eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTechnika jazdy samochodem osobowymRe: Technika jazdy samochodem osobowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg@40tude.net>
    <jeqfmi$1gm$1@mx1.internetia.pl> <jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl>
    <jesoqq$1g1$1@mx1.internetia.pl> <jespad$37n$1@mx1.internetia.pl>
    <jevjhb$lm9$1@mx1.internetia.pl>
    <t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net>
    <jf25tf$vs0$1@mx1.internetia.pl> <jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    <jf4n8j$2s3$1@mx1.internetia.pl> <jf4nsi$61m$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Tue, 17 Jan 2012 23:09:23 +0100
    Message-ID: <1j5n35qiwy156.g6pco37k5ttp$.dlg@40tude.net>
    Lines: 90
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.117.8.7
    X-Trace: 1326838163 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 195.117.8.7:18130
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427469
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 17 Jan 2012 22:05:32 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >> news:jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
    >>> W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
    >>>>
    >>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>> news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
    >>>>> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
    >>>>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >>>>>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
    >>>>>>> Silniki dwusuwowe?
    >>>>>>>
    >>>>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
    >>>>>>>
    >>>>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
    >>>>>>
    >>>>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
    >>>>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
    >>>>>
    >>>>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
    >>>>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
    >>>>> syrenki,
    >>>>> ktore oszczedne nie byly.
    >>>>>
    >>>>> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
    >>>>> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
    >>>>>
    >>>> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
    >>>> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
    >>>> i do dzis lipa, nie ma mocnych
    >>>>
    >>>> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
    nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
    >>>>
    >>>>
    >>>> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
    >>>> silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
    >>>> również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
    >>>> zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.
    >>>
    >>> To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
    >>> widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
    >>> to naprawdę trzeba być samobójcą:
    >>> <cite>
    >>> Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
    >>> znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
    >>> dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
    >>> </cite>
    >>>
    >>> Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
    >>> tym, który zacytowałeś.
    >>
    >> pomysl tak logicznie
    >
    > Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie...
    >
    >> artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
    >> w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
    >> niedogodnosci
    >> wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
    >> haka
    >
    > W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
    > Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
    > teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.

    Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
    najbardziej słuszne.
    Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
    dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
    bierze w łeb.

    A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
    najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
    również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
    Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.

    Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
    wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
    daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.

    Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.
    Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
    technologiczne cuda to nie były.
    Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
    przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
    sprawnością nie licuje).
    Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: