  • 41. Data: 2012-01-14 15:34:03
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:0b43h79thc6o4m13pea604lreftrr95pi3@4ax.com...

    > Wymiana termostatu nie pomaga. 2.5 dCi podczas postoju po prostu
    > stygnie, co czuć po temperaturze powietrza lecącego do wnętrza. Po
    > prostu stojąc w zimowym korku marzniesz w środku.

    Bo to Renault.
    One zawsze kiepsko z temperaturami miały.
    Gdy miałem Megane to pewnego razu, fakt że przy -25, na przełączenie z
    benzyny na gaz czekałem coś koło 25 km.
    A już się bałem w pewnym momencie, że nie zdąży się przełączyć zanim dojadę
    do domu.

  • 42. Data: 2012-01-14 16:59:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-14, jerzu <t...@i...pl> wrote:

    > Wymiana termostatu nie pomaga. 2.5 dCi podczas postoju po prostu
    > stygnie, co czuć po temperaturze powietrza lecącego do wnętrza. Po
    > prostu stojąc w zimowym korku marzniesz w środku.

    Przy termostacie to bys mial zimny powiew podczas jazdy. Jak mialem w
    1.6 benzyna otwarty termostat to na swiatlach sie robilo cieplo, po 30
    sekundach od ruszenia wialo zimnem wiec w Dieslu powinno byc jeszcze
    gorzej...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 43. Data: 2012-01-14 21:32:33
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
    > dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
    > czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)

    ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    ach ten wylot i klopoty ze spalinami

  • 44. Data: 2012-01-14 21:41:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-14 21:32, Kris_Poland pisze:

    > Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > ale dlatego maja najlepsza sprawnosc

    Silniki dwusuwowe?

    > do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika

    To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.

  • 45. Data: 2012-01-15 00:05:09
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Delikatna jazda to nadal wielokrotnie większe obciążenia niż praca na
    > biegu jałowym.

    Ale niekoniecznie większa niż katowanie ciepłego silnika.

  • 46. Data: 2012-01-15 15:22:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 13 Jan 2012 18:14:26 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Kiedyś tak się jeździło - jak na 200km trasy mijało się z 10 samochodami i
    > były ze dwa wyprzedzania, to takie coś miało sens.

    Teraz we mgle tez jest taki obowiązek.

    --
    ___________ (R)

  • 47. Data: 2012-01-15 21:05:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 14 Jan 2012 10:55:24 +0100, P.B. wrote:

    > Ja nawet całe auto zmieniłem - najpierw z Astry 1,6 ISUZU na nowego Focusa
    > 1.6 TDCI, a po trzech latach na trzyletniego Focusa, na kolejnego nowego z
    > salonu. Wszytkie miały identycznie popsute termostaty: zimą w korku, nawet
    > po dwóch godzinach jazdy/stania wskazówka temperatury ledwie się podnosi,

    No jeszcze są duże różnice w tym pokazuje wskazówka.
    Bo zazwyczaj jest niewyskalowana w stopniach, tyle że w jednym samochodzie
    zakres na wskaźniku to 50-130C, a w innym 80-100C.

    W pierwszym wskazówka zaczyna się podnosić już po chwili, a temperatura
    jest stabilna. W drugim wystarczy włączyć ogrzewanie żeby wskazanie zaczęło
    spadać w oczach.

  • 48. Data: 2012-01-15 21:33:08
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > No jeszcze są duże różnice w tym pokazuje wskazówka. Bo zazwyczaj jest
    > niewyskalowana w stopniach, tyle że w jednym samochodzie zakres na
    > wskaźniku to 50-130C, a w innym 80-100C.

    W wielu nowych autach wskazówka jest sterowana elektronicznie i -- o ile
    temperatura silnika będzie w założonym przedziale roboczym -- nie będzie
    się poruszała, chociaż ten przedział roboczy to zwykle 10-20 stopni.

  • 49. Data: 2012-01-15 21:36:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 11:22:58 +0100, Maciek napisał(a):
    > Nie zartuj - Grecy idealnie sie wpasowuje w ideologie ZSRE, tylko chwilowo
    > żądaja zbyt wiele.

    No wlasnie - tak sie idealnie wpasowuja, ze Unia widzi iz jej na taki model
    nie stac :-)

    > A Wlosi... czy Wlosi kiedykolwiek cos rozwalili? :)

    Kartagine, Imperium Rzymskie, a teraz statek :-)
    http://www.orange.pl/kid,4000000151,id,4002027708,ti
    tle,Wlochy-wielu-zaginionych-po-awarii-statku,articl
    e.html

    J.

  • 50. Data: 2012-01-15 22:38:28
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > benzyny na gaz czekałem coś koło 25 km.
    > A już się bałem w pewnym momencie, że nie zdąży się przełączyć zanim dojadę

    Niemożliwe jest ,żeby silnik benzynowy średniej pojemności nawet z
    niesprawnym, otwartym termostatem nie nagrzał się przez powiedzmy 10km jazdy
    do 30C, a przy takiej temperaturze zwykle instalacja sekwencyjna przełącza się
    na zasilanie LPG. Przy sprawnym termostacie,zasilaniu LPG gdzie reduktor jest
    zamontowany na małym obiegu cieczy chłodzącej tym bardziej. Coś przesadziłeś z
    tą odległością..