-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Date: Wed, 18 Jan 2012 13:35:21 +0100
Organization: futrzakowo
Lines: 75
Message-ID: <jf6eag$85a$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
References: <1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg@40tude.net>
<jeqfmi$1gm$1@mx1.internetia.pl> <jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl>
<jesoqq$1g1$1@mx1.internetia.pl> <jespad$37n$1@mx1.internetia.pl>
<jevjhb$lm9$1@mx1.internetia.pl>
<t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net>
<jf25tf$vs0$1@mx1.internetia.pl> <jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
<jf4n8j$2s3$1@mx1.internetia.pl> <jf4nsi$61m$1@mx1.internetia.pl>
<1j5n35qiwy156.g6pco37k5ttp$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 87-205-155-164.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1326890402 5208 87.205.155.164 (18 Jan 2012 12:40:02 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Jan 2012 12:40:02 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <1j5n35qiwy156.g6pco37k5ttp$.dlg@40tude.net>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427573
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-01-17 23:09, Tomasz Pyra pisze:
(...)
>> W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
>> Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
>> teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.
>
> Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
> najbardziej słuszne.
Średnio - ma za to mnóstwo innych zalet (jak i wad). Prawdziwa jest za
to teoria, ze silnik Diesla jest sprawniejszy od Otto.
> Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
> dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
> bierze w łeb.
Zacytuję:
<cite>
> Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)
ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
</cite>
> A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
> najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
> również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
(przeniesione)
> Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
> wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
> daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.
LOL - masz pewnie na myśli taki dwusuwowy diesel:
http://www.gizmag.com/go/3263/
Tak, diesel, doładowany, ~100rpm, sprawność pow. 50%.
Tyle, że to nie jest przykład "sprawności silnika dwusuwowego",
a konkretnej konstrukcji dostosowanej do dość specyficznych
wymagań.
> Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.
A ktoś próbował? Z turbiny gazowej da się osiągnąć dużo
więcej (w sensie sprawności), ale nie ma to najmniejszego
sensu w takich rozwiązaniach.
> Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.
A o czym była mowa? :)
> Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
> technologiczne cuda to nie były.
Czy ja wiem, czy z biedy? Tanie w produkcji, lekkie, mniej wybredne na
paliwo.
> Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
> przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
> sprawnością nie licuje).
Tu jednak też zostały wypchnięte przez konstrukcje czterosuwowe, choć
niby miały zalety (między innymi wymienione powyżej). Dalej diesla tam
nie uświadczysz.
> Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)
Tu też czterosuwy od jakiegoś czasu mamy, ale to w większości jednak
normy emisji, wygoda itd.
Ja tam poczekam na nowe konstrukcje :)
http://www.greencarcongress.com/2005/03/ricardo_deve
lop.html
http://www.greencarcongress.com/2008/03/ricardo-and-
par.html
Prawda, że ładne?
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.12 21:12 Adam Płaszczyca
- 17.01.12 22:54 Adam Płaszczyca
- 17.01.12 22:55 Adam Płaszczyca
- 21.01.12 17:01 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=