-
21. Data: 2012-01-13 21:25:23
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2012-01-13, to <t...@i...pl> wrote:
>> Ta zasada obowiązuje tylko w krajach członkowskich UE i w stanie
>> Kalifornia ;) Reszta świata ma inne "prawa fizyki".
>
> Tak, reszta świata zaczyna jazdę od siedzenia w aucie przez pół godziny,
> żeby się silnik ogrzał.
Pół godziny to Twój pomysł.
Krzysiek Kiełczewski
-
22. Data: 2012-01-13 21:27:07
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:31:50 +0100, J.F napisał(a):
> Raz mi sie zdarzyla mgla, czy moze raczej chmura, z widocznoscia
> ponizej 5 metrow.
W tym roku trafilem na takie warunki, ze musialem otworzyc okno, wystawic
leb i tak sie turlac. Gesta mgla, marznaca na szybie, widocznosc 2-3 metry.
2 kilometry jechalem chyba z 15 minut.
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
23. Data: 2012-01-13 21:42:54
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: to <t...@i...pl>
begin Krzysiek Kielczewski
> Pół godziny to Twój pomysł.
Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
24. Data: 2012-01-13 22:48:45
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> rozpedzanie z gorki przed gorka - to jest ogolnie calkiem madre, tylko jak
> to zrobic, jesli w dolince fotoradar :-)
fotoradar pod górkę, przy dodatkowym pasie dla wolniejszych pojazdów.
-
25. Data: 2012-01-13 22:56:14
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On 13 Jan 2012 20:42:54 GMT, to wrote:
> begin Krzysiek Kielczewski
>
>> Pół godziny to Twój pomysł.
>
> Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina.
Termostat musisz wymienić
-
26. Data: 2012-01-13 23:10:27
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Fri, 13 Jan 2012 22:56:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina.
>
> Termostat musisz wymienić
W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w
Focusie 1,6 TDCI silnik na wolnych obrotach więcej ciepła traci niż
produkuje - może wyłączenie ogrzewania poprawiłoby bilans. W efekcie na
wolnych obrotach nigdy nie rozgrzeje się do temperatury pracy, a rozgrzany
stygnie pracując na postoju.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
27. Data: 2012-01-13 23:40:14
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2012-01-13, to <t...@i...pl> wrote:
> begin Krzysiek Kielczewski
>
>> Pół godziny to Twój pomysł.
>
> Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina.
To też Twój pomysł.
Krzysiek Kiełczewski
-
28. Data: 2012-01-13 23:44:16
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2012-01-13, P.B. <p...@w...pl> wrote:
>>> Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina.
>>
>> Termostat musisz wymienić
>
> W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w
> Focusie 1,6 TDCI silnik na wolnych obrotach więcej ciepła traci niż
> produkuje - może wyłączenie ogrzewania poprawiłoby bilans. W efekcie na
> wolnych obrotach nigdy nie rozgrzeje się do temperatury pracy, a rozgrzany
> stygnie pracując na postoju.
I w starych i w tych współczesnych nie ma powodu, żeby przed ruszeniem
rozgrzewać aż płyn chłodzący osiągnie temperaturę pracy silnika. Ale
odczekanie kilkunastu/kilkudziesięciu sekund na wolnych obrotach (w
zależności od temperatury) na pewno żadnemu silnikowi nie zaszkodzi
- raczej wręcz przeciwnie.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
29. Data: 2012-01-14 00:00:03
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Fri, 13 Jan 2012 23:10:27 +0100, P.B. wrote:
> Dnia Fri, 13 Jan 2012 22:56:14 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>>> Sorry, w dieslu zimą to będzie pewnie godzina.
>>
>> Termostat musisz wymienić
>
> W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w
> Focusie 1,6 TDCI silnik na wolnych obrotach więcej ciepła traci niż
> produkuje - może wyłączenie ogrzewania poprawiłoby bilans. W efekcie na
> wolnych obrotach nigdy nie rozgrzeje się do temperatury pracy, a rozgrzany
> stygnie pracując na postoju.
Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;)
Ale oczywiście, że małe diesle grzeją się dużo dłużej, pewnie faktycznie na
mrozie może być problem z osiągnięciem docelowych 90C, ale to nie o to
chodzi z grzaniem silnika na postoju.
Samochód powinien pochodzić chwilę nim się nim ruszy żeby mniej-więcej
temperatura silnika się zaczęła wyrównywać, a olej chociaż trochę się
podgrzał.
A nie że dno tłoka dostaje strzały temperatury z komory spalania, a od
spodu tłok zimny, olej -10C, różnice emperaturowe w silniku i towarzyszące
temu siły ogromne i jeszcze UE każe to obciążać.
Spokojnie wystarczy choćby minuta pracy silnika żeby już było dużo lepiej.
Ale oczywiście najmądrzejsza UE zadecydowała, że lepiej żebyś sobie pałował
panewki na zimno, zamiast zużyć w siągu minuty 0.025l paliwa (wartego
jakieś 14gr) emitując przy tym koszmarną ilość 60g CO2 (czyli tyle co
produkuje człowiek żyjąc przez jakieś 2-3 godziny).
Jeszcze o tyle wesoło, że teraz jak kupujesz samochód to instrukcja straszy
że musisz od razu ruszać jak tylko rozrusznik zakręci.
Ale jak kupisz jakąkolwiek maszynę, bywa że napędzaną nawet bardzo podobnym
silnikiem spalinowym, to tam jakoś zawsze najpierw uruchomić, potem
poczekać, a dopiero potem obciążąć.
Takie to unijne cuda.
-
30. Data: 2012-01-14 00:13:30
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: to <t...@i...pl>
begin Tomasz Pyra
> Termostat musisz wymienić
Raczej nie. :>
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway