eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTermitowe spawanie szyn w torze bezstykowymRe: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
  • Data: 2021-12-05 22:22:51
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    niedziela, 5 grudnia 2021 o 21:22:17 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > On Sunday, 5 December 2021 at 17:22:36 UTC+1, cef wrote:
    > > W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
    > > > niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
    > > >> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
    > > >>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > > >>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
    > > >>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
    > > >>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
    > > >>>>> filmie trzeba by je pospawać.
    > > >>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    > > >>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    > > >>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    > > >>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
    > > >>>>
    > > >>>> --
    > > >>>> Robert Tomasik
    > > >>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by
    radę ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić
    jakiś znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy,
    spawarek, urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po
    przyuczeniu. Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z
    przyuczenia.
    > > >>>
    > > >> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
    > > >> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
    > > >> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
    > > >> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
    > > >> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
    > > >> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    > > >> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
    > > > Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na
    bramie jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka.
    Facet który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do
    ramy twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i
    tak dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
    przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
    pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy.
    > > Jak byś zatrudniał, to byś zauważył, że syndrom bramy czy resetu dotyczy
    > > właśnie najczęściej tych najprostszych prac. Też mogę opisać kilka
    > > historyjek warsztatowych jak pracownik zapomina po tygodniu czego się
    > > nauczył wczoraj.
    > > Spawanie ze skrzynką/spoiwem na szynie jest po to, żeby zawsze było tak samo
    > > a nie żeby obsługiwać to mogła małpa.
    > termitowanie szyn można zastąpić łączeniem indukcyjnym, ale jest to droga
    technologia, aby doprowadzić żelazo do stanu płynnego w miejscu wykonania spoiny
    > A dodatkowo takie indykcyjne grzanie zmienia parametry stali na dłuższym odcinku.
    >
    > Termitowanie jest prostsze i tansze, gdyż mamy szczelinę pomiędzy szynami i mamy ją
    wypelnić trwałą spoiną
    >
    > Można by stosować proces zgrzewania , znany z rur wodociągowych PVC
    >
    > Czyli żelazko z grzałką, rogrzewające 2 odcinki rur do temperatury topnienia
    plastiku i siłowniki ściskające, aby wykonać wargę w miejscu zgrzania.
    >
    > W przypadku szyn, żelazko z grzałką trudnoi wykonać bez indukcji
    > No i siłowniki tej mocy też kosztują
    >
    > Ale nie należy wykluczać że spawanie termitem zostanie zastąpione zgrzewaniem
    indukcyjnym + siłowniki, dociskające 2 odcinki szyb do siebie
    > Albo tylko jeden, gdyż drugi odcinek już będzie unieruchomiony dlugą magistralą
    Z zwykle rekuperatory zostaną zastąpione rekuperatorami według twojego pomyslu o COP
    ok 10.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: