-
Data: 2021-12-05 22:22:51
Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]niedziela, 5 grudnia 2021 o 21:22:17 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> On Sunday, 5 December 2021 at 17:22:36 UTC+1, cef wrote:
> > W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
> > > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
> > >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
> > >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> > >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
> > >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
> > >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
> > >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
> > >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
> > >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
> > >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
> > >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
> > >>>>
> > >>>> --
> > >>>> Robert Tomasik
> > >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
przyuczenia.
> > >>>
> > >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
> > >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
> > >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
> > >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
> > >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
> > >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
> > >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
> > > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
> > Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
> > właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
> > historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
> > nauczył wczoraj.
> > Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
> > a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
> termitowanie szyn można zastąpić łączeniem indukcyjnym, ale jest to droga
technologia, aby doprowadzić żelazo do stanu płynnego w miejscu wykonania spoiny
> A dodatkowo takie indykcyjne grzanie zmienia parametry stali na dłuższym odcinku.
>
> Termitowanie jest prostsze i tansze, gdyż mamy szczelinę pomiędzy szynami i mamy ją
wypelnić trwałą spoiną
>
> Można by stosować proces zgrzewania , znany z rur wodociągowych PVC
>
> Czyli żelazko z grzałką, rogrzewające 2 odcinki rur do temperatury topnienia
plastiku i siłowniki ściskające, aby wykonać wargę w miejscu zgrzania.
>
> W przypadku szyn, żelazko z grzałką trudnoi wykonać bez indukcji
> No i siłowniki tej mocy też kosztują
>
> Ale nie należy wykluczać że spawanie termitem zostanie zastąpione zgrzewaniem
indukcyjnym + siłowniki, dociskające 2 odcinki szyb do siebie
> Albo tylko jeden, gdyż drugi odcinek już będzie unieruchomiony dlugą magistralą
Z zwykle rekuperatory zostaną zastąpione rekuperatorami według twojego pomyslu o COP
ok 10.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.21 22:46 a a
- 05.12.21 23:19 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 23:31 a a
- 06.12.21 02:03 Zenek Kapelinder
- 06.12.21 07:23 J.F.
- 06.12.21 11:56 a a
- 06.12.21 12:27 J.F
- 06.12.21 12:35 a a
- 06.12.21 13:54 J.F
- 06.12.21 13:59 a a
- 07.12.21 17:46 Robert Tomasik
- 08.12.21 13:41 J.F
- 08.12.21 16:46 Robert Tomasik
- 09.12.21 01:44 a a
- 09.12.21 23:33 Robert Tomasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=