  • Data: 2015-06-18 17:32:08
    Temat: Re: Te małe bidne chińskie łapki..
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w
    Pan Pawel O'Pajak napisał:

    >Akurat ten (i jemu podobne) wyróżniał się spośród zachodnich -- miał
    >opinię takiego, co go trudno ubić przy zwiększonym napięciu
    >zasilania.

    Wytrzymywal 12V, puszczal dym przy ~20.
    Ale czy to jest znaczaco wiecej niz zachodnie ?
    Ich nie testowalem, ale technologia podobna/na licencji, to i osiagi
    powinny miec podobne.
    Wiem, ze w katalogu bylo max 7V ... ale w cemi tez tyle wpisano :-)

    W ogole jak sie czytalo stare ksiazki, jak to ostroznie trzeba z
    tranzystorami, z ukladami scalonymi, zabezpieczenia przed
    elektrostatyka ... praktyka jakos duzo bardziej odporna byla.
    Technologia sie w miedzyczasie ulepszyla, czy dodano jakies
    zabezpieczenia w krzemie ?

    >To akurat dobrze wiadomo dlaczego, skąd ta specjalizacja w ramach
    >RWPG.
    >Według planów Układu Warszawskiego to w nas mieli grzać atomówkami ze
    >wschodu i z zachodu. Technika lampowa bardziej odporna na impuls
    >elektromagnetyczny, więc dbano by lampowy sprzęt odbiorczy cały czas
    >był w produkcji, w sklepach i w domach.

    No nie wiem. Radia lampowe skasowano dawno.
    Telewizory sie trzymaly, ale to glownie z powodu braku odpowiedniego
    tranzystora WN na odchylanie.
    Jak sie pojawil, to i lampy przestaly byc potrzebne.
    Zreszta na calym swiecie byl podobny problem, tyrystory w Jowiszu to
    nie byl nasz pomysl.

    Czy CEMI zdazylo opanowac ich produkcje ? Ja kojarze jakies do ~200V.
    Tzn tranzystory, nie tyrystory.

    Tak nawiasem mowiac - cos mi sie wydaje ze diody i tyrystory duzych
    mocy dalej robimy.

    O - i lampy robimy
    http://www.lamina.com.pl/pl/produkty/wyroby-mikrofal
    owe/amplitrony