-
Data: 2012-01-18 13:35:21
Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-01-17 23:09, Tomasz Pyra pisze:
(...)
>> W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
>> Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
>> teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.
>
> Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
> najbardziej słuszne.
Średnio - ma za to mnóstwo innych zalet (jak i wad). Prawdziwa jest za
to teoria, ze silnik Diesla jest sprawniejszy od Otto.
> Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
> dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
> bierze w łeb.
Zacytuję:
<cite>
> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
</cite>
> A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
> najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
> również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
(przeniesione)
> Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
> wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
> daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.
LOL - masz pewnie na myśli taki dwusuwowy diesel:
http://www.gizmag.com/go/3263/
Tak, diesel, doładowany, ~100rpm, sprawność pow. 50%.
Tyle, że to nie jest przykład "sprawności silnika dwusuwowego",
a konkretnej konstrukcji dostosowanej do dość specyficznych
wymagań.
> Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.
A ktoś próbował? Z turbiny gazowej da się osiągnąć dużo
więcej (w sensie sprawności), ale nie ma to najmniejszego
sensu w takich rozwiązaniach.
> Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.
A o czym była mowa? :)
> Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
> technologiczne cuda to nie były.
Czy ja wiem, czy z biedy? Tanie w produkcji, lekkie, mniej wybredne na
paliwo.
> Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
> przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
> sprawnością nie licuje).
Tu jednak też zostały wypchnięte przez konstrukcje czterosuwowe, choć
niby miały zalety (między innymi wymienione powyżej). Dalej diesla tam
nie uświadczysz.
> Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)
Tu też czterosuwy od jakiegoś czasu mamy, ale to w większości jednak
normy emisji, wygoda itd.
Ja tam poczekam na nowe konstrukcje :)
http://www.greencarcongress.com/2005/03/ricardo_deve
lop.html
http://www.greencarcongress.com/2008/03/ricardo-and-
par.html
Prawda, że ładne?
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.12 21:12 Adam Płaszczyca
- 17.01.12 22:54 Adam Płaszczyca
- 17.01.12 22:55 Adam Płaszczyca
- 21.01.12 17:01 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=