  • 11. Data: 2010-06-10 18:39:27
    Temat: Re: Technologia wytwarzania PCB - ile klisz potrzeba?
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Dykus pisze:
    > Witam,

    > Z tego co mi wiadomo (a pytałem telefonicznie), to nie robią przelotek
    > zagrzebanych...?

    W polsce z tego co mi wiadomo nikt nie robi.

  • 12. Data: 2010-06-10 19:36:53
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-10 18:39, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Z tego co mi wiadomo (a pytałem telefonicznie), to nie robią przelotek
    > zagrzebanych...?

    Masz rację, nie mają tam lasera do przelotek.
    Miałem na myśli Tented vias (jak to polsku ??) a nie zagrzebane.

    Pozdrawiam Miłosz.

  • 13. Data: 2010-06-10 19:44:23
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-10 19:39, zenek pisze:

    > W polsce z tego co mi wiadomo nikt nie robi.

    Czas odświeżyć wiadomości ;)
    http://www.itr.org.pl/produkty/montaz/zalecenia_dla_
    projektantow.pdf

    Jakkolwiek nadal uważam że ich jakość, "ć" nie posiada.

    Pozdrawiam Miłosz,.

  • 14. Data: 2010-06-10 19:58:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:

    > A nie 4 klisze i 3 sita? Opis i maskę robi się sitodrukiem.

    Może mają maskę foto - teoretycznie możliwe zwłaszcza na prototypach
    (taniej użyć droższej emulsji poliimidowej jak sito dla dwóch płytek
    robić). Tyle że jak już na sitach oszczędzać - to opisy też można od
    razu na foto robić.

    Ale klisz tak czy inaczej potrzeba cztery - druk, soldermaska, opis z
    jednej, opis z drugiej.

    --
    Darek

  • 15. Data: 2010-06-10 20:45:42
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 10/06/2010 20:44, Miłosz Skowyra wrote:

    > Czas odświeżyć wiadomości ;)
    > http://www.itr.org.pl/produkty/montaz/zalecenia_dla_
    projektantow.pdf

    Heh? To ONI jeszcze zyja?

    > Jakkolwiek nadal uważam że ich jakość, "ć" nie posiada.

    Nigdy tam 'ć' nie bylo ZTCP.

    A jesli chodzi o blind/buried vias to i w UK malo kto potrafi (a nie
    byla to kwestia ceny - drogi projekt byl) to _dobrze_ zrobic. Znam 1
    firme co potrafi i chyba z 10 co 'potrafia' ;-(
    Chyba czas poszukac chinczyka do 'lepsiejszych' plytek.

    --
    Jerry1111

  • 16. Data: 2010-06-10 20:48:08
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 10/06/2010 20:36, Miłosz Skowyra wrote:

    > Masz rację, nie mają tam lasera do przelotek.
    > Miałem na myśli Tented vias (jak to polsku ??) a nie zagrzebane.

    To tylko znaczy ze zamalowane maska na przelotkach, zeby np: montaz BGA
    ulatwic. Wiekszosc firm to robi, polowa z nich sie krzywi bo nie lubia
    jak im maska zacieka.

    --
    Jerry1111

  • 17. Data: 2010-06-10 20:59:27
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > To tylko znaczy ze zamalowane maska na przelotkach, zeby np: montaz BGA
    > ulatwic. Wiekszosc firm to robi, polowa z nich sie krzywi bo nie lubia
    > jak im maska zacieka.

    No wlasnie w TSkach z technoserwisu brak maski na prezelotkach.

  • 18. Data: 2010-06-10 21:17:26
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-10 21:45, Jerry1111 pisze:

    projektantow.pdf

    > Heh? To ONI jeszcze zyja?

    Coś mi się wydaje że to instytucja utrzymywana z budżetu... więc jakość
    i "jeszcze żyją" prawdopodobnie może żyć wiecznie ;)

    > Nigdy tam 'ć' nie bylo ZTCP.

    Był taki okres że byliśmy z ich produktów zadowoleni... do czasu.

> [...]
    > firme co potrafi i chyba z 10 co 'potrafia' ;-(
    > Chyba czas poszukac chinczyka do 'lepsiejszych' plytek.

    Jest to pewne rozwiązanie. Osobiście uważam, że ma tyle samo wad co
    zalet ;) Co prawda moje doświadczenia z ChRL ma bardziej mechaniczny
    charakter, ale chyba nikt nie zaprzeczy że wysłanie czegoś na
    reklamację... mija się z celem.

    PS. Możesz mi forwardnąć na maila swój numerek w UK ? ;)

    Pozdrowionka.

  • 19. Data: 2010-06-10 21:20:02
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-10 21:59, zenek pisze:

    > No wlasnie w TSkach z technoserwisu brak maski na prezelotkach.

    Raczej w Twoich projektach ;)
    Nie żebym forsował na siłę czy cokolwiek, ale maskę na przelotkach i
    padach robią akurat całkiem nieźle.

  • 20. Data: 2010-06-10 21:24:47
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Jerry1111 przemówił ludzkim głosem:

    > To tylko znaczy ze zamalowane maska na przelotkach, zeby np: montaz BGA
    > ulatwic. Wiekszosc firm to robi, polowa z nich sie krzywi bo nie lubia
    > jak im maska zacieka.

    Dziwne, jeszcze się nie natknąłem na firmę, która marudziłaby przy
    zasłoniętych przelotkach.