eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTemperatura powietrza a klima › Re: Temperatura powietrza a klima
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 03 Dec 2013 13:08:15 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Temperatura powietrza a klima
    References: <l657fs$1nm$1@node2.news.atman.pl> <l65c9s$hnd$1@news.task.gda.pl>
    <l65d9k$7tb$1@node2.news.atman.pl> <l65ldq$993$1@news.vectranet.pl>
    <l65ms8$if9$1@node2.news.atman.pl> <l65qsa$ap6$1@news.vectranet.pl>
    <l7kcea$buf$1@node2.news.atman.pl> <l7kg5h$gov$1@news.vectranet.pl>
    In-Reply-To: <l7kg5h$gov$1@news.vectranet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 131202-2, 2013-12-02), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 31
    Message-ID: <529dc9ad$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: ratnet.pl
    X-Trace: 1386072493 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2376 83.238.170.2:57539
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2619
    X-Received-Body-CRC: 1045232663
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2513064
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-12-03 12:43, Krzysztof 45 pisze:
    > W dniu 2013-12-03 11:40, Trybun pisze:
    >> A sposób jaki podajesz na nic sie nie zdaje w moim aucie. Po prostu
    >> para z szyb za szybko znika, i to niezależnie od tego czy jest
    >> włączona klima czy nie.
    > Jeżeli rano na dworze masz wilgotno i zimno, silnik po nocy też zimny,
    > to jak Ci szybko zniknie para gdy dmucha tym samym wilgotnym i zimnym
    > powietrzem?
    > U mnie bez klimy dmucha nawet na full a para kiepsko znika. Dopiero po
    > włączeniu klimy jest zauważalne szybsze tempo znikania pary. Ja mam
    > diesla i silnik po włączeniu długo się nagrzewa. Benzynowiec dużo
    > szybciej łapie ciepło, może w tym jest różnica.

    Diesel ma więcej "żelastwa" wokół cylindrów, dlatego dłużej się
    rozgrzewa. Poza tym pracuje w niższej temperaturze, niż benzynowce.

    Klima może osuszać w jeden sposób: Zimny parownik (element chłodzący
    wewnątrz nadwozia) ściąga na siebie punkt rosy i to na nim (a mniej na
    szybach) skrapla się woda z powietrza w kabinie i jest odprowadzana na
    zewnątrz.
    Może dochodzi jeszcze zwykła wentylacja, bo zimne powietrze z zewnątrz
    jest bardziej suche, niż to w środku przesycone parą ze śniegu czy
    deszczu z ubrań pasażerów. Stare (przedklimowe) zimowe wytyczne były:
    ogrzewanie i nadmuch na max przy uchylonych oknach.




    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: