  • 1. Data: 2016-03-31 11:00:38
    Temat: Termometr do telefonu (OT)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Przepraszam a OT - mysle ze lekki bo jednak w temacie nawiązującym do
    telefonów.

    Czy można kupić termometr ktory przekazywałby odczyt do telefonu z
    androidem? Pewnie mozna, bo na allegro widze smartwatche z termomentrem ale
    mnie chodzi o sam czujnik.
    Chciałbym podłączyć do smartfona kilka sztuk (dokładnie 3)
    Pytanie co z baterią, jak długo wytrzyma w takiej czujce bo jak rozumiem,
    one łacza sie ze smartfonem przez bluetooth?

    No i pytanie dodatkowe (na szóstke, jak sie kiedys w szkole mówiło) - czy
    programista androidowy byłby w stanie napisac aplikację, która
    odczytywałaby te temperatury i coś z nimi zrobiła?
    Czy to zadanie dla srednio kumatego i kilka godzin pisania czy moze projekt
    na kilka tygodni dla mega zaawansowanego androidowca?

  • 2. Data: 2016-03-31 17:19:31
    Temat: Re: Termometr do telefonu (OT)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Mar 2016 09:00:38 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
    > Pytanie co z baterią, jak długo wytrzyma w takiej czujce bo jak
    rozumiem,
    > one łacza sie ze smartfonem przez bluetooth?

    Na pl.misc.elektronika reklamował się gość co sprzedaje takie
    czujniki w formie pastylki

    https://inode.pl/iNode-Beacon,p,17

    Nie wiem, czy mają aplikację na Androida, zapytaj. Czas życia takiej
    pastylki z bt low energy liczy się w latach.

> [...]
    projekt
    > na kilka tygodni dla mega zaawansowanego androidowca?

    Od nowa to godzinka - dwie dla srednio kumatego . Ja kiedyś coś
    podobnego z bt pisałem i mam praktycznie gotowca, mogę Ci za darmo
    napisać jeśli nie będziesz wydziwiał z funkcjonalnością.
    BTW to nie dla Ciebie ostatnio pisałem tą aplikację do monitorowania
    bateri?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2016-03-31 17:34:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.03.2016 o 11:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Czy można kupić termometr ktory przekazywałby odczyt do telefonu z
    > androidem? Pewnie mozna, bo na allegro widze smartwatche z termomentrem ale
    ale jak "przekazywał" BT? czy jakoś kabelkiem?

    > Chciałbym podłączyć do smartfona kilka sztuk (dokładnie 3)
    Ale po kija do "smartfona". Taki sport czy ma to jakieś zadanie spełniać?
    > Pytanie co z baterią, jak długo wytrzyma w takiej czujce bo jak rozumiem,
    > one łacza sie ze smartfonem przez bluetooth?

    to jak chcesz przez BT to sama transmisja zamorduje baterię w parę dni.
    może w miesiąc...

> [...]
    > Czy to zadanie dla srednio kumatego i kilka godzin pisania czy moze projekt
    > na kilka tygodni dla mega zaawansowanego androidowca?
    To zależy. Wszystko zależy co ten android ma robić. czemu do tego nie
    wykorzystasz arduino?

    ToMasz

    PS ja naprawdę chcę pomóc, ale nie bardzo wiem co chcesz zrobić.
    absolutne minimum to 3 termometry z ekaranami LCD, które będą stały
    przed obiektywem smartfona. Wystarczy zainicjować (i odebrać) rozmowe
    wideo albo rozmowe skypem i już zdalnie widzisz odczyty z termometrów.
    Bez BT, z jedną ładowarką do telefonu na stałe.

  • 4. Data: 2016-03-31 17:50:06
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 3/31/2016 5:00 AM, Budzik wrote:
> [...]
    > Czy to zadanie dla srednio kumatego i kilka godzin pisania czy moze projekt
    > na kilka tygodni dla mega zaawansowanego androidowca?

    jaest troche tego. chocby ten
    http://www.acurite.com/aculink-android-app
    <rs>

  • 6. Data: 2016-03-31 18:43:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

> [...]
    > napisać jeśli nie będziesz wydziwiał z funkcjonalnością.
    > BTW to nie dla Ciebie ostatnio pisałem tą aplikację do monitorowania

    Nie, nie dla mnie, ale w takim rozejrze sie za czujnikiem, odezwe sie jak
    juz bede planował kupic i wydziwiał specjalnei nie bede ale o cos tam
    poprosze ale jednoczesnie nie wyobrazam sobie zeby było za darmo! :)
    Chociaz na dobra flaszke trzeba sie bedzie umówic! Ale to sie dogadamy.
    Dziekuje za propozycje i pomoc.

  • 7. Data: 2016-03-31 18:43:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

> [...]
    >
    > Nie wiem, czy mają aplikację na Androida, zapytaj. Czas życia takiej
    > pastylki z bt low energy liczy się w latach.

    Ale jeszcze dopytam: to jest czujka posiadająca termometr, czy to jest
    tylko medium do przesyłania?
    Innymi słowy: to jest link do sklepu tego goscia czy to tylko przykład w
    oparciu o co robi on te czujki i musze sie zgłosić do niego bezposrednio?

  • 5. Data: 2016-03-31 18:43:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > ale jak "przekazywał" BT? czy jakoś kabelkiem?

    BT ale nie musi w sposób ciągły - moze np. raz na minute.

    > Ale po kija do "smartfona". Taki sport czy ma to jakieś zadanie
    > spełniać?

    A dlaczego nie i jakie sa inne opcje?

    > to jak chcesz przez BT to sama transmisja zamorduje baterię w parę
    > dni. może w miesiąc...

    A inni podają ze lata wytrzyma...

    > To zależy. Wszystko zależy co ten android ma robić. czemu do tego nie
    > wykorzystasz arduino?

    Bo nie wiem co to... :)

> [...]
    > wideo albo rozmowe skypem i już zdalnie widzisz odczyty z termometrów.
    > Bez BT, z jedną ładowarką do telefonu na stałe.

    Ale to nie tak... :)
    Smartfon jest moj.
    Wchodze do pomieszczenia gdzie sa te czujki (ale on sa np. pokój obok),
    właczam apke i mam monitoring temperatury. To tak w skrocie.

  • 8. Data: 2016-03-31 18:56:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Mar 2016 16:43:23 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Ale jeszcze dopytam: to jest czujka posiadająca termometr, czy to
    jest
    > tylko medium do przesyłania?

    Z tego co pamiętam jak o tym opowiadał czujka oprocz tego ze jest
    beaconem zawiera też termometr. Ewentualnie mają identyczne z
    termometrem.

    > Innymi słowy: to jest link do sklepu tego goscia

    tak

    > musze sie zgłosić do niego bezposrednio?

    No najlepiej.
    No chyba, że czyta raz tą grupę to się na pewno odezwie.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2016-03-31 19:17:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > A inni podają ze lata wytrzyma...

    Bo ten kolega sugerował pewnie na zwykłym bt a nie na beacon low
    energy. Wtedy faktycznie długo bateria nie pociągnie.
    Ja mam zewm czujkę bezprzewodową zasilaną z baterii slonecznej + wew.
    aku nimh r6 na noc, wysyla dane co 1.5 min. chodzo tak już 3 rok bez
    interesiwania się nią. Oczywiście odczyt temp. mam przez diwolne
    urządzenie z przeglądarką www.

    Mam też (jakbyś chciał) gotowca do przewodowego odczytu 10 temp +
    sterowanie on/off w zaleznosci od ustawionej temp. Ale tu już grubsza
    sprawa bo to urzędzenie wymaga dostępu do internetu (ethernet).

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-03-31 19:32:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > jest
    >
    > Z tego co pamiętam jak o tym opowiadał czujka oprocz tego ze jest
    > beaconem zawiera też termometr. Ewentualnie mają identyczne z
    > termometrem.

    Juz doczytałem, ze rzeczywiście ma termometr.

    > tak

    > No najlepiej.
    > No chyba, że czyta raz tą grupę to się na pewno odezwie.

    I pod ten czujnik mozemy coś poprogramowac?
    Możesz mi wysłac na maila jakis namiar na siebie typu skype lub telefon -
    zadzwonie i sie dogadamy co i jak.

    Adres w nagłówku jest ok z mała antyspamową pułapką :)