-
11. Data: 2013-11-15 19:58:13
Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze:
> Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to
> wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię.
Nawet rano po wejściu do auta, na zimnym silniku gdy zaparują Ci mocno
szyby zobaczysz bardzo szybki efekt.
Włącz nadmuch bez klimy i zobaczysz że para bardzo słabo znika. Po
załączeniu klimy znika w sekund pięć.
Jeżeli u ciebie nie załącza się klima, sprawdź u kumpli, znajomych i
przekonasz się jaki jest efekt.
W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimę lub deszczową
jesień jak nie tylko do odparowania szyb?
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm
-
12. Data: 2013-11-15 20:38:36
Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
Od: Chris <x...@x...com>
W dniu 2013-11-15 19:58, Krzysztof 45 pisze:
> W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze:
>> Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to
>> wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię.
>
> Nawet rano po wejściu do auta, na zimnym silniku gdy zaparują Ci mocno
> szyby zobaczysz bardzo szybki efekt.
> Włącz nadmuch bez klimy i zobaczysz że para bardzo słabo znika. Po
> załączeniu klimy znika w sekund pięć.
> Jeżeli u ciebie nie załącza się klima, sprawdź u kumpli, znajomych i
> przekonasz się jaki jest efekt.
>
> W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimę lub deszczową
> jesień jak nie tylko do odparowania szyb?
Cały cza używam i klima do osuszania działa bez problemu, wydaje mi się
że przy -X też działało ale to było rok/pół roku temu i nie pamiętam.
--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową.
-
13. Data: 2013-11-16 20:21:22
Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
wchpikus wrote:
> 5 stopni chyba
> pomizej nie ma sensu, min temeratura na wylocie to ok
> 5-7stopni..zaleznie od obrotow i temp. na zewnatrz..
ale sa jednak takie wodzy gdzie konstruktor nie zapomniał o tym że Klima
jest bardzo fajnym narzędziem do szybkiego odparowania szyb.
w xarze zawsze puszczałem grzenie na full + klima i na szyby
w Velsatisie jest odpowiedni program w automacie.
-
14. Data: 2013-12-03 11:40:12
Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-11-15 19:58, Krzysztof 45 pisze:
> W dniu 2013-11-15 18:50, Trybun pisze:
>> Ciekawy pomysł z tymi szybami, będzie jutro w miarę zimno to
>> wypróbuję ten sposób. Dzięki za sugestię.
>
> Nawet rano po wejściu do auta, na zimnym silniku gdy zaparują Ci mocno
> szyby zobaczysz bardzo szybki efekt.
> Włącz nadmuch bez klimy i zobaczysz że para bardzo słabo znika. Po
> załączeniu klimy znika w sekund pięć.
> Jeżeli u ciebie nie załącza się klima, sprawdź u kumpli, znajomych i
> przekonasz się jaki jest efekt.
>
> W sumie klima do czego jest jeszcze potrzebna w zimę lub deszczową
> jesień jak nie tylko do odparowania szyb?
No nie wiem, w instrukcji, w dziale o klimie i wentylacji pisze coś o
trybach chłodzenia i osuszania. Czy warunkiem osuszania jest obecność
systemu klimatyzacji też nie wiem.
A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu para
z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest włączona klima
czy nie.
-
15. Data: 2013-12-03 12:43:47
Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
> A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu
> para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest
> włączona klima czy nie.
Jeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny,
to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym
powietrzem?
U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po
włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam
diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm
---
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com
-
16. Data: 2013-12-03 13:08:15
Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze:
> W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
>> A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu
>> para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest
>> włączona klima czy nie.
> Jeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny,
> to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym
> powietrzem?
> U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po
> włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam
> diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
> szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.
Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się
rozgrzewa. Poza tym pracuje w niższej temperaturze, niż benzynowce.
Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący
wewnątrz nadwozia) ściąga na siebie punkt rosy i to na nim (a mniej na
szybach) skrapla się woda z powietrza w kabinie i jest odprowadzana na
zewnątrz.
Może dochodzi jeszcze zwykła wentylacja, bo zimne powietrze z zewnątrz
jest bardziej suche, niż to w środku przesycone parą ze śniegu czy
deszczu z ubrań pasażerów. Stare (przedklimowe) zimowe wytyczne były:
ogrzewanie i nadmuch na max przy uchylonych oknach.
--
Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.
-
17. Data: 2013-12-03 13:42:44
Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-12-03 13:08, sqlwiel pisze:
> Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący
> wewnątrz nadwozia) ściąga na siebie punkt rosy i to na nim (a mniej
> na szybach) skrapla się woda z powietrza w kabinie i jest
> odprowadzana na zewnątrz. Może dochodzi jeszcze zwykła wentylacja,
> bo zimne powietrze z zewnątrz jest bardziej suche, niż to w środku
> przesycone parą ze śniegu czy deszczu z ubrań pasażerów. Stare
> (przedklimowe) zimowe wytyczne były: ogrzewanie i nadmuch na max
> przy uchylonych oknach.
Pewnie masz rację.
Jednego jestem pewien. Po włączeniu klimy leci z nawiewów suche powietrze.
Najlepsze efekty mam przy dużym zawilgoceniu wnętrza auta gdy włączę
klimę i uchylę trochę szyber. Szybko wilgotne powietrze wewnątrz zostaje
zastąpione suchym.
---
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com
-
18. Data: 2013-12-03 18:33:57
Temat: Re: Temperatura powietrza a klima
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:529dc9ad$0$2376$6...@n...neostrada
.pl...
> W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze:
>> W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
>>> A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu
>>> para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest
>>> włączona klima czy nie.
>> Jeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny,
>> to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym
>> powietrzem?
>> U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po
>> włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam
>> diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
>> szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.
>
> Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się rozgrzewa.
Nie o to idzie.
Raczej o dużo mniejsze straty związane z dużo wyższą sprawnością jednostki
napędowej.