    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Date: Tue, 22 Mar 2011 21:56:14 +0100
    <1s742xhug8pld$.dlg@lepper.institute.com> <i...@p...onet.pl>
    <d...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <s...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <q...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>
    <s...@4...com>
    <i...@p...onet.pl>

    *Pszemol* w wiadomości news:ima8vq.8b8.1@poczta.onet.pl napisał(a):
    > Są plany dla smartfonów droższe, dla tradycyjnych telefonów
    > internet jest dużo tańszy.

    Tak sobie czytam i mam jedno pytanie do Ciebie jako statystycznego
    użytkownika któremu udało się wmówić jakąś bzdurę. Czy nie uważasz że plan
    taryfowy powinien być uzależniony od limitu GB?
    To że GPRS nie obciąży łącza jak HSPA+ to logiczne, ale przy 21Mb/s sieć
    żyje, a przeważnie limit jest na 3,6-7,2Mb/s lub 1-2Mb/s w przypadku P4 i
    nie ma problemu. U nas nie ma uzależnienia od tego jak wykorzystujemy łącze
    i to działa, nawet nie wyobrażam sobie jakbym miał płacić dodatkowo za to że
    mam starego smartfona skoro tyle lat takiej potrzeby nie było.

    > Tak, to jest ogólny regulamin prowadzenia usług telefonii komórkowej.
    > Podpisujesz zgodę na te warunki przy kupowaniu telefonu, kupowanie
    > startera prepaid czy też abonamentu.

    W PL można starter kupić w kiosku, a nawet w przysłowiowym warzywniaku...
    też bym się zdziwił jakbym miał podpisać umowę - co prawda rejestrowałem
    kartę, ale to było dobrowolne. U nas za tzw. "regulamin usłu
    telekomunikacyjnych" można by uznać prawo telekomunikacyjne, zabrania się
    używania karty niezgodnie z prawem i tyle, operatorowi tłumaczyć się nie
    trzeba jeśli się tego samemu nie chce.

    > Piszą wyraźnie przecież, że połączenia dokonane z Twojego telefonu
    > jest automatycznie autoryzowane, chyba że zgłosisz wcześniej jego
    > zgubienie lub kradziesz i potrafisz to udokumentować...
    > Jeśli dodatkowa opłata za tethering została doliczona do Twojego
    > rachunku na podstawie tego, że używałeś tej funkcji to jest to właśnie
    > autoryzowana przez Ciebie usługa faktem jej użycia na Twoim telefonie.

    W PL wiele rzeczy może i jest postawionych na głowie, ale cieszę się że tu
    mamy trochę normalności, płaci się za GB, można kupić plan gdzie GB w nocy
    będą free, można kupić prepaid gdzie 6GB jest za 35zł i to operator się
    stara by sieć dała radę, a nie wmawia użyszkodnikowi że zapycha łącza...

    Pozdr