-
Data: 2010-01-25 20:04:54
Temat: Re: Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "teste" <t...@X...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hjknlf$e1j$1@inews.gazeta.pl...
> Leszek Kowalski pisze:
>
>> Pewnie względy bezpieczeństwa. Tak samo tankujący gaz może sprawdzić czy
>> butla ma ważną legalizację.
> Oj, to by było i jest dla mnie zrozumiałe.
>
>> Zazwyczaj tego się nie stosuje. Widocznie pan Cię obsługujący miał gorszy
>> dzień. Jednak w przypadku gdyby coś się stało (uszkodzenie wielozarowu,
>> wyciek gazu do kabiny) miałbyś pewnie pretensje do Shella - dlaczego
>> pozwolili zostać pasażerom w pojeździe. I tak źle i tak niedobrze...
>
> Coś w tym co piszesz jest. Nie mniej z takim podejściem powinno się
> wysiadać przy tankowaniu np. PB. Większość pojazdów bak ma umieszczony pod
> siedzeniem tylnym, a na nim dostępny z kabiny dekiel z przewodami
> paliwowymi. Co się stanie jak będzie nie szczelny ? A pewno widziałeś jak
> ta część baku nieraz wygląda.
W baku panuje ciśnienie atomoseryczne, a w zbiorkniku LPG kilka dobrych
atmosfer. Teoretycznie okolice wielozaru powinny być odizolowane od kabiny i
w razie "W" (czyli rozszczelnienia wielozarowu) cały gaz powinien iść pod
auto - ale to tylko teoria, bo już wiele instalek LPG trzymających się na
słowo honoru widziałem. Między noPb a LPG jest ta różnica iż w przypadku
pierwszwgo zawsze mamy fabryczna instalację, a przypadku drugiego wszelke
druciarsto jest dozwolone. Już przecież była akcja, jak pan sobie na stacji
tankował gaz i okazało się że butli nie ma w samochodzie. 30 litrów gazu
poszło do bagażnika - nie muszę chyba mówic jakie skutki może to mieć dla
osób przebywających w kabinie samochodu.
Wybuchające butle gazowe to mit, przepisy też nie są do końca logiczne. Z
jednej strony kładziemy duży nacisk na bezpieczeństwo (poduszki powietrzne,
testy Euro NCAP,etc), ale jak coś co może nam uratować zdrowie lub życie,
ale wymaga poświęceń (vide wyjście z tankowanego auta) to już wielki problem
jest.
Nie podoba Ci się Shell i jego procedury to nie tankuj tam. Na stacji "U
Zdzisia" pewnie nie ma takich problemów - ale w razie sytuacji
niebezpiezpiecznej autor wątku może mieć wtedy pretensje tylko do samego
siebie.
--
pozdrawiam
Leszek Kowalski
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.10 20:12 P_ablo
- 25.01.10 20:13 P_ablo
- 25.01.10 20:15 DoQ
- 25.01.10 20:25 teste
- 25.01.10 20:31 teste
- 25.01.10 20:30 bartekkr
- 25.01.10 20:36 ToM
- 25.01.10 20:37 Marcin Stankiewicz
- 25.01.10 20:55 P_ablo
- 25.01.10 21:31 Michal
- 25.01.10 21:32 Waldek Godel
- 25.01.10 21:37 boropi
- 25.01.10 21:45 PJ
- 25.01.10 21:57 Marcin Stankiewicz
- 25.01.10 22:29 Adam 'Adak' Kępiński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=