  • 51. Data: 2013-09-02 19:02:21
    Temat: Re: Temat ?wietlówek - ?arówek powraca. Teraz i ?wietlówki gro?ne dla ?ycia.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > To jest zbadane i opublikowane, tylko ze to juz NTG.

    Tak przypuszczam. Było na to sporo czasu.

    > W ramach ciekawostki - rozwaza sie zagrozenie dentystow, ktorzy
    > takie stare plomby rozwiercaja i usuwaja.

    Tak samo jak i grabarzy. A właściwie tych, co zajmują się kremacją
    nieboszczyków. Lub przynajmniej mieszkają obok takich miejsc.

    > Bo to zloto proby 0.583 :-)

    Srebro w łyżeczce też nie najwyższej próby.

    > Nie wiem na ile mozna wierzyc
    > http://www.amfed.org/t_mohs.htm
    >
    > ALe tu fakttycznie zloto i srebro podobnej twardosci ... i podobnej
    > jak paznokiec :-)

    Czyste metale też mogą mieć różną twardość, nie tylko stapianie ją
    powiększa. Miedź (druciana) ma sporą czystość. Jeśli ją wyżarzymy,
    staje się bardzo miękka. Podgrzanie powoduje uporządkowanie siatki
    krystalicznej, robią się duże monokryształy. Ale wystarczy taki
    drut trochę pozginać, by znów stał się twardy. Przy zginaniu wracają
    dyslokacje w siatce.

    > Nie wiem.
    > Ale czy na pewno dobrze rozpoznales te rtec ?

    Przecież sam tego nie badałem. Czy ja wyglądam na takiego, co kupuje
    sztabki od szwajcarskich bankierów?

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2013-09-02 19:30:20
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Tak samo jak i grabarzy. A właściwie tych, co zajmują się kremacją
    > nieboszczyków. Lub przynajmniej mieszkają obok takich miejsc.

    Niby, że ze zwględu na stężenie rtęci w nieboszczyku ?

  • 53. Data: 2013-09-02 19:59:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    kk napisało:

    > Niby, że ze zwględu na stężenie rtęci w nieboszczyku ?

    Tak, konkretnie w plombach amalgamatowych właśnie.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2013-09-02 20:49:14
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Tak, konkretnie w plombach amalgamatowych właśnie.

    Wypadałoby więc nieboszczyka oddać do specjalizowanego zakładu utylizacji.
    Wkrótce pewnie również ze wzglądu na inne materiały ... elektronikę,
    plastik, metale, ... płyny technologiczne, itd.

    KK

  • 55. Data: 2013-09-02 21:41:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    kk napisało:

    > Wypadałoby więc nieboszczyka oddać do specjalizowanego zakładu utylizacji.
    > Wkrótce pewnie również ze wzglądu na inne materiały ... elektronikę,
    > plastik, metale, ... płyny technologiczne, itd.

    Póki przy narodzinach nie pobierają kaucji zwracanej po zakończeniu
    okresu eksploatacji, to jeszcze jest w porządku.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2013-09-02 21:55:16
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 21:41:36 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Póki przy narodzinach nie pobierają kaucji zwracanej po zakończeniu
    >
    > okresu eksploatacji, to jeszcze jest w porządku.
    >

    > --
    >
    > Jarek

    W ostatnie opakowanie masz wliczoną bezzwrotną opłatę utylizacyjną.

  • 57. Data: 2013-09-03 00:42:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 02 Sep 2013 08:36:41 GMT, Jarosław Sokołowski<j...@l...waw.pl>
    wrote:
    > w końcu lofty mieszkaniowe. Ale zawsze jakby nie liczyć, nie
    mierzyć,
    > nie interpretować wyników -- zawsze wychodziło kilkudziesięciokrotne
    > przekroczenie norm. Nawet remont z wymianą tynków nie pomagał. Rtęć
    > była nie tylko w halach produkcyjnych, ale i w innych
    pomieszczeniach

    Tego nie rozumiem, przecież z biegiem czasu ta rtęć powinna odparować
    i się "wywiać", dlaczego ciągle tam występowała?

    --
    Marek

  • 58. Data: 2013-09-03 02:30:23
    Temat: Re: Temat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia.
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 1 września 2013 01:47:17 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > świetlówka

    > rodzina

    > A czy czasem ta historia nie była też w jakimś programie na planete o
    >
    > "spisku" UE wymuszajacym stosowanie świetlowek kompaktowych?
    >

    > Moim zdaniem dziecko chorowalo na coś innego, to był zbieg
    >
    > okoliczności że choroba ujawniła zaraz po stluczeniu. W programie
    >
    > była przestawiona opinia lekarzy, która nie wskazywała na 100% wine
    >
    > rtęci, to prawnik rodziny forsował taką wersję diagnozy.
    >

    > --
    >
    > Marek

    Dla mnie nie jest żadną tajemnicą ze świetlówka z gwintem zwana żarówką
    energooszczędną nie jest docelowym konsumenckim źródłem światła dla każdego. Nie
    można było zakazać powszechnego stosowania zwykłych żarówek nie dając nic w zamian.
    Nie można było również pozwolić na dalsze stosowanie źródeł światła o jednocyfrowej
    sprawności. Jeśli by nie było zakazu produkcji to fabryki napierdalały by jeszcze
    przez 300 lat szklane bańki z drutem wolframowym w środku. Teraz zwykłe żarówki
    zrobiły się drogie a ich używanie jeszcze droższe niż kiedyś bo prąd drożeje. Bardzo
    szybko zostały wprowadzone do sprzedaży inne niż świetlówki źródła światła. Nie mam
    zielonego pojęcia jakie będzie docelowe powszechne źródło światła. Według mnie nie
    będzie to świetlówka z gwintem umożliwiającym działanie w typowej oprawce.

  • 59. Data: 2013-09-03 13:43:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >wolframowym w środku. Teraz zwykłe żarówki zrobiły się drogie a ich
    >używanie jeszcze droższe niż kiedyś bo prąd drożeje.

    No wlasnie, prad drozeje, moze by wystarczylo.

    Usilowalem sie doszukac spadku poboru mocy, ale mi sie nie udalo.
    I nie wiem - ginie we fluktuacjach, rodacy juz dawno zaczeli
    oszczedzac, czy wykupili zapas zarowek.

    >Bardzo szybko zostały wprowadzone do sprzedaży inne niż świetlówki
    >źródła światła.

    Bo one juz w zasadzie byly. Ta Unia nie jest taka glupia i nie stawia
    niemozliwych wymagan.
    Jak startowali z dyrektywa to LED juz byly, moze tylko nieco za malej
    mocy.
    Troche za wczesnie wprowadzili, bo te LED jeszcze nie dorosly ... no
    chyba ze w planach bylo zamortyzowanie fabryk swietlowek :-)

    >Nie mam zielonego pojęcia jakie będzie docelowe powszechne źródło
    >światła.

    Wielkiego wyboru na razie nie ma - LED i moze jeszcze wyladowcze
    ksenonowe.
    No chyba ze ta "eliminacja lamp zawierajacych rtec" nie dotyczy tych
    malo zawierajacych i swietlowki/hdi sie utrzymaja.
    Innych w bliskiej perspektywie na razie nie ma.
    Ale LED sa dobre.

    >Według mnie nie będzie to świetlówka z gwintem umożliwiającym
    >działanie w typowej oprawce.

    Hm, no coz .. juz kiedys zauwazylem ze zarowek zakazali, a wszelkie
    zyrandole ciagle na zarowki projektowane.
    W miedzyczasie pojawily sie niskie swietlowki kompaktowe :-)

    I tu jeszcze IMO dlugo bedzie dominowala typowa oprawka, choc w
    czasach LED juz nie ma uzasadnienia.

    No chyba ze w suficie panel led, a pod sufitem ozdoba z halogenkiem
    :-)

    J.

  • 60. Data: 2013-09-03 14:56:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Tego nie rozumiem, przecież z biegiem czasu ta rtęć powinna
    > odparować i się "wywiać", dlaczego ciągle tam występowała?

    Dlaczego "powinna"? Rtęć nie paruje tak szybko jak woda. Ale nawet
    to niewielkie parowanie wystarcza, by wciąż było tam -- delikatnie
    mówiąc -- niezdrowo. Można sobie wyobrazić jak to wyglądało gdy
    zakład miał ciągłe "zasilanie" świeżą rtęcią.

    --
    Jarek