  • Data: 2010-06-24 11:24:02
    Temat: Re: Telekonwerter do Pętaksa.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Jun 2010 14:04:18 +0000 (UTC), Michal Tyrala
    <w...@b...com.pl> wrote:

    >Na 10x15? Wyciac srodkowe 1000x1500 pikseli. (ewentualnie wiecej,
    >odpowiednio do tego na czym robisz odbitki/wydruki).
    >Chyba ze juz to praktykujesz? :-)
    >
    >Zakladam, ze posiadane szklo jest ostre w srodku :-)
    >
    >Mi się z okazji tego, ze matryce maja obecnie min. 12mpix nie chce nosic
    >tele/superzooma, bo ,,tele'' na wuwę/male odbitki mozna spokojnie uzyskac
    >kadrujac.
    >
    >pozdrawiam,
    Ale ja mam dość mało zapasu, z 6MP robię odbitki normalnie 10x15 w
    400dpi, bo tyle ma maszyna, no i czasami ,,zoomuję'' zchodząc do
    okolic 300 dpi. Specjalnie niżej nie, bo już zaczyna być widać, że
    obraz jest nieco rozmyty. Na dodatek muszę mieć i tak trochę zapasu,
    bo kiedyś w popiechu wyczyściłem sobie matrycę aż za bardzo. Niekiedy
    więc muszę kropować z automatu, bo rysy nie wyretuszuję albo będzie za
    bardzo widoczna.
    Niby 300 mm to dużo, ale szalałem kiedyś w motylarni i jednak musiałem
    się schylać (a nie lubię tego, po tracę tę przewagę nad resztą ludzi,
    że mi nikt widoku nie zasłania ;)) bo te motylki wychodziły mi za
    małe. A i owszem, szalał tam właściciel jakiejś siedemdziesiątki, ale
    on to musiał prawie się z tymi motylkami ,,całować''.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish