eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.Re: Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
  • From: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <hjkl4m$5a8$1@inews.gazeta.pl> <4b5dde7f$1@news.home.net.pl>
    <hjknlf$e1j$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Tankujesz LPG na Shell - musisz wysiąść.
    Date: Mon, 25 Jan 2010 20:04:54 +0100
    Lines: 47
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Antivirus: avast! (VPS 100125-0, 2010-01-25), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    NNTP-Posting-Host: 81.190.207.175
    Message-ID: <4b5deb57$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1264446295 81.190.207.175 (25 Jan 2010 20:04:55 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: kovalek.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249827
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "teste" <t...@X...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hjknlf$e1j$1@inews.gazeta.pl...
    > Leszek Kowalski pisze:
    >
    >> Pewnie względy bezpieczeństwa. Tak samo tankujący gaz może sprawdzić czy
    >> butla ma ważną legalizację.
    > Oj, to by było i jest dla mnie zrozumiałe.
    >
    >> Zazwyczaj tego się nie stosuje. Widocznie pan Cię obsługujący miał gorszy
    >> dzień. Jednak w przypadku gdyby coś się stało (uszkodzenie wielozarowu,
    >> wyciek gazu do kabiny) miałbyś pewnie pretensje do Shella - dlaczego
    >> pozwolili zostać pasażerom w pojeździe. I tak źle i tak niedobrze...
    >
    > Coś w tym co piszesz jest. Nie mniej z takim podejściem powinno się
    > wysiadać przy tankowaniu np. PB. Większość pojazdów bak ma umieszczony pod
    > siedzeniem tylnym, a na nim dostępny z kabiny dekiel z przewodami
    > paliwowymi. Co się stanie jak będzie nie szczelny ? A pewno widziałeś jak
    > ta część baku nieraz wygląda.

    W baku panuje ciśnienie atomoseryczne, a w zbiorkniku LPG kilka dobrych
    atmosfer. Teoretycznie okolice wielozaru powinny być odizolowane od kabiny i
    w razie "W" (czyli rozszczelnienia wielozarowu) cały gaz powinien iść pod
    auto - ale to tylko teoria, bo już wiele instalek LPG trzymających się na
    słowo honoru widziałem. Między noPb a LPG jest ta różnica iż w przypadku
    pierwszwgo zawsze mamy fabryczna instalację, a przypadku drugiego wszelke
    druciarsto jest dozwolone. Już przecież była akcja, jak pan sobie na stacji
    tankował gaz i okazało się że butli nie ma w samochodzie. 30 litrów gazu
    poszło do bagażnika - nie muszę chyba mówic jakie skutki może to mieć dla
    osób przebywających w kabinie samochodu.

    Wybuchające butle gazowe to mit, przepisy też nie są do końca logiczne. Z
    jednej strony kładziemy duży nacisk na bezpieczeństwo (poduszki powietrzne,
    testy Euro NCAP,etc), ale jak coś co może nam uratować zdrowie lub życie,
    ale wymaga poświęceń (vide wyjście z tankowanego auta) to już wielki problem
    jest.

    Nie podoba Ci się Shell i jego procedury to nie tankuj tam. Na stacji "U
    Zdzisia" pewnie nie ma takich problemów - ale w razie sytuacji
    niebezpiezpiecznej autor wątku może mieć wtedy pretensje tylko do samego
    siebie.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: