  • 1. Data: 2010-06-09 06:45:55
    Temat: Przejściówka słuchawkowa mikro-jack -> mini jack - telefon nokia, schemat, wykrywanie zestawu przez telefon
    Od: "jasiek" <w...@m...pl>

    Mini słuchaweczki do telefonów są bardzo wkurzające jak co chwila z ucha
    wypadają ;)
    Wymyśliłem wstawienie sklepowej media-marktowej przejściówki mikro-jack (3
    linie sygnałowe+masa) -> mini jack stereo tak aby podpiąć normalne
    słuchawki.
    Jak widać w oryginalnym zestawie siedzi zapewne jakiś terminator-rezystor
    (?) który powoduje zamknięcie któregoś z obwodów z linii sygnałowych i
    wykrycie takiego zestawu przez telefon, i możliwość słuchania radia.
    Jaki element jest tam dodatkowo wstawiany? Co muszę dodać do mojej
    przejściówki aby współpracując już z normalnymi słuchawkami na typowym
    mini-jack-u była wykrywana jako typowy zestaw słuchawkowy.
    Czy chodzi o tor mikrofonu? Wykrywa telefon pobór prądu przez elektretowy
    mikrofon z zestawu i to jest kluczem do wykrycia zestawu słuchawkowego? ma
    ktoś schemat takiego zestawu? Bo nie będę prał młotkiem po działającym
    zestawie :)

  • 2. Data: 2010-06-09 08:02:00
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    jasiek pisze:
> [...]
    > elektretowy mikrofon z zestawu i to jest kluczem do wykrycia zestawu
    > słuchawkowego? ma ktoś schemat takiego zestawu? Bo nie będę prał

    Gotowca z mikrofonem i przyciskiem kupiłem za 15 zł. Na allegro
    widziałem bo 4 zł.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2010-06-09 11:25:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jasiek" <w...@m...pl> napisał w
> [...]
    > Wymyśliłem wstawienie sklepowej media-marktowej przejściówki
    > mikro-jack (3 linie sygnałowe+masa) -> mini jack stereo tak aby

    A ten telefon to .. Nokia ?

    > Czy chodzi o tor mikrofonu? Wykrywa telefon pobór prądu przez
    > elektretowy mikrofon z zestawu i to jest kluczem do wykrycia
    > zestawu słuchawkowego?

    Byc moze. Majac 4 piny wiele wiecej nie zdziala.

    Choc nokia .. nie maja niektore modele jakis "cyfrowych zestawow
    HF" ?

    J.

  • 4. Data: 2010-06-09 11:51:01
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "jasiek" <w...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mikrofon z zestawu i to jest kluczem do wykrycia zestawu słuchawkowego? ma
    > ktoś schemat takiego zestawu? Bo nie będę prał młotkiem po działającym

    Nie chcę wprowadzić w błąd, ale chyba wystarczy włożyć minijacka 2,5mm
    stereo (3 styki). Robiłem słuchaweczki do N6510, aby słuchać radia. Mogę to
    jeszcze sprawdzić w domu o ile jeszcze znajdę te przerobione słuchawki...

    Michał