  • Data: 2016-08-12 18:15:59
    Temat: Re: Telex
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 12 Aug 2016 08:33:58 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Czy ona tak potaniala? Pierwsza cena wodki jaka pamietam to 56
    > zlotych. Wtedy klajniak bylem i raczej jako ciekawostke to
    > pamietam. Jak poszedlem do pracy to polowka kosztowala w okolicach
    > stowki, byly i tansze ale normalny czlowiek nie byl w stanie ich
    > pic. Po stazu dostalem 14,50 na godzine + 25% premii
    > regulamiwnowej. Wtedy srednio w miesiacu bylo 180 godzin to dawalo
    > bez nadgodzin jakies 3200 na reke.

    No to widzisz - dzis srednie zarobki podobne, a wodka po 20 zl, a nie
    po stowce.

    > Do tego z tysiac za nadgodziny i
    > premia eksportowa. Srednio z 5000 na miesiac to dawalo w pierwszym
    > roku po stazu. Spawacze, obsluga pras i krawedziarek zarabiali duzo
    > wiecej.

    A kiedy to bylo ?
    Duzo to chyba nie - socjalizm splaszczal zarobki.

    Tak czy inaczej - jakbys chcial pol litra dziennie, to by cala pensja
    podstawowa poszla.

    > W narzedziowni dniowki zadaniowe byly. Wychodzilo na
    > godzine ze 35 zlotych. Spawaczom w akordzie od kasy we lbach sie
    > pierdolilo tyle zarabiali. Inna sprawa ze to artysci byli. W
    > tamtych czasach litr benzyny chyba 6,50 albo 8 z ogonkiem, kilogram
    > cukru 10,50, chleb 4 zlote, oranzada 1,20 ciastko w cukierni 2
    > zlote. Wino marki Wino 19 zlotych. Cena urzedowa malego fiata 72
    > tysiace wolnorynkowa 120 tysiecy.

    No to widzisz, ze wszystko drozej :)

    > Na zwolnieniu lekarskim zus
    > wyplacal wiecej niz miesieczna pensja wychodzila. Czy ja wiem czy
    > teraz wodka tansza.

    A teraz to mozesz codziennie pol basa i w portfelu jeszcze sporo
    zostanie.

    J.