  • 1. Data: 2009-02-08 17:14:01
    Temat: SSC w AT91SAM7
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Kombinuję i nie bardzo mi wychodzi.

    AT91SAM7XC512, urządzenie SSC.

    Chciałbym odbierać i nadawać audio PCM 24-bit w formacie right-justified
    ewentualnie right-justified lub i2s. Za pomocą oscyloskopu oglądam sygnał
    Frame Sync i za cholerę nie daję rady uzyskać czegoś zgodnego ze standardami
    audio, to znaczy aby FS miał wypełnienie 50%. Z dokumentacji wynika, że
    FSLEN: Transmit Frame Sync Length może mieć wartość co najwyżej 15 (czyli
    długość impulsu FS nie dłuższa jak 16 cykli zegara). Próbuję też w polu FSOS
    rejestru SSC_TFMR wpisać wartość 5 (Toggling at each start of data
    transfer), w którym wyprowadzenie TF powinno zmieniać się w stan przeciwny
    przy każdej nowej danej. Jakoś to nie działa u mnie. W ogóle nie ma
    transmisji (używam PDC).
    W zasadzie modyfikuję tylko dwa rejestry konfiguracyjne: SSC_TCMR i
    SSC_TFMR.
    Co do przetwornika - jest na przykład taki:
    http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/pcm1782.pdf
    formaty na stronie 14.

    Może jest jakiś myk?

    Transmisja 16-bit wygląda na poprawną, łącznie z formatem I2S.

    Michał

  • 2. Data: 2009-02-08 18:28:12
    Temat: Re: SSC w AT91SAM7
    Od: Name <u...@e...org>

    Miałem kiedyś podobny problem tylko dla AT91SAM9. Ostatecznie użyłem DAC
    z opcją pracy w trybie I2S Master (generuje sygnały BCLK i WCLK). W tym
    modzie można przesyłać sample 2..32bity na kanał.