-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <1hhx35wm9im4u.aiskbwx9g9zh$.dlg@40tude.net>
<jeqfmi$1gm$1@mx1.internetia.pl> <jerk10$rav$1@mx1.internetia.pl>
<jesoqq$1g1$1@mx1.internetia.pl> <jespad$37n$1@mx1.internetia.pl>
<jevjhb$lm9$1@mx1.internetia.pl>
<t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net>
<jf25tf$vs0$1@mx1.internetia.pl> <jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
<jf4n8j$2s3$1@mx1.internetia.pl> <jf4nsi$61m$1@mx1.internetia.pl>
Date: Tue, 17 Jan 2012 23:09:23 +0100
Message-ID: <1j5n35qiwy156.g6pco37k5ttp$.dlg@40tude.net>
Lines: 90
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 195.117.8.7
X-Trace: 1326838163 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1217 195.117.8.7:18130
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427469
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 17 Jan 2012 22:05:32 +0100, Artur Maśląg wrote:
> W dniu 2012-01-17 21:54, Kris_Poland pisze:
>>
>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>> news:jf3a7e$oqp$1@cyberdyne-t3.maslag.pl...
>>> W dniu 2012-01-16 22:46, Kris_Poland pisze:
>>>>
>>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>> news:t06vfdfw7ye3.dlko1d5uc7ge$.dlg@40tude.net...
>>>>> Dnia Sun, 15 Jan 2012 23:19:54 +0100, Kris_Poland napisał(a):
>>>>>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
>>>>>>>> ale dlatego maja najlepsza sprawnosc
>>>>>>> Silniki dwusuwowe?
>>>>>>>
>>>>>>>> do dzis nikt nie jest w stanie wdrozyc bardziej sprawnego silnika
>>>>>>>
>>>>>>> To chyba poproszę o jakieś linki, które by to potwierdziły.
>>>>>>
>>>>>> wyklady z mechaniki i budowy silnikow powinny wystarczyc
>>>>>> http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
>>>>>
>>>>> Ale tam nie ma liczb. A jesli sa .. to mysle ze ktos pomylil teorie z
>>>>> praktyka i myslal o duzych dieslach okretowych a nie silnikach od
>>>>> syrenki,
>>>>> ktore oszczedne nie byly.
>>>>>
>>>>> Moze kiedys Japonczycy spelnia swoje grozby i zrobia tego ceramicznego
>>>>> dwusuwa, ale oni tak groza juz chyba od 20 lat.
>>>>>
>>>> wzory sa proste, liczba 4 lub w liczbie suwu daje spora roznice
>>>> kiedys niemcy mocno sie mocowali jak oczyszczac komore spalania
>>>> i do dzis lipa, nie ma mocnych
>>>>
>>>> http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-103,t-porow
nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html
>>>>
>>>>
>>>> Silniki dwusuwowe osiągają większą moc (o 50-70%) w porównaniu do
>>>> silników czterosuwowych o tej samej pojemności skokowej. Silniki te mają
>>>> również znacznie prostszą i lżejszą konstrukcje dzięki czemu znacznie
>>>> zmniejszają się również koszty produkcji tego silnika.
>>>
>>> To, że tezy o wyższej sprawności dwusuwów udowodnisz nie potrafisz to
>>> widać, ale żeby na poparcie tego przytaczać teksty, które temu przeczą
>>> to naprawdę trzeba być samobójcą:
>>> <cite>
>>> Istotną wada jest również przepłukiwanie silnika ponieważ powoduje to
>>> znaczne straty paliwa zmniejszając tym samym sprawność silnika
>>> dwusuwowego w porównaniu z silnikiem czterosuwowym.
>>> </cite>
>>>
>>> Powyższy cytat jest w akapicie "Wady", który jest bezpośrednio przed
>>> tym, który zacytowałeś.
>>
>> pomysl tak logicznie
>
> Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie...
>
>> artykul dotyczy starszych konstrukcji silnika
>> w innym linku masz pewnne inowacyjne rozwiazania eleminijace pewne
>> niedogodnosci
>> wystarczy przeczytac calosc, a nie glupi i slepo otwierajac linka szukac
>> haka
>
> W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
> Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
> teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.
Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
najbardziej słuszne.
Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
bierze w łeb.
A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.
Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.
Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.
Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
technologiczne cuda to nie były.
Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
sprawnością nie licuje).
Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.12 23:16 AZ
- 17.01.12 23:29 Tomasz Pyra
- 18.01.12 12:13 J.F
- 18.01.12 13:35 Artur Maśląg
- 17.01.12 21:12 Adam Płaszczyca
- 17.01.12 22:54 Adam Płaszczyca
- 17.01.12 22:55 Adam Płaszczyca
- 21.01.12 17:01 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=