  • Data: 2010-06-22 12:08:55
    Temat: Re: Telekonwerter do Pętaksa.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 21 Jun 2010 22:08:32 +0200, "Paweł W."

    >Ze względu na słabe światło obiektywu, sugerowałbym dobrej jakości
    >nasadkę tele 1,4x nakręcaną na gwint filtrowy - nie redukuje ilości
    >światła(w sposób istotny). Większych krotności w przypadku konwerterów
    >nasadkowych raczej nie ma sensu używać - spadek jakości.
    >Z drugiej strony - czy naprawdę wydłużenie do ok. 450mm będzie takie
    >istotne? Różnica między 300 a 450 jest podobna jak między 200 a 300mm.
    >Porównaj sobie, jak wygląda zbliżenie przy 200 i jak przy 300mm.
    >Jeśli potrzebujesz ekstremalnych ogniskowych, to może od razu szukaj
    >czegoś a'la 600/4 ???
    Ja wiem czy ekstremalne, było by miło gdybym miał 2 razy powiększony
    obraz (po przekątnej) w stosunku do tej 300. Ile to by musiało być?
    Jakości ma starczyć na 10x15.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish