-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
d9.news.xs4all.nl!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet
.farm!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news
.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 5 Dec 2021 15:49:25 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.3.2
Subject: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <BfyqJ.274940$yAUb.250066@fx13.ams1>
<b...@g...com>
<61ab4a7a$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<61ac7e8e$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
From: WM <c...@p...onet.pl>
In-Reply-To: <1...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: base64
Lines: 55
Message-ID: <61acd174$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.212.222
X-Trace: 1638715764 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 524 83.28.212.222:36334
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5228
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:46637
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-12-05 o 14:55, Zenek Kapelinder pisze:
> niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):
>> W dniu 2021-12-04 o 20:38, Zenek Kapelinder pisze:
>>> sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
>>>> W dniu 04.12.2021 o 03:06, Zenek Kapelinder pisze:
>>>>> To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
>>>>> spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
>>>>> filmie trzeba by je pospawać.
>>>> W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
>>>> zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
>>>> pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
>>>> kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.
>>>>
>>>> --
>>>> Robert Tomasik
>>> Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by radę
ale czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić jakiś
znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy, spawarek,
urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po przyuczeniu.
Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z przyuczenia.
>>>
>> Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
>> torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
>> procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
>> Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
>> wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
>> zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
>> co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
> Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na bramie
jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka. Facet
który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do ramy
twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i tak
dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy. Ma założyć formę na
szyny. Ma w formie podgrzać szyny. Ma nad formą ustawić jednorazowy pojemnik z
mieszanką i przejechać draską po łebku patyczka co odpala mały wielki piec. Ma
zapalić fajkę a jak wypali ma rozbić formę i wstępnie przecinakiem i młotem obróbce
odlew. Po nim, jak wystygnie, przychodzi ktoś kto całe życie szlifuje szyny po
łączeniu i jaki by nie był pijany w pracy to da radę oszlifować.
>
Czyżbyś uważał, że picie w pracy jest ok. ?
Bezmyślne wykonywanie wyuczonych ruchów potrafi być groźne.
Zwłaszcza u kierowców i operatorów wózków.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 05.12.21 17:22 cef
- 05.12.21 21:22 a a
- 05.12.21 21:34 a a
- 05.12.21 22:15 WM
- 05.12.21 22:20 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 22:22 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 22:46 a a
- 05.12.21 23:19 Zenek Kapelinder
- 05.12.21 23:31 a a
- 06.12.21 02:03 Zenek Kapelinder
- 06.12.21 07:23 J.F.
- 06.12.21 11:56 a a
- 06.12.21 12:27 J.F
- 06.12.21 12:35 a a
- 06.12.21 13:54 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg