  • Data: 2012-01-17 23:16:46
    Temat: Re: Technika jazdy samochodem osobowym
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-17, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Ale teorie o wyższej sprawności silnika dwusuwowego są myślę jak
    > najbardziej słuszne.
    > Bo to dopiero praktyka to weryfikuje stawiając przed konstruktorem silnika
    > dwusuwowego dużą ilość problemów nie do przeskoczenia, przez co cała teoria
    > bierze w łeb.

    Arturowi nie przegadasz. Nawet logicznie patrzac na problem - nie
    marnujemy energii na pedzenie rozrzadu i pompy oleju. Pozostaja wlasnie
    te problemy ktore se specyficzne tylko dla 2T - napelnianie cylindra
    mieszanka i oproznianie co aktualnie daje sie w jakims stopniu ogarnac
    stosujac wtrysk i ruchoma przeslone w wydechu.

    > A jeżeli chcesz materialny skutek tych teorii, to jest sobie
    > najsprawniejszy na świecie silnik spalinowy (zdaje się że w ogólności
    > również najsprawniejszy cieplny) i właśnie jest silnikiem dwusuwowym.
    > Tak sprawnego czterosuwa jeszcze nikt nie dał rady wybudować.
    >
    > Problem jest taki, że ta teoria daje się przekuć w praktykę dopiero w
    > wielkiej siłowni okrętowej, gdzie różne wady silnika dwusuwowego widocznie
    > daje się rozwiązać inaczej niż się to nie udaje w motoryzacji.

    Teraz mamy niestety inne czasy, nie gdzie sprawnosc jest najwazniejsza a
    emisje co w 2T jest ciezkie dlatego w ZSRE jest zakaz sprzedazy dwusuwow.

    --
    Artur
    ZZR 1200