-
51. Data: 2022-10-13 17:57:39
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2022 o 15:33 T. <k...@i...pl> pisze:
> To ja poproszę o raczej porównanie w drugą stronę - nie chcę mieć ani
> skóry, ani 18-caloweych felg - wolę mniejsze, a opony o wyższym profilu.
> Nie podniecają mnie też różnice 1 czy 2 sek w przyspieszeniu. Chodzi o
> rozsądną moc w stosunku do masy i koszty eksploatacji i nabycia.
> Porównanie dotyczyło najsłabszej wersji - Live Pack.
> Znalazłem też cennik wersji z automatem. - w wersji Shine kosztuje 127
> 650, elektryk - 186 400. Różnica - 58 750. Uwzględniają tę dopłatę do
> elektryków nadal jest to 50 tys. zł różnicy.
> https://www.citroen.pl/content/dam/citroen/poland/ce
nniki/09_22/Cennik_C4_AM26_16_09_2022.pdf
> Jeśli różnica będzie powiedzmy 10 tys. zł to będę się zastanawiał - bo
> to wygodnie na noc podłączyć do gniazdka i w dzień jechać. Nawet
> przełknę ten mizerny zasięg zimą, który pozwala na jazdę po mieście i
> niewiele więcej... Ale do tego czasu będę tankował benzynę :-)
> T.
> Gdyby tak wyposażone auta jak dziś można było kupić 2 lata temu, to
> wybrałbym Dacię Duster - bardzo fajne auto o dobrych parametrach.
> Chętnie na gaz... :-) Dziś kosztuje ok. 90 tys. zł z dość sporym
> wyposażeniem.
>
widzę, że e-c4, który zamówiłem w październiku a odebrałem w lipcu
podrożał o ponad 40k. Niezłe jaja.
Ja ten pakiet o którym wspominasz miałem w standardzie, zapewniała go
kompozycja "skóra".
Nic już do tego auta nie można było dołożyć.
Wtedy różnica między c4 shine 1.6HDI/automat a e-c4 (bez dodatków)
wynosiła poniżej 30k. Z dopłatą elektryk był prawie w tej samej cenie.
TG
-
52. Data: 2022-10-13 19:02:51
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
A to zależy.
W społeczeństwie jeżeli ktoś nie ma dzieci w ogóle, a ktoś inny ma za niego pięcioro
dzieci, to ten bezdzietny powinien uczciwe temu
dzietnemu dopłacić.
Bo inaczej tego bezdzietnego nie będzie kto miał za kilka lat podcierać ani bronić.
-----
> Dopłaty do elektryków niczym nie różnią się od 500+
-
53. Data: 2022-10-13 19:05:06
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
No to sobie zrób samochody z obiadami co dwie godziny, i byle nie szybko i nie pod
górkę.
-----
> No to sobie zrób samochody z pantografami jak to takie eko jest.
-
54. Data: 2022-10-13 19:55:18
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-10-2022 o 13:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .10.2022 o 12:32 T. <k...@i...pl> pisze:
>> zwłaszcza - jak już gdzieś tu pisałem - wymiana płynu chłodzącego to
>> koszt ok. 3 tys. zł co kilka lat
> To chyba w Kia lub Hyundai to było.
I to gdy się nie kupi samemu.
Ja kupiłem za 100 zł/5l.
Przed przeglądem muszę jeszcze dokupić drugie tyle....
-
55. Data: 2022-10-13 19:56:35
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-10-2022 o 15:33, T. pisze:
> To ja poproszę o raczej porównanie w drugą stronę - nie chcę mieć ani
> skóry, ani 18-caloweych felg - wolę mniejsze, a opony o wyższym profilu.
> Nie podniecają mnie też różnice 1 czy 2 sek w przyspieszeniu.
Kup golasa Zoe, lub Dacię Spring.
-
56. Data: 2022-10-13 20:00:14
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 13-10-2022 o 15:21, T. pisze:
> "Osoby fizyczne, które nie prowadzą własnej działalności,
No właśnie - na nich świat się nie kończy.
>mogą otrzymać
> wsparcie w wysokości 18 750 złotych. Dopłata do auta elektrycznego jest
> wyższa, jeśli beneficjent posiada Kartę Dużej Rodziny i wynosi ona w
> takim przypadku 27 tys. złotych."
>
> Tak jest napisane. Nie mam karty dużej rodziny.
Czyli Ty nie dostaniesz maksymalnej dopłaty.
Ale nie rozmawiamy o Tobie, tylko ogólnie.
> Artykuł sprzed kilku dni.
> Masz niby rację, ale kupując elektryka jest się skazanym na automat.
Ale że niby to wada, czy o co chodzi?
>Zaś jeśli
> chodzi o wyposażenie, to elektryki w podstawowej wersji są dość gołe -
Bzdura.
Jest dokładnie odwrotnie.
Niewiele potrzebowałbym dodać do Soula, nawet gdybym sam go konfigurował.
Może nawet nic.
> nawet we wspomnianym e4
To nie jest "nawet".
PSA to wyjątek sprzedający golasy po kosmicznych cenach.
pakiet bezpieczeństwa kosztuje 3400 zł. Kiedyś
> patrzyłem, ile kosztowałby elektryk z takim wyposażeniem, jakie mam u
> siebie - wychodzi ok. 200 tys. zł.
Mnie kosztował 127.
Może brakuje mu błyskotek wartych kilka tys, ale to max.
-
57. Data: 2022-10-13 20:15:38
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 13.10.2022 o 16:08, nadir pisze:
>> E - chyba jednak nie. Najefektywniejszy raczej.
>
> Ale to w zasadzie to samo.
Nie - najefektywniejszy w sensie może przewieźć największe potoki
pasażerów. Nie najtaniej.
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
58. Data: 2022-10-13 20:24:55
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 13.10.2022 o 09:04, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Nijak nie jest ekonomicznym. Mamy za niskie napięcie zasilania i za
> wysokie straty w trakcji.
Akurat z tymi stratami to pojechałeś...
> Tramwaje są wąskie i nie zabierają
> wystarczającej liczby pasażerów, żeby miało sens ekonomiczny.
Tramwaje mają sens ekonomiczny, bo przy dużych potokach są w zasadzie
jedynym rozwiązaniem (oprócz metra i kolei miejskiej). Istambuł
kombinuje coś w megabusami, ale to łączy wady autobusów i tramwajów w
praktyce;)
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
59. Data: 2022-10-13 20:28:03
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .10.2022 o 20:00 Cavallino <C...@k...pl> pisze:
> To nie jest "nawet".
> PSA to wyjątek sprzedający golasy po kosmicznych cenach.
Nie w przypadku e-c4. On ma wszystko, łącznie z masażem w fotelach. Nie
wiem co do niego chciałbyś jeszcze dołożyć.
TG
-
60. Data: 2022-10-13 22:00:29
Temat: Re: Tanio czyli na prad :-)
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 13.10.2022 o 20:15, Shrek pisze:
> Nie - najefektywniejszy w sensie może przewieźć największe potoki
> pasażerów. Nie najtaniej.
Na osobo-godzinę? Tramwaj i metro wychodzą taniej niż autobusy i
trolejbusy. Kiedyś, na początku lat 90-tych, miałem w rękach opracowanie
MPK Poznań w sprawie budowy i eksploatacji PST(tak zwana "Pestka").
Jasno z niego wynikało, że metro i tramwaj są najtańszym środkiem
transportu miejskiego jeżeli chodzi o czas i ilość przewożonych
pasażerów. Fakt, wiele czasu od tamtej pory minęło, ale niewiele się w
tym temacie zmieniło. Dlatego w przypadku Poznania zdecydowano się na
wydzielenie torowiska poza drogi dla ruchu kołowego, tam gdzie się tylko
da. Taka namiastka metra.
Oczywiście, jak w jakieś miejscowości wykruszają się jakiegoś powodu
pasażerowie, to likwiduje się i tramwaje na rzecz autobusów, bo
utrzymanie tego dla kilku, kilkunastu pasażerów traci jakikolwiek sens.