  • 21. Data: 2009-02-10 17:02:50
    Temat: Re: Telewizor LCD i problem z różnicówką.
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1mdyuhpi509gg$.1acfdmoc8b0y2.dlg@40tude.net...

    > Akurat. Ja tam sens widzę. Wyłozyłem go parę postów wyżej w wątku.

    Sens jest taki, że jeśli nie ma prądów wyrównawczych, to nie zaszkodzi, a
    być może czasem pomoże. Niestety czasem trafia się telewizor z bolcem.

    e.

  • 22. Data: 2009-02-10 23:37:45
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Zapewne zaszło nieporozumienie - zwieranie N z PE za wyłącznikiem
    > doprowadza do wywalania wyłącznika przy byle obciążeniu w obwodzie (i
    > słusznie).
    > Natomiast mostkowanie samego bolca do N jest tylko nierozsądne.

    Zakładając równe prawdopodobieństwo upalenia N i zwarcia L do obudowy, to
    sens jest taki, żeby woda z kranu nie kopała prądem z filtra wejściowego.
    Jednak nie wiem, czy te prawdopodobieństwa równe są. W TN-C zwykle mostki
    są. Efekty nieciekawe kiedy majster kabelki zamieni przy wymianie licznika.

  • 23. Data: 2009-02-11 08:27:11
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gmpsb9$gbq$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się, czy przy tak wykombinowanej różnicówce pralkę w ogóle
    > dałoby się podłączyć i co by się działo przy pobieraniu/wypuszczaniu
    > wody...

    Nic, pracuje bez problemów.

    Ale to jedyny fragment instalacji który czeka do lata na modernizację bo tak
    tego nie zostawie :)

    --
    Irokez

  • 24. Data: 2009-02-11 09:33:53
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    A co się stanie jak nie będzie różnicówki?
    Będzie to śmierć zgodnie z przepisami?

    Można w ten sposób podłączyć różnicówkę - sam tak podłączyłem. Pralka
    działa, wszystko jest w porządku. Różnicówka jest założona zgodnie z
    przepisami. Działanie oryginalnej instalacji nie zmieniło się, pomiary
    gniazdek robione są bez uwzględnienia obecności różnicówki (miałem robione
    niedawno).

    Co zyskujemy? W przypadku dotknięcia fazy i jakiejś uziemionej części -
    zostanie wyłączony prąd. To prawda nie zawsze: jeżeli uziemienie "pochodzi
    od bolca" - nie wyłączy.

    Co ma na celu ta dyskusja? Udowodnienie że nie warto wydać 100zł na
    okoliczność dotknięcia fazy i wanny? Czy burzymy stare budownictwo i
    budujemy od nowa z nowymi instalacjami?

    --
    Desoft

  • 25. Data: 2009-02-11 16:15:51
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Co ma na celu ta dyskusja? Udowodnienie że nie warto wydać 100zł na
    > okoliczność dotknięcia fazy i wanny? Czy burzymy stare budownictwo i
    > budujemy od nowa z nowymi instalacjami?

    Ależ instaluj sobie różnicówkę gdzie chcesz. Oczywiście jeśli działa. Kolega
    akurat natrafił na przypadek, gdy ujawniły się wady tego rozwiązania, ale w
    jego przypadku można wybrnąć separatorem galwanicznym anteny. Niestety jeśli
    będziesz miał ogrzewacz wody i metalową instalację wodną lub inny podobny
    przypadek, to d..a. Chyba, że gdzie indziej podepniesz bolce, co prowadzi
    nas wprost do wątku "aluminium w starym bloku", amatorskiego TT itp..
    Idealnie by było, gdyby różnicówkę w instalacji dwuprzewodowej stosować
    tylko do obwodów "bez bolca" ale tam akurat jest najmniej potrzebna, chyba
    że myślimy o suszarce w wannie :)

    e.

  • 26. Data: 2009-02-11 16:37:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 18:02:50 +0100, entroper napisał(a):

    > Sens jest taki, że jeśli nie ma prądów wyrównawczych, to nie zaszkodzi, a
    > być może czasem pomoże. Niestety czasem trafia się telewizor z bolcem.

    Cały problem z tym telewizorem polega na tym że żadne pojemności
    filtracyjne ani inne cechy konstrukcyjne nie powinny wywalać różnicówki,
    nawet jeśli będziemy podłączać kablówkę wprowadzającą obce uziemienie. Co
    do pojemności filtracyjnych to musiały by być w tym TV o rząd większe niż
    są typowo stosowane. Czary jakoweś albo trzeba pojechać i sprawdzić na
    miejscu :)
    --
    Jacek

  • 27. Data: 2009-02-11 17:07:27
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Cały problem z tym telewizorem polega na tym że żadne pojemności
    > filtracyjne ani inne cechy konstrukcyjne nie powinny wywalać różnicówki,
    > nawet jeśli będziemy podłączać kablówkę wprowadzającą obce uziemienie.

    Mylisz się. Cecha konstrukcyjna telewizora polegająca na podłączeniu bolca
    do chassis a przez to do anteny jest możliwa do wyobrażenia, nazywa się to I
    klasą izolacji (choć w przypadku TV jest to moim zdaniem bardzo głupi
    wynalazek). Nie powoduje to wywalania prawidłowo zainstalowanej różnicówki.
    Jak się ma "niestandardowe" podłączenie różnicowki (błagam o
    nierozpoczynanie dyskusji, czy uzasadnione !!!) + coś w I klasie izolacji,
    mogą być właśnie takie kwiatki.

    e.

  • 28. Data: 2009-02-11 17:56:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 18:07:27 +0100, entroper napisał(a):

    > Cecha konstrukcyjna telewizora polegająca na podłączeniu bolca
    > do chassis a przez to do anteny jest możliwa do wyobrażenia, nazywa się to I
    > klasą izolacji

    Problem polega na tym że tam nie ma żadnego chassis. Na zasilaniu jest
    przetwornica sieciowa z galwaniczną izolacją. Gniazdo antenowe jest na
    masie odseparowanej galwanicznie od sieci ( z zastrzeżeniem że czasem
    występuje jakiś megaomowy opornik dla wyrównania elektrostatyki). Jedyne
    rzeczy jakie mogą być sensownie podłączone do tej nieszczęsnej 3 żyły to
    kondensatory p.zakłóceniowe przetwornicy. Zresztą, wcale bym się nie
    zdziwił jakby się okazało że ten 3 przewód w kablu wisi sobie w powietrzu,
    o ile rzecz jasna jakaś tylna osłona z blachy tam nie występuje. Dlatego
    mówię że tych "czarów" tu na forum nie rozstrzygniemy, za mało danych.
    --
    Jacek

  • 29. Data: 2009-02-11 18:18:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

> [...]
    > do pojemności filtracyjnych to musiały by być w tym TV o rząd większe niż
    > są typowo stosowane. Czary jakoweś albo trzeba pojechać i sprawdzić na

    Nawet, gdyby po przewodzie antenowych sżło 10A, to i tak nie powinno
    różnicówki wywalić. Chyba, że gniazdo telewizora wcale PE nie ma a
    tylno N zmostkowane na bolec...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2009-02-11 20:47:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Feb 2009 19:18:41 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Nawet, gdyby po przewodzie antenowych sżło 10A, to i tak nie powinno
    >różnicówki wywalić. Chyba, że gniazdo telewizora wcale PE nie ma a
    >tylno N zmostkowane na bolec...

    O ile zrozumialem to tak wlasnie bylo - roznicowka w instalacji
    dwuprzewodowej, w gniazdku mostek.

    A telewizor w zasadzie prawidlowy - wszystko co metalowe wystaje
    polaczone z PE.

    J.