    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    Date: 24 Oct 2013 11:22:41 GMT

    Pan DJ napisał:

    > Więc jesteś idealnym targetem dla marketów.

    No nie wiem, nie wiem. Gdyby wszyscy klienci byli tacy jak ja, to by
    markety poszły z torbami. A przynajmniej drożej by tam było.

    > Kupuje bez wcześniejszego planowania, więc zapewne z impulsu, nie zważa
    > na cenę, gdyż wierzy że cena zawsze spada, nigdy nie rośnie. Zwyczajnie
    > stać Cię na to.

    Zwyczajnie kupuję to, co mi akurat jest potrzebne. Nie planuję zużycia
    herbaty i sera w domu na najbliższa pięciolatkę -- jak zapasy mają się
    ku końcowi, to idę i kupuję. Jak mam impuls, by kupić inny gatunek niż
    ostatnio, to kupuję. I kompletnie nie jestem wrażniwy na to, co mówią
    w marketowym "kołchoźniku", że coś można dziś kupic "po szczególnie
    korzystnej cenie". No, stać mnie na to, by kupować jedzenie w Biedronce,
    Kauflandzie czy Lidlu.

    > Codzienne zakupy - mam na myśli towar FMCG. Niezależnie czy go kupujesz
    > 3x na dzień czy raz w tygodniu.

    No to robię.

    > To się nazywa wyprzedaż, nie promocja.

    Nie, to się zawsze nazywa "promocja". Z wyprzedarzą w markecie w ogóle
    się nie spotkałem.

    > Tylko komu na tym zależy? Z urzędu wszczęcia bym się nie spodziewał.

    Może powinni ci, którzy ceny z całego ostatniego roku mają skrzętnie
    odnotowane w smartfonie?

    > Klientom też nie zależy, skoro nawet do BOKu nie podejdą po swoje
    > 0.30pln.

    Niektórym chyba zależy -- chodzą, pisali o tym. A ja to pochwalam, choć
    sam nie pójdę, bo nie mam podstaw (to znaczy aż tak bardzo nie patrzę
    na te cyferki).

    Ale raz się pofatygowałem. Trąbili w kółko przez głosniki, że jak ktoś
    będzie stał w kolejce dłużej niż 5 minut, to mu dadzą bon na 5 złotych.
    Stałem sześć i pół, więc poszedłem po tego piątaka (akurat miałem dużo
    czasu). Stali też inni, ale poza mną nikt się po bon nie pofatygował
    -- widać wszyscy się śpieszyli. Obsługa była tam mocno skonsternowana,
    bo jakże to tak, oni nawet tych bonów na stanie nie mają i że w ogóle.
    Ktoś mi chciał wcisnąć w łapę monetę 5zł (podejrzewam, że z własnej
    kieszeni, jakiś kierownik zmiany odpowiedzialny za rozlokowanie sił
    ludzkich na froncie robót). Ale ja się nie dałem, miał być bon, niech
    będzie bon. No to się zaraz znalazł. Niestety musieli wpisać wydanie do
    jakiejś książki.

    Jarek

    --
    V neděli zajdeme na veliku turu
    Po červene značce z Kauflandu do Carrefouru