  • Data: 2015-06-18 17:53:40
    Temat: Re: Te małe bidne chińskie łapki..
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > No nie wiem. Radia lampowe skasowano dawno.

    W latach siedemdziesiątych jeszcze produkowano. Do którego roku, tego
    dokładnie nie wiem, ale po ich koniec taki odbiornik w domu nie był
    traktowany jak zabytek.

    > Telewizory sie trzymaly, ale to glownie z powodu braku odpowiedniego
    > tranzystora WN na odchylanie.
    > Jak sie pojawil, to i lampy przestaly byc potrzebne.

    W stanie wojennym znowu zaczęły się przydawać. W związku z przejściowymi
    trudnościami na odcinku zaopatrzenia w półprzewodniki, nastąpił powrót
    do lamp w układach wysokiego napięcia.

    --
    Jarek