    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
    Date: Thu, 23 May 2024 13:27:55 +0200

    On Thu, 23 May 2024 13:05:55 +0200, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Nie pamiętam rezystancji uzwojenia ale coś około 500R było i
    > wychodziło że straty w miedzi były wyższe niż moc oddawana.
    > Trafo gotowało się na ok 60-70 stopni nie obciążone co mnie
    > bardzo wkurzyło. Bałem się że mi procka i kondki będzie smażyć
    > a ja chciałem małe pudełeczko wykorzystać z tworzywa hermetyczne
    > na obudowę upchane pod sufitem w kotłowni gdzie zimą ponad 30 stopni
    > dochodzi...

    mam sporo róźnych transformatorów, i im bardziej chinski, tym bardziej
    gorący.
    Ostatni zasilacz zaczął mi obudowę topić, bo nawet nie sprawdzałem
    parametrów - ile może brać stare radyjko "tranzystorowe"?
    Najwyraźniej za dużo na chińszczyznę :-)

    a przeciez nawet 200mA*6V, ledwie 1.2W obciążenia.

    > To by była wartość prawdziwa :)

    No i na jałowym biegu centralki jest ledwo ciepłe.

    > Patrzyłeś w dokumentację ile kondek na 105 st C wytrzymuje w tej
    > temperaturze?
    > AiSHi WH series Endurance: 2000h @ 105 stopni.

    W pecetach chyba jakby więcej, ale moze nie zawsze jest tam 105 C

    > Są serie Long Life i wtedy 10000h @ 105 stopni wytrzymują.
    > Miesiąc to średnio 24x30=720h
    > więc Long Life na 13 miesięcy wystarczy :)

    Tymczasem moje ostatnie laptopy dłużej wytrzymywały,
    ale fakt - zasilacz to nie zawsze ;-)

    > Te na 85 stopni nie wiele lepsze są. Też trzeba im niższe temperatury
    > zapewnić.
    > Był tutaj kolega co ogromne moce z małych przetwornic wyciągał
    > ale elektrolita tam nie było, same ceramiki.

    ceramiki też mają swoje straty. I inne nieszczęscia

    https://www.youtube.com/watch?v=QgKY5QWehME

    > Może nadal jest?
    > około 2010-2015 roku pisał o mocach kilkaset W na cal2 PCB
    > jak dobrze pamiętam.
    > Opisywał jakie te elektrolity lipne a on na lata sprzęty projektował...

    z tym, ze to moc "przepuszczana" przez urządzenia.
    Jak straty małe, to i ciepła mało ...

    J.