eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTechnika jazdy samochodem osobowymRe: Technika jazdy samochodem osobowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "P.B." <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Date: Sat, 14 Jan 2012 10:55:24 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 29
    Message-ID: <1naool02tkmrz$.1u12ocy1huv7k$.dlg@40tude.net>
    References: <1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg@40tude.net>
    <4f0f63c3$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <uhptds94qp8i$.8mj0h3vyx91j.dlg@40tude.net>
    <4f105054$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <ddbq5evvzq4f$.1668wdg4kl5rm$.dlg@40tude.net>
    <4f106cbe$0$1275$65785112@news.neostrada.pl>
    <1hcibs52qd4et.12se1cavd25h0$.dlg@40tude.net>
    <4f109092$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4f10974e$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <1lsz54tyftpzu$.1d9i4ydroxwzw$.dlg@40tude.net>
    <cgmqgd8cqn4y.1oqlcgtzebjfp$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    Reply-To: p...@w...pl
    NNTP-Posting-Host: host-217-172-237-179.gdynia.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1326535142 2405 217.172.237.179 (14 Jan 2012 09:59:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Jan 2012 09:59:02 +0000 (UTC)
    Archive: No
    X-User: pbernat_123
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2426573
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 00:00:03 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    >> W tych współczesnych dieslach niekoniecznie. Przy ujemnych temperaturach w
    >> Focusie 1,6 TDCI silnik na wolnych obrotach więcej ciepła traci niż
    >> produkuje - może wyłączenie ogrzewania poprawiłoby bilans. W efekcie na
    >> wolnych obrotach nigdy nie rozgrzeje się do temperatury pracy, a rozgrzany
    >> stygnie pracując na postoju.
    >
    > Mój kolega który ma małego diesla też tak mówił... Aż wymienił termostat ;)

    Ja nawet całe auto zmieniłem - najpierw z Astry 1,6 ISUZU na nowego Focusa
    1.6 TDCI, a po trzech latach na trzyletniego Focusa, na kolejnego nowego z
    salonu. Wszytkie miały identycznie popsute termostaty: zimą w korku, nawet
    po dwóch godzinach jazdy/stania wskazówka temperatury ledwie się podnosi, a
    we wnętrzu jest kilkanaście stopni ponad temperaturę otoczenia i klimat jak
    dla pingwina. Na obwodnicy trójmiasta przy -10 silnik trzyma temperaturę
    póki jedzie - zjazd z Chwarzna do Chylonii na przymkniętym gazie skutkuje
    opadnięciem wskazówki temperatury do połowy wskazania nominalnego. Co
    ciekawe Berlingo z tym samym silnikiem rozgrzewa się błyskawicznie i grzeje
    wnętrze jak szalone. Coś Ford namotał w tych dieslach - ich nie da się
    rozgrzać na postoju - kierowca zamarznie. Oczywiście jak najbardziej ma
    sens odczekanie kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu i delikatnie
    rozgrzewanie silnika podczas jazdy, ale czekanie dłużej niż minutę to
    zbytek przezorności i strata czasu.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: