  • Data: 2016-08-12 22:53:21
    Temat: Re: Telex
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Roku nie podales. Stawiam, ze gdzies 1985.
    > "za Gierka", pod koniec lat 70-tych, srednia placa wynosila ok 3000,
    > a flaszka kosztowala stowe (albo dolara).

    W latach siedemdziesiątych też tak mogło być. Socyalizm, mimo swojej
    urawniłowki, utrzymywał zawsze klasę uprzywilejowanego proletaryatu.
    Nieliczną, ale jakoś trzymającą przy życiu ten dziadowski ustrój.
    To mogli być spawacze stoczniowi, na pewno byli to górnicy, pewnie
    też jacyś inni, o których nie wiem albo nie pamiętam. Ale nie ma co
    porównywać ich zarobków do płac dzisiejszego stoczniowca czy górnika.
    Dzisiejsi proletaryusze robiący w branżach przydatnych współczesnej
    ekonomii, jak na przykład koderzy Javy, też dobijają piętnastki.
    Ileż to oni mogą gorzły kupić po wypłacie! Ale przeciętna pensja
    (więc bliska medianie) jak za Gierka była koło trójki, tak teraz też
    jest. Tyle że już nie da się przepić wypłaty, organizm nie wytrzyma.

    Jarek

    --
    Jaja w kraju niewyjęte,
    Solidarność dała ciała.