali czy się da. Wyszło że się da pod warunkiem że obsługa będzie
jednorazowa. Najlepsze jest to że oni puszczali ten reaktor na jakimś jałowym biegu w
czasie lotu. Barierą nie byłą wielkość reaktora a grubość osłon pilotów i obsługi.