  • Data: 2012-01-17 23:09:23
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Jan 2012 22:05:32 +0100, Artur Maśląg wrote:

> [...]
    nanie_silnika_dwusuwowego_i_czterosuwowego.html

    > Zdaje się, że czynię to wręcz zbytnio dosłownie...

    > W przeciwieństwie do Ciebie nie mam fobii przez wiedzą, danymi, itd.
    > Zadałem proste pytanie - wskaż linki, które by potwierdziły Twoje
    > teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego.

    Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
    najbardziej słuszne.
    Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
    dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
    bierze w łeb.

    A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
    najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
    również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
    Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.

    Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
    wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
    daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.

    Bo dwusuwy w transporcie drogowym to trochę inna bajka.
    Do samochodów trafiały chyba wyłącznie z biedy - czyli z założenia żadne
    technologiczne cuda to nie były.
    Do motocykli z kolei jak nie zbiedy, to po to żeby wyciągnąć maksymalną moc
    przy minimalnej masie i rozmiarze (co znowu z ekonomią i ogólnie pojętą
    sprawnością nie licuje).
    Kosiarki i inne piły łańcuchowe pomijam :)