eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTechnika jazdy samochodem osobowymRe: Technika jazdy samochodem osobowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Date: Wed, 18 Jan 2012 13:35:21 +0100
    Organization: futrzakowo
    Lines: 75
    Message-ID: <jf6eag$85a$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    References: <1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg@40tude.net>
    <jeqfmi$1gm$1@mx1.internetia.pl> <jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl>
    <jesoqq$1g1$1@mx1.internetia.pl> <jespad$37n$1@mx1.internetia.pl>
    <jevjhb$lm9$1@mx1.internetia.pl>
    <t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net>
    <jf25tf$vs0$1@mx1.internetia.pl> <jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    <jf4n8j$2s3$1@mx1.internetia.pl> <jf4nsi$61m$1@mx1.internetia.pl>
    <1j5n35qiwy156.g6pco37k5ttp$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-155-164.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1326890402 5208 87.205.155.164 (18 Jan 2012 12:40:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Jan 2012 12:40:02 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <1j5n35qiwy156.g6pco37k5ttp$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427573
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-01-17 23:09, Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    >> W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
    >> Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
    >> teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.
    >
    > Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
    > najbardziej słuszne.

    Średnio - ma za to mnóstwo innych zalet (jak i wad). Prawdziwa jest za
    to teoria, ze silnik Diesla jest sprawniejszy od Otto.

    > Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
    > dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
    > bierze w łeb.

    Zacytuję:
    <cite>
    > Dwusuwy słabo hamują silnikiem:) Jeździłem nimi (samochodami jako
    dzieciak/pasażer) ale przesiadka z np. MZ 15/250/251 na cokolwiek
    czterosuwowego po pierwszym odjęciu obrotów spowodowało mały szok:)

    ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    </cite>

    > A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
    > najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
    > również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
    (przeniesione)
    > Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
    > wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
    > daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.

    LOL - masz pewnie na myśli taki dwusuwowy diesel:
    http://www.gizmag.com/go/3263/
    Tak, diesel, doładowany, ~100rpm, sprawność pow. 50%.
    Tyle, że to nie jest przykład "sprawności silnika dwusuwowego",
    a konkretnej konstrukcji dostosowanej do dość specyficznych
    wymagań.

    > Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.

    A ktoś próbował? Z turbiny gazowej da się osiągnąć dużo
    więcej (w sensie sprawności), ale nie ma to najmniejszego
    sensu w takich rozwiązaniach.

    > Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.

    A o czym była mowa? :)

    > Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
    > technologiczne cuda to nie były.

    Czy ja wiem, czy z biedy? Tanie w produkcji, lekkie, mniej wybredne na
    paliwo.

    > Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
    > przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
    > sprawnością nie licuje).

    Tu jednak też zostały wypchnięte przez konstrukcje czterosuwowe, choć
    niby miały zalety (między innymi wymienione powyżej). Dalej diesla tam
    nie uświadczysz.

    > Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)

    Tu też czterosuwy od jakiegoś czasu mamy, ale to w większości jednak
    normy emisji, wygoda itd.

    Ja tam poczekam na nowe konstrukcje :)

    http://www.greencarcongress.com/2005/03/ricardo_deve
    lop.html
    http://www.greencarcongress.com/2008/03/ricardo-and-
    par.html

    Prawda, że ładne?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: