eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTechnika jazdy samochodem osobowym
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 31. Data: 2012-01-14 00:23:10
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > A nie że dno tłoka dostaje strzały temperatury z komory spalania, a od
    > spodu tłok zimny, olej -10C, różnice emperaturowe w silniku i
    > towarzyszące temu siły ogromne i jeszcze UE każe to obciążać.

    Aż się przestraszyłem jak napisałeś o tych strzałach. W której sekundzie
    je słychać?

    > Spokojnie wystarczy choćby minuta pracy silnika żeby już było dużo
    > lepiej.

    Kilkadziesiąt sekund przed ruszeniem jest naturalne, wtedy zapina się
    pasy i tak dalej, a pompa zdąży rozprowadzić olej po silniku. Szkodliwość
    pałowania silnika na zimno wynika głównie z tego, że silnik jest pasowany
    dla temperatury roboczej i na zimno ma duże luzy co sprzyja zrywaniu
    filmu olejowego pod obciążeniem. Delikatna jazda mu nie zaszkodzi.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 32. Data: 2012-01-14 00:44:27
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg@40tude.net...
    > Chyba nie było:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=14bDRV1njY8
    > http://www.youtube.com/watch?v=oDomF64GREM


    tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
    hamowanie przerywane niszczy samochod
    a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?

    moze lepiej do niego nie wsiadac wogole bo go zniszczymy wyziewami powietrza
    tlustymi paluchami:)


  • 33. Data: 2012-01-14 00:59:00
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On 13 Jan 2012 23:23:10 GMT, to wrote:

    >> Spokojnie wystarczy choćby minuta pracy silnika żeby już było dużo
    >> lepiej.
    >
    > Kilkadziesiąt sekund przed ruszeniem jest naturalne

    Nie w UE - w każdej instrucji obsługi znajdziesz informację że należy
    jechać od razu jak silnik zapali.
    Od minuty to już nawet jest zabronione prawem w terenie zabudowanym.


    > Szkodliwość
    > pałowania silnika na zimno wynika głównie z tego, że silnik jest pasowany
    > dla temperatury roboczej i na zimno ma duże luzy co sprzyja zrywaniu
    > filmu olejowego pod obciążeniem. Delikatna jazda mu nie zaszkodzi.

    Delikatna jazda to nadal wielokrotnie większe obciążenia niż praca na biegu
    jałowym.


  • 34. Data: 2012-01-14 01:51:23
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:59:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Nie w UE - w każdej instrucji obsługi znajdziesz informację że należy
    > jechać od razu jak silnik zapali.
    > Od minuty to już nawet jest zabronione prawem w terenie zabudowanym.

    Grzejesz 59 sekund, przejedziesz metr, zatrzymujesz, grzejesz dalej...
    Na kazdy durny przepis znajdzie sie sposob. My te Ujnie Europejska jeszcze
    rozwalimy od srodka, wspomnicie moje slowa :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio


  • 35. Data: 2012-01-14 10:55:24
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    >> W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w
    >> Focusie 1,6 TDCI silnik na wolnych obrotach więcej ciepła traci niż
    >> produkuje - może wyłączenie ogrzewania poprawiłoby bilans. W efekcie na
    >> wolnych obrotach nigdy nie rozgrzeje się do temperatury pracy, a rozgrzany
    >> stygnie pracując na postoju.
    >
    > Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;)

    Ja nawet całe auto zmieniłem - najpierw z Astry 1,6 ISUZU na nowego Focusa
    1.6 TDCI, a po trzech latach na trzyletniego Focusa, na kolejnego nowego z
    salonu. Wszytkie miały identycznie popsute termostaty: zimą w korku, nawet
    po dwóch godzinach jazdy/stania wskazówka temperatury ledwie się podnosi, a
    we wnętrzu jest kilkanaście stopni ponad temperaturę otoczenia i klimat jak
    dla pingwina. Na obwodnicy trójmiasta przy -10 silnik trzyma temperaturę
    póki jedzie - zjazd z Chwarzna do Chylonii na przymkniętym gazie skutkuje
    opadnięciem wskazówki temperatury do połowy wskazania nominalnego. Co
    ciekawe Berlingo z tym samym silnikiem rozgrzewa się błyskawicznie i grzeje
    wnętrze jak szalone. Coś Ford namotał w tych dieslach - ich nie da się
    rozgrzać na postoju - kierowca zamarznie. Oczywiście jak najbardziej ma
    sens odczekanie kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu i delikatnie
    rozgrzewanie silnika podczas jazdy, ale czekanie dłużej niż minutę to
    zbytek przezorności i strata czasu.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek


  • 36. Data: 2012-01-14 10:57:01
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 01:51:23 +0100, Maciek napisał(a):
    > Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:59:00 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Nie w UE - w każdej instrucji obsługi znajdziesz informację że należy
    >> jechać od razu jak silnik zapali.
    >> Od minuty to już nawet jest zabronione prawem w terenie zabudowanym.
    >
    > Grzejesz 59 sekund, przejedziesz metr, zatrzymujesz, grzejesz dalej...
    > Na kazdy durny przepis znajdzie sie sposob. My te Ujnie Europejska jeszcze
    > rozwalimy od srodka, wspomnicie moje slowa :)

    Mozemy nie zdazyc - Grecy, Wlosi :-)

    J.


  • 37. Data: 2012-01-14 11:04:47
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2012-01-14 00:44, Kris_Poland pisze:

    > tak tak hamowac nalezy ciagle jadac z gorki
    > hamowanie przerywane niszczy samochod
    > a gdzie ekonomia i hamowanie silnikiem?
    Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
    dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
    czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050


  • 38. Data: 2012-01-14 11:22:58
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:57:01 +0100, J.F. napisał(a):

    > Mozemy nie zdazyc - Grecy, Wlosi :-)

    Nie zartuj - Grecy idealnie sie wpasowuje w ideologie ZSRE, tylko chwilowo
    żądaja zbyt wiele.

    A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio


  • 39. Data: 2012-01-14 11:24:53
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 10:55:24 +0100, P.B. napisał(a):

    >zimą w korku, nawet
    > po dwóch godzinach jazdy/stania wskazówka temperatury ledwie się podnosi, a
    > we wnętrzu jest kilkanaście stopni ponad temperaturę otoczenia i klimat jak
    > dla pingwina.

    Ja w moim antycznym dieslu rozwiazuje ten problem, zakladajac stary, dobry
    fartuch na atrape.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio


  • 40. Data: 2012-01-14 15:31:05
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;)

    Wymiana termostatu nie pomaga. 2.5 dCi podczas postoju po prostu
    stygnie, co czuć po temperaturze powietrza lecącego do wnętrza. Po
    prostu stojąc w zimowym korku marzniesz w środku.


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: